بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۹۱۱۱

دو دانشگاه آمریکا مقابل دانشجویان معترض کوتاه آمدند

در حالیکه دانشگاه کلمبیا فعالان دانشجویی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را به طور موقت از ادامه تحصیل محروم کرده است اما برخی دانشگاههای ایالات متحده در مقابل خواسته‌های دانشجویان حامی فلسطینیان کوتاه آمدند.
صدها فعال دانشجویی که در اعتراض به حملات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، در محوطه‌ دانشگاههای خود چادر برپا کرده‌اند، در دانشگاههای منتخب سراسر ایالات متحده پس از حصول توافق با مسئولان دانشگاهها، اعلام پیروزی کردند.روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی گزارش کرد، ، دانشگاه «نورث‌وسترن» در ایالت ایلینوی به اولین دانشگاه آمریکایی تبدیل شد که روز دوشنبه هفته جاری علناً اعلام کرد که با دانشجویان به توافق رسیده است و پس از آن روز سه‌شنبه هفته جاری، مسئولان دانشگاه براون در ایالت رود آیلند آمریکا اعلام کردند که با دانشجویان معترض به توافق رسیده است.این روزنامه آمریکایی ادامه داد که پایان مسالمت‌آمیز اعتراضات و مواضع پیروزمندانه دانشجویان در حالی صورت گرفته در دو هفته اخیر، نیروهای پلیس آمریکا با توسل به زور و بازداشت‌های گسترده، تلاش داشته تا اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی را در دانشگاههای آمریکا سرکوب کند.
 
 
یو اس ای تودی گزارش کرد که این صحنه از استقبال مسئولان دانشگاه از دانشجویان دانشگاههای مذکور در تضاد با صحنه‌هایی از اعتراضات دانشجویان در اکثر دانشگاههای آمریکا است که با ورود پلیس به خشونت کشیده شد. بعنوان مثال در دانشگاه کلمبیا، دانشجویان وارد ساختمان «سالن همیلتون» شدند و در این مکان تحصن کردند و پلسی با توسل به زور، دانشجویان را بیرون آورد.یکی از دانشجویان فارغ التحصیل در دانشگاه نورث وسترن تصریح کرد «آن‌چه که این دانشجویان انجام دادند، واقعا و واقعا تاریخی بود. ما توانستیم به اهداف خود دست یابین و در عین حال ایمنی دانشجویان را حفظ کنیم».
 
برپایی چادر در 25 آوریل (6 اردیبهشت) با حدود 200 معترض و دهها چادر در دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به دیگر دانشگاههای مهم سراسر آمریکا رسید که با خشونت پلیس روبرو شد و تاکنون 1700 دانشجو بازداشت شده‌اند. دانشجویان خواستار توقف سرمایه‌گذاری در هرگونه تولیدات سلاح که در راستای رساندن منافع برای جنگ غزه است، شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات