صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۷۸۶۲

روز قدسی متفاوت از گذشته

مراسم راهپیمائی روز قدس امسال، در فضایی کاملا متفاوت از قبل و در فصلی نو از تحولات منطقه‌ای و بین المللی برگزار خواهد شد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ دکتر یدالله جوانی

مراسم راهپیمائی روز قدس امسال، در فضایی کاملا متفاوت از قبل و در فصلی نو از تحولات منطقه‌ای و بین المللی برگزار خواهد شد.

روز قدس، یکی از یادگار‌های ماندگار و نتیجه بخش حضرت امام خمینی رحمه الله علیه است. حضرت امام خمینی، با صراحت تمام و غیر قابل تفسیر، از محو اسرائیل و نابودی کامل رژیم صهیونیستی سخن گفت و روز قدس را، به عنوان یکی از راهبرد‌های تحقق این هدف اعلام کرد.

در حالی که بسیاری در منطقه و جهان، نابودی رژیم صهیونیستی را، یک امر غیر ممکن و ناشدنی می‌پنداشتند، اما این مهم یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و در چهل و پنج سال گذشته، جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، به گونه‌ای عمل کردند که اینک، نابودی رژیم اشغالگر وجنایت کار صهیونیستی، به یک باور عمومی در جهان تبدیل شده، و امروزه کمتر کسی در جهان، به ماندگاری غاصبان سرزمین فلسطین اعتقاد دارند.

هنر انقلاب اسلامی در چهل و پنج سال گذشته، زنده نگهداشتن آرمان رهایی قدس شریف و آزادی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر از چنگال رژیم صهیونیستی از یک سو، و ایجاد سازوکار‌های مناسب از دیگر سو برای رسیدن به این آرمان بود. اعلام روز قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و اهتمام رهبر حکیم انقلاب برای شکل گیری مقاومت در منطقه به عنوان یک سیاست ثابت از سوی جمهوری اسلامی، از اجزای اصلی و مؤثر در میان سازوکار‌های نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین به شمار می‌آید.

از نتایج قطعی این دو سازوکار در طی سال‌های اخیر، پیدایش نسلی جدید از مبارزان فلسطینی در درون سرزمین‌های اشغالی وشکل گیری گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه همانند حماس و جهاد اسلامی، با عزم و اراده پولادین و خلل ناپذیر برای آزادی کامل فلسطین است.

عملیات بزرگ و معجزه گونه طوفان الاقصی، کار بزرگ فلسطینی‌ها در برابر جنایت‌های هفتاد و پنج ساله صهیونیست‌ها از یک سو، و گامی بزرگ برای نابودی رژیم اشغالگر قدس وآزادی سرزمین فلسطین از سوی دیگر است.

ازعملیات طوفان الاقصی می‌توان به عنوان نقطه عطفی تعیین کننده، در تمامی معادلات منطقه و جهان یاد کرد. این عملیات، تمامی محاسبات صهیونیست‌ها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان را برهم زد.

حدود شش ماه از جنگ غزه می‌گذرد و صهیونیست‌ها برای رسیدن به اهداف اعلامی نابودی حماس وآزادی اسرای نظامی خود، دست به هر نوع جنایتی زدند، اما اینک نه تنها به هیچ یک از اهداف اصلی و اعلامی خود نرسیده اند، بلکه در یک بن بست استراتژیک گرفتار شده و به دلیل مواجه با بحران‌های متعدد داخلی و بین المللی، قدرت تصمیم گیری صحیح را از دست داده، فلذا هر نوع تصمیم و اقدام انان، نتیجه و پیامدی جز افزایش شکست‌ها و ناکامی هایشان ندارد.

موارد زیر نمونه‌هایی از اظهار عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها را بیان می‌دارد:

۱_کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در صدوسی و سومین روز جنگ غزه اعلام کرد: ما در سال ۱۹۶۷ نیستیم، ما نه ارتش داریم و نه قدرت ورود به عملیات زمینی برای بازگرداندن حزب الله به مابعد لیطانی (رودخانه لیطانی)

۲_سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گرسون هکوهین:ما در وضعیت بی سابقه و واقعا فاجعه باری هستیم.

۳_رسانه‌های عبری:هنگامی که مقامات از پیروزی سخن می‌گویند، در حقیقت دروغ می‌گویند، چون در روز هفتم اکتبر، دو هزار نفر را از دست دادیم.

۴_اسکات ریتر از افسران سابق اطلاعاتی امریکا:حماس در جنگ پیروز شده است و باید گفت تل آویو، در تمام سطوح این درگیری سیاسی، نظامی و اقتصادی شکست خورده است.

۵_یوسی عروسی، مقام ارشدپیشین شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی):ابزار‌های کافی برای رهایی گروگان‌ها (اسیران جنگی در دست حماس) را نداریم؛ به صفر رساندن حملات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و شهر قدس، غیر ممکن است.

موارد مشابه که از شکست، ناتوانی و عجز صهیونیست‌ها در برابر مقاومت و مردم غزه حکایت می‌کند، بسیار فراوان است. اما نکته بسیار مهمی که در پی عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از یک سو، و ایستادگی مردم غزه در مقابل حملات و بمباران‌ها در سخت‌ترین شرایط رخ نمود، بیداری ملت‌ها در شرق و غرب عالم بود. این بیداری توام با به درد آمدن وجدان عمومی در کشوری غربی، دولت‌های غربی حامی اشغالگران فلسطین را، در تنگنا‌های راهبردی قرار داده است.

تنفر عمومی در جهان نسبت به صهیونیست‌های ظالم و جنایتکار، روز به روز افزایش می‌یابد. اینک مردم مغرب زمین متوجه این معنا شده اند که دولت هایشان در خصوص موضوع فلسطین در ۷۵ سال گذشته، به آنان دروغ گفته اند. رفتار حمایتی و پشتیبانی دولت‌های اروپایی و آمریکا در شش ماه گذشته از جنایات رژیم صهیونیستی، چهره واقعی نظام‌های سیاسی در غرب را برای تمامی ملت‌ها و به ویژه برای افکار عمومی در خود کشور‌های غربی آشکار نمود. امروز افکار عمومی در غرب، دیگر نه تنها همراهی با صهیونیست‌ها را ندارد، بلکه خواهان آزادی فلسطین است؛ بنابراین مراسم‌های راهپیمائی روز قدس امسال در ایران و دیگر نقاط جهان، در یک فصل متفاوت از گذشته برگزار می‌شود. کسانی که امسال برای دفاع از مستضعفین وملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند وعلیه ظالمان و ستمگران روزگار کنونی و به ویژه مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند، بیش از هر زمان دیگری به نزدیک بودن زمان نابودی صهیونیست‌ها و آزادی قدس شریف باور دارند.

این باور به نابودی اسرائیل غاصب کودک کش، مبتنی بر واقعیت‌های میدانی از یک سو، و سنت‌های الهی از دیگر سو است. جبهه قدرتمند و مردمی مقاومت در منطقه راهبردی غرب آسیا، یک واقعیت است. جبهه‌ای که به دلایل مختلف، به مرحله بازدارندگی و شکست ناپذیری رسیده است. جبهه‌ای که ارکان و اضلاع آن در شش ماه گذشته، در حمایت از یک دیگر به صورت میدانی و عملیاتی در صحنه نبرد با رژیم صهیونیستی و حامیانش، به صورت منسجم‌تر و هوشمندانه در آمده و این رویکرد، جبهه مقاومت را، با پشتوانه مردمی اش، به اصلی‌ترین قدرت منطقه و تحولات منطقه وآینده جهان تبدیل کرده است.

قدرت مقاومت محاسبات آمریکا را در منطقه به هم زده و آمریکایی‌ها، هیچ چاره‌ای جز رفتن از منطقه ندارند.

بدون تردید، منطقه غرب آسیا دارای آینده درخشان است. آینده بدون آمریکا و رژیم صهیونیستی، که چنین آینده ای، از لوازم ظهور و ساخت تمدن اسلامی و اعتلای جهان اسلام است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات