صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۸۰۳۳

عملیات الاقصی در جهان طوفان آگاهی‌بخشی به راه انداخت

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملیات الاقصی در اقصی نقاط جهان طوفان آگاهی‌بخشی به راه انداخت، گفت: این شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی این عملیات باشد و درواقع یک معجزه و نصرت الهی را شاهد بودیم و مبارزان و رزمندگان مقاومت حقیقتاً شایسته این نصرت الهی بودند.

مردم روزه‌دار چهارمحال‌وبختیاری به همراه مسئولان از ساعت ۱۰:۳٠ صبح روز ۱۷ فروردین‌ماه از مسیرهای تعیین شده، با حضور در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس را گرامی داشتند. 

مردم ولایتمدار چهارمحال‌وبختیاری با در دست‌ داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب‌الله و همچنین تصاویری از حضرت امام، رهبر انقلاب، شهید سلیمانی و شهدای حمله به کنسولگری، شعارهایی را در انزجار از رژیم صهیونیستی سردادند.

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی مراسم روز جهانی قدس در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به اینکه امروز ملت‌ها در کشورهای حامی رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی بیدار شده‌اند، اظهار کرد: این ملت‌ها امروز متوجه شده‌اند که اگر در جمهوری اسلامی سیاست دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اتخاذ شد و مقاومت شکل گرفت، اگر سیاستی برای نابودی رژیم صهیونسیتی شکل گرفت، یک سیاست الهی، انسانی، عقلایی و اخلاقی بوده زیرا ماهیت خون‌آشام، زورگو، جنایتکار و قلدرمآبانه صهیونیست‌ها بر همگان آشکار شده است.

وی با اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونسیتی فراتر از بحث ظالم و مظلوم بلکه یک نقشه شیطانی علیه ملت‌های مسلمان است، تصریح کرد: اگر مسلمانان بخواهند مجد و عظمت خود را بازیابند و تمدن نوین اسلامی را بنا کنند، از شروطش نابودی اسرائیل است. در این ۷۵ سال همه دنیا مشاهده کرد که صهیونیست‌ها با ایده تشکیل حکومت از نیل تا فرات چگونه در جهان اسلام اخلال و بحران ایجاد کردند.

جوانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی راه جدیدی پیش روی جهان اسلام گشود، ادامه داد: با تدبیر امام راحل(ره) موضوع نابودی اسرائیل و حمایت از فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس ثبت و مورد تأکید واقع شد که رویکرد و هدف امت مسلمان باید برداشتن این غده سرطانی باشد. از سال‌های قبل که این حرکت شکل گرفته بود مخالفانی در داخل که این شبهه را ایجاد کردند چرا ما باید از فلسطین حمایت کنیم؟ در دوره‌ای نیز شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما در گذر زمان مشخص شد که نابودی اسرائیل و آزادی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر یک سیاست کاملاً صحیح و درست است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: شاید تا یکی دو دهه قبل اگر بحث نابودی اسرائیل مطرح می‌شد آن‌را امری غیرممکن می‌دانستند زیرا قدرت‌های غرب و آمریکا و البته برخی دولت‌های مرتجع منطقه پشتیبان این رژیم جعلی هستند. امروز اما حوادثی که رخ داد باور به نابودی اسرائیل و ماندگاری ملت فلسطین در میان همه ملت‌ها، نخبگان و رهبران سیاسی جهان و بلکه در بین سردمداران کشورهای حامیان اروپایی صهیونیست‌ها نیز شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ» امام حسین(ع) به گوش می‌رسد، اظهار کرد: کسانی که امروز به راهپیمایی روز قدس آمدند به این ندای حضرت لبیک گفتند. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونسیتی با آغاز عملیات طوفان الاقصی دچار شکست‌های راهبردی باورنکردنی شد، ادامه داد: اگر حامیان غربی صهیونیست‌ها و نیز دولت‌های مرتجع منطقه به داد رژیم جعلی نرسیده بودند امروز اثری از آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی باقی نمانده بود زیرا طوفان الاقصی چنان ضربه‌ای وارد کرد که زیرساخت‌های اسرائیل در همه ابعاد نظامی و امنیتی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی فروریخت و این عملیات حقیقتاً طوفانی در پاسخ به جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونسیتی بود.

جوانی بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص عملیات طوفان الاقصی با صراحت فرمودند که این عملیات پاسخی به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی است و وقتی جنایت می‌کنند باید منتظر طوفان هم باشند که این شکست به تعبیر رهبری «ترمیم‌ناپذیر» است، با این توضیح که رژیم صهیونسیتی دیگر هرگز قادر به بازدارندگی نخواهد بود و این سرزمین دیگر برای یهودیان امن نیست لذا مشاهده می‌کنیم در طی ماه‌های اخیر قریب به ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی فرار کردند و مهاجرت معکوس با یک ضریب بالا شکل گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه عملیات الاقصی در اقصی نقاط جهان طوفان آگاهی‌بخشی به راه انداخت، افزود: این شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی این عملیات باشد و درواقع یک معجزه و نصرت الهی را شاهد بودیم و مبارزان و رزمندگان مقاومت حقیقتاً شایسته این نصرت الهی بودند.

جوانی با بیان اینکه امروز خداوند دل‌های پیروان ادیان مختلف را متوجه مظلومان فلسطین کرده است، ادامه داد: از عجایب روزگار این است که چند روز پیش در لندن یک جمعیت نیم‌میلیونی به خیابان‌ها آمدند و در دفاع از مردم فلسطین شعار سر دادند. این سیل جمعیت‌های چند صد هزاری و بلکه میلیونی را در غرب و شرق می‌بینیم که هر از گاهی در نقاط مختلف جهان به دفاع از مردم فلسطین بر می‌خیزند.

جوانی تأکید کرد: در پی عملیات الاقصی، بیداری عمومی و تنفر افکار جهانی از رژیم صهیونسیتی را شاهد هستیم. این از افتخارات ملت ایران است که ۴۵ سال پیش در این مسیر قدم گذاشت و امروز باید به خود ببالیم که ملت ما پیشگام رهایی قدس شریف است که از الزامات تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور به‌شمار می‌رود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونسیتی علیه کنسولگری ایران در دمشق، گفت: صهیونیست‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری در تله گرفتار شدند و در مرداب در حال فرو رفتن هستند اما با اقدامات تاکتیکی از این دست، شکست راهبردی آنها جبران نمی‌شود و امروز صهیونیست‌ها با صراحت اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی مشکل اصلی آنها است.

جوانی افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که در دوران غیبت و رهبری ولایت فقیه، تمام‌قد در کنار مظلومان ایستاد و آنان را یاری و ملت مظلوم سنگ‌انداز به نیروهای تا دندان مسلح به انواع و اقسام تجهیزات نظامی را مجهز کرد که کارکردهای این مهم را امروز مشاهده می‌کنید. فرمانده معظم کل قوا با صراحت اعلام کردند هر گروه و مجموعه‌ای را که با رژیم صهیونسیتی مبارزه کند، یاری و پشتیبانی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: خوشا به حال سرداران شهیدمان که همیشه آرزوی شهادت داشتند و به این فیض نائل شدند اما صهیونیست‌ها بدانند با شهادت سرداران و فرماندهان ما نمی‌توانند وضعیت دیگری را رقم بزنند، بدانند که هر اقدامی انجام دهند، پاسخ‌های پشیمان‌کننده را دریافت خواهند کرد و هیچ جنایتی از جنایت‌های رژیم صهیونسیتی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

معاون سیاسی سپاه در پایان گفت: امروز به موعدی نزدیک می‌شویم که به عنوان وعده الهی در آیات قرآن و روایات ذکر شده و باور داریم به بیان مقام معظم رهبری روزی را خواهیم دید که در قدس شریف نماز جماعت به پا داریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات