بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۷۶۰

واکنش کشورهای مختلف به خبر وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران

پس از انتشار خبر وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مختلف به این حادثه واکنش نشان دادند.
وقوع حادثه برای بالگرد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی با واکنش‌های مختلفی از سوی کشورهای جهان همراه بوده است.
«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان «به شدت درباره اخباری که حاکی از فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران است، نگران هستیم و آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم».
وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این وزارتخانه از نزدیک گزارش‌های مربوط به حادثه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور را دنبال می‌کند.
وزارت خارجه ارمنستان نیز در پی وقوع این حادثه اعلام کرد: «ما از اخباری که از ایران مبنی بر سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران می‌رسد شوکه شده‌ایم و آماده ارائه تمام حمایت های لازم هستیم».
«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز در واکنش به گزارش‌ها در خصوص سانحه هوایی برای بالگرد رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکا، وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.»
«شهبار شریف» نخست وزیر پاکستان نیز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خبر ناراحت کننده‌ای از ایران در مورد بالگرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور شنیدم. با نگرانی زیادی منتظر خبرهای خوب هستیم. دعا و آرزوی ما سلامتی رئیس جمهور محترم و همه ملت ایران است.»
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز یکشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«عمیقاً از گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران متاسفم. ما در این ساعت سخت با مردم ایران اعلام همبستگی کرده و برای رئیس جمهور و هیات همرا دعا می‌کنیم.»
وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحولات مربوط به سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران را با اندوه فراوان دنبال می کنیم و اقدامات لازم برای ارائه انواع پشتیبانی در جستجو و نجات انجام شده است».
سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحۀ بالگرد رئیس‎جمهور اعلام کرد دوحه آماده ارائه هرگونه پشتیبانی در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‎جمهور ترکیه نیز در واکنش به سانحۀ بالگردِ رئیس‎جمهور ایران اعلام کرد از وقوع حاوثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و هیئت همراه به شدت اندوهگین شدیم.
وزارت خارجه عربستان سعودی نیز با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که با نگرانی خبرهای مربوط به فرود سخت بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه وی را دنبال می‌کنند.ریاض همچنین تأکید کرد که در این شرایط سخت، در کنار کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وزارت خارجه روسیه در واکنش به سانحۀ بالگرد رئیس‎جمهور ایران اعلام کرد اخبار مربوط به سرنوشت بالگرد رئیس‌جمهور ایران را از نزدیک دنبال می کنیم و آمادۀ ارائه کمک‌های لازم برای جستجو و بررسی سانحه هستیم.
جنبش حماس فلسطین نیز تأکید کرد که با نگرانی پیگیر اخباری است که درباره فرود اضطراری بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه وی شنیده می‌شود.حماس ضمن ابراز همبستگی کامل با ملت و دولت ایران، از خداوند تبارک و تعالی خواست که آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه وی در سلامت کامل باشند و تمامی بلایا را از ملت ایران دور کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات