صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۸۰۶۴

رهبر معظم انقلاب: نگاه به واقعیت‌ها باید ذهن جوان دانشجو را به سمت گره‌گشایی نزدیکتر کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموند: نگاه به واقعیت‌ها باید ذهن جوان دانشجوی امروز را به سمتی هدایت کند که به گره‌گشایی مشکلات نزدیکتر باشد.

دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه، 19 فروردین 1403) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب: نگاه به واقعیت‌ها باید ذهن جوان دانشجو را به سمت گره‌گشایی نزدیکتر کند

گزیده‌ای از فرمایشات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

*امروز در بدنه دولت کسانی مشغول به کار هستند که تا چند سال قبل از این مثل شما در همین جلسه شرکت و سخنرانی کردند، این توقعی که بنده همواره ابراز می‌کردم که جوانان دانشجو در مدیریت‌های میانی، بلکه بالایی حضور پیدا کنند و کار کنند، این توقع الآن برآورده شده است.

*جوانان زیادی هستند که چند سال قبل از این در جلسات دانشجویی شرکت می‌کردند، امروز در مدیریت‌ها و مسئولیت‎‌های متعددی مشغول کار هستند که این یک واقعیت است. نگاه به این واقعیت‌ها بایستی ذهن جوان دانشجوی امروز را هدایت کند به سمتی که به گره‌گشایی مشکلات نزدیک‌تر باشد.

*یکی از دوستان گفتند که تصور شده نظر رهبری درباره عدالت از سال هشتاد فرق کرده؛ اگر فرق کرده باشد در این جهت فرق کرده که اصرار بیشتر شده بر مسئله بر عدالت؛ زیرا پیشرفت‌هایمان در سمت عدالت کم بوده و اصرار بیشتری داریم.

*عدالت را باید درست فهمید؛ عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی. همه فرصت‌ها بایستی به سَویه بین مردم و در دسترس مردم قرار داده شود.

*اگر چنانچه شما راجب به کسی چیزی گفتید و در فضای مجازی نیز پخش کردید، او به هر دلیلی فرصت نداشته باشد که به این حرف شما جواب دهد، این ضد عدالت است و عدالت نیست.

*از فرصت برابر استفاده نشده؛ عدالت فقط در مسئله مالی که نیست،مسائل آبرویی، کاری، شغلی، حیثیت‌ها و مابقی چیزها، چیزهایی است که باید در آن رعایت عدالت شود.

*نگاه نقادانه را داشته باشید اما نگاه سرافرازانه را هم در قبال پیشرفت‌های کشور داشته باشید.

*محیط دانشجویی،‌ محیط شاد، زنده، پرهیجان، مطالبه‌گر و شوق آفرین است؛ این طبیعت محیط دانشجویی است.

*آن چیزهایی را که دوستان اینجا بیان کردند، خب تحلیل دانشجویی است، پیشنهاد دانشجویی است و مغتنم است و ماها و امثال بنده و مسئولین دیگری که دست ‌اندرکار بخش‌های اداره و یا بخش های مختلف کشور هستند، باید این‌ها را بشنوند و روی آن فکر و مطالعه کنند؛ بعضی از این پیشنهادها کاملا عملی است دنبال کنند، بعضی‌ها نیز ممکن است عملی نباشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات