بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۵۷۸۳۸

امیرعبداللهیان: رایزنی‌ها با ترکمنستان در زمینه انرژی، ترانزیت و منابع آبی ثمربخش بود

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ترکمنستان گفت: در مباحث مربوط به انرژی، ترانزیت و همچنین تنش های آبی در منطقه و ضرورت همکاری نیرومندتر تهران و عشق آباد در حفظ منابع آبی موجود در دو کشور از جمله سد دوستی گفت‌وگوهای رو به جلو و ثمربخشی داشتیم.

حسین امیرعبداللهیان که به عشق آباد ترکمنستان سفر کرده است، امروز پس از دیدار با قربانقلی بردی‌محمداف رهبر ملی و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف‌ رئیس جمهور ترکمنستان، با رشد مرداف همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از دیدار خصوصی و رایزنی وزرای خارجه دو کشور، مذاکرات علنی امیرعبداللهیان و مرداف با حضور هیات های همراه آغاز شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات به دیدارها و گفت وگوهای سطح بالای امروز خود در عشق آباد با قربانقلی بردی‌محمداف رهبر ملی و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف‌ رئیس جمهور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این دیدارها درباره ابعاد روابط دو جانبه، مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: در دستور کار سفر من پیگیری توافقات روسای دو کشور و مطالب مورد نظر رهبران دو کشور قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ترکمنستانی خود اظهار داشت: در مباحث مربوط به انرژی، ترانزیت و همچنین تنش های آبی در منطقه و ضرورت همکاری نیرومندتر تهران و عشق آباد در حفظ منابع آبی موجود در دو کشور از جمله سد دوستی گفتگوهای رو به جلو و ثمربخشی داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی در خصوص همکاری های بیشتر مرزی، کنسولی، تجاری و تکنولوژی در دستورکار مشترک قرار دادیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات