صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۷۲۷

حمایت همه جانبه دستگاه قضا از پلیس برای برخورد با بی حجابی

یک صدایی مسؤولان قوه قضائیه در رابطه با حمایت از فراجا برای مبارزه با بی حجابی و اجرای طرح نور را می توان در اظهارات اخیر مقامات عالی دستگاه قضا مشاهده کرد.
طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف که عمدتا مربوط به برخورد با مصادیق کشف حجاب می‌شود، تحت عنوان «طرح نور» به اجرا درآمد. طرحی که به گفته سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همه معابر و اماکن عمومی کلید خورده است.
طرح عفاف و حجاب«طرح نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در معابر و اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمده است.
در همین رابطه بارها از سوی مسئولان قضائی به ویژه رئیس قوه قضائیه شنیده ایم که نباید منتظر تصویب لایحه عفاف و حجاب ماند و در این رابطه قوانین مکفی داریم. همچنین در چند روز اخیر نیز با آغاز طرح عفاف و حجاب نیز شاهد حمایت همه جانبه قوه قضائیه از فراجا هستیم.
در همین رابطه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، دوشنبه (سوم اردیبهشت) در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، با بیان اینکه همه باید طبق قانون از فراجا حمایت کنیم، گفت: فراجا علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی که در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، در ستاد عفاف و حجاب نیز مأموریت‌هایی برعهده این نهاد گذاشته شده است.رئیس عدلیه تصریح کرد: همه ما باید به فراجا در همه مأموریت‌هایش از جمله این طرحی که به آن ورود پیدا کرده، کمک کنیم؛ مسئولان قضایی ذیصلاح و دادستان‌ها نیز طبق ضوابط و قانون در این عرصه عمل کنند؛ البته هر جا ایراد و اشکالی وجود داشت حتماً باید برای رفع آنها اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم.
حمایت و همکاری قوه قضائیه با فراجا در حوزه های مختلف است که موفق های خوبی هم در پی دارد. امروز نیز علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست با سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به مجاهدت‌های فراجا برای محافظت از امنیت شهروندان در حوزه‌های گوناگون عنوان کرد: نیرو‌های فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان و متجاسرین همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و دستگاه قضا نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به مجاهدت‌های فراجا برای محافظت از امنیت شهروندان در حوزه‌های گوناگون عنوان کرد: نیرو‌های فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان و متجاسرین همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و دستگاه قضا نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهد بود.

مطالبه دادستان کل از فراجا برای اصلاح وضعیت عفاف و حجاب

همچنین دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌آزاد نیز طی مراسمی با اشاره به اینکه بی‌حجابی جرم مشهود است، بیان کرد: از این نظر نیروی فداکار فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند؛ لذا به نیرو‌های فراجا تاکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند، ولی در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند. بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند فرزندان همین سرزمین و دختران و خواهران ما هستند که دچار اشتباهاتی بوده و فریب خورده‌اند.
موحدی‌آزاد با بیان اینکه ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم و بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش فرد به منزل برمی‌گردد گفت: اکثر بانوان بعد از تذکر نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند.
این اظهار نظرات از سوی مقامات قضائی بیانگر حمایت همه جانبه دستگاه قضا از فراجا برای مبارزه با بی حجابی است. همکاری این دو نهاد در مبارزه با سرقت های خرد نیز طی سال های اخیر دستاوردهای زیادی را به دنبال داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات