صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۷۹۸۹

حماسه ای دیگر رقم خورد/ شکوه حضور ایرانیان در راهپیمایی روز قدس

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مردم شهرهای مختلف ایران اسلامی همانند سال های گذشته با حضور گسترده بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

روز جهانی قدس روز ندای مظلومیت قبله گاه اول مسلمین و همدلی و خروش میلیونی ملت‌های آزاده در حمایت از مبارزات حق طلبانه مبارزان مظلوم و شجاع فلسطینی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی است.

روز جهانی قدس، یادگار جاویدان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و روز بیداری ملل آزاده جهان و نمادی از نمایش وحدت، یکپارچگی و همدلی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

اما امسال حال و هوای روز جهانی قدس به دلیل انجام عملیات طوفان الاقصی و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی و خروش مردم سراسر جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و توقف جنگ در غزه و حمله چند روز پیش این رژیم به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت هفت نفر از مستشاران کشورمان با سال‌های گذشته دیگر تفاوت دارد.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسأله قدس و فلسطین به مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام تبدیل شده و امسال مظلومیت مردم فلسطین بر جهانیان ثابت شده و حضور پرشور مردم ایران و آزادی خواهان سایر نقاط جهان موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم خواهد زد.

مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی امروز همانند سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در لبیک به ندای تاریخی امام راحل و با تأسی به منویات مقام معظم رهبری بار دیگر به صحنه آمده و با محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها، فریاد رسای حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را سر دادند.

 

آذربایجان شرقی:

ایران آماده حماسه ای دیگر/ آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرها

راهپیمایی روز قدس در اعلام حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین از دقایقی قبل با حضور مردم تبریز از سمت مساجد و محلات به سمت میعادگاه نماز جمعه آغاز شد.

این مراسم حماسی از مسیرهای اعلامی به طرف مصلای اعظم امام (ره) برگزار می‌شود؛ بسیاری از مردم از هم اکنون برای حضور در راهپیمایی در مبادی مسیرهای اعلام شده گردهم آمده‌اند.


اصفهان:

ایران آماده حماسه ای دیگر/ آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرها

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور و در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان در اصفهان آغاز شد.


البرز:

اینجا ایران، اینجا ایران کوچک، مهد دلیران و سرداران شهید و امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و همانند سال‌های گذشته مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان البرز به ویژه شهر کرج در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند و قرار است بار دیگر فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در این شهر طنین انداز شود.

جنایات پی در پی و بی رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی پناه غزه، خشم و انزجار مردم ایران را برانگیخته و به دنبال جنایات اخیر این رژیم جعلی و حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه و حمله دیگر به مقر سپاه در چابهار و شهادت سرداران و مستشاران نظامی، این خشم و نفرت را صد چندان کرده است.

راهپیمایی روز جهانی قدس در کرج از ساعت ۱۰ صبح با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم از میدان شهدا آغاز شده و به سمت مصلای بزرگ نماز جمعه کرج در حال برگزاری است. حضور باشکوه امروز مردم سیلی محکمی بر دهان بدخواهان نظام و انقلاب می‌زند و ثابت می‌کند که تحت هر شرایطی، این ملت حتی با زبان روزه نیز میدان را ترک نخواهند کرد.


خراسان جنوبی:

مردم محله عشایری تگ خال گردن شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی، فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.


خراسان رضوی:

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از هم اکنون از میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و پس از اجتماع در رواق امام خمینی «ره» و اماکن متبرکه رضوی سعیدجلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در این مراسم سخنرانی می‌کند و پس از قرائت قطعنامه، نمازجمعه به امامت آیت‌ا… علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس اقامه می‌شود.

اجتماع راهپیمایان از میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم مطهر رضوی و ورودی خواهران از باب‌الجواد (ع) و برادران از باب‌الرضا (ع) و اجتماع در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.


زنجان:

امروز در زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی زنجانی‌ها، خالق حماسه‌ای بزرگ و به به یادماندنی هستند، حماسه‌ای از جنس وحدت و همدلی برای دفاع از مظلوم و آزادی قدس شریف، تا وحدت و انسجام ملت ایران را برای تحقق آزادی فلسطین فریاد بزنند.

امروز آحاد مختلف مردم در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند تا فریاد بزنند رژیم جعلی اسرائیل آخرین نفس‌های شوم و منحوس خود را می‌کشد و به زودی از آخرین جنایت ددمنشانه و تروریستی خود در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان آنها پشیمان خواهند شد.

راهپیمایان زنجانی تصاویری از سرداران شهید در کنسولگری ایران در دمشق و همچنین شهید سردار سلیمانی و سایر شهدای محور مقاومت را در دست دارند.


سمنان:

خیابان‌های منتهی به مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط استان سمنان کم کم مملو از جمعیت می‌شود و چادرها و ایستگاه‌هایی نیز در مبدا و مقصد راهپیمایی روز قدس ایجاد شده و خدمات فرهنگی، مسائل دینی و … در آنها ارائه می‌شود.

نکته جالب اینکه امسال به واسطه جنایت تروریستی که اسرائیل علیه فرماندهان سپاه قدس در سوریه انجام داد و به یاد شهدایی مانند شهید رضی موسوی و شهید زاهدی و … مردم به صورت خود جوش در ابتدای مسیرها حضور یافته و شعارهای ضد استکباری سر می‌دهند و این در حالی است که هنوز راهپیمای شروع نشده است!

در ابتدای مسیرهای راهپیمایی همچنین ایستگاه نقاشی کودکان، نقاشی پرچم ایران و فلسطین روی چهره کودکان، توزیع پلاکاردهای ضد استکباری، پرچم‌های ایران، تراکت‌های زرد رنگ بزرگی که روی آنها مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نوشته شده، وجود دارد.

 


سیستان و بلوچستان:

از ابتدای صبح امروز و ساعت‌ها قبل از آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس، شاهد حضور هزاران نفری مردم پیر و جوان، زن ومرد در محل‌های اعلام‌شده برای شرکت در این مراسم حساس و سیاسی بودیم.

با توجه به اتفاقات اخیر در فلسطین و دمشق و جنوب استان، حضور مردم مثال زدنی است.

آنان امروز آمده‌اند تا ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انزجار خود را با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ‌بر آمریکا» از اقدامات این رژیم منحوس اعلام کنند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، همزمان با راهپیمایی مراسم تشییع پیکر شهدای حملات تروریستی راسک و چابهار را در در زاهدان، پایتخت وحدت اسلامی خواهیم داشت.


فارس:

راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز از میدان امام حسین (ع) این شهر به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.


قم:

مردم همیشه در صحنه، متدین و انقلابی شهر مقدس قم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ حرکت خود را از مسیرهای ۱۰ گانه به طرف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز کردند.

مردم قم در روز جهانی قدس امسال میهمان شهیدالقدس «محسن صداقت» که در روزهای گذشته بر اثر حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه به درجه رفیع شهادت رسید، بودند.

تجمع راهپیمایان صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شکل گرفت و در مراسمی با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم وداع کردند.


کردستان:

هم‌اکنون لحظه آغاز راهپیمایی عظیم کردستانی‌ها است، راهپیمایی در روز جهانی قدس و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه به خیابان‌ها آمده‌اند.

از همین دقایق آغاز راهپیمایی مردم شهر سنندج با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام داشتند.


کهگیلویه و بویراحمد:

راهپیمایی روز جهانی قدس در روستای ده بر آفتاب از توابع بویراحمر آغاز شد.


گلستان:

مردم گلستان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیست اعلام کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات