فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۸۹۱۹
در جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج‌ فارس؛

وزیر فرهنگ: خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: بر سر نام «خلیج فارس» اختلاف دیدگاه و نظر نداریم، کاملا روشن است، خلیج فارس، تا ابد خلیج فارس است.

محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - در همایش فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس که با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محوطه مجموعه فرهنگی برج آزادی در تهران برگزار شد، اظهار داشت: خلیج فارس منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهمتر اینکه خلیج فارس از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه همیشه خلیج فارس است، تصریح کرد: شاید عده‌ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی داریم، ما با هیچ‌کس در مورد خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و روشن است، خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد و برای ابد به عنوان بخشی از تاریخ و هویت ما در تاریخ خواهد درخشید.

وی گفت: برج آزادی تهران نماد استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج‌ و میدان تاریخی روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راه‌پیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تهران گرفته تا ۲۲ بهمن‌های باشکوهی که در اینجا برگزار شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات