صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۳۵۸

اقدام حقوقی ‌قوه قضائیه و دولت علیه اسرائیل

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: در قوه قضائیه در تعامل با دولت در حال بررسی این هستیم که چه اقدام حقوقی می‌توانیم علیه اسرائیل انجام دهیم.

بهزاد پورسید ظهر امروز، چهارشنبه، در همایش تأثیر متقابل حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی در توسعه قوانین در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار داشت: باید قوانینی که مجلس برای تسهیل فضای کسب‌وکار و مهیا کردن زمینه‌های تولید تصویب کرده است شناسایی شود، در این بخش اقدامات خوبی در قوه قضائیه انجام شده است.

پورسید افزود: بخش‌هایی از قوانین مزاحم کسب‌وکار در قوه قضائیه و بخش‌هایی هم توسط خود دولت شناسایی شده است تا در تعامل بین دولت و قوه قضائیه بتوانیم برای اصلاح این قوانین با ارائه آن به مجلس تلاش کنیم.

وی گفت: تلاش ما در قوه قضائیه این است که تا جایی که امکان دارد تسهیل کسب‌وکار داشته باشیم و پرونده‌های قضائی و حقوقی مانع از تولید و کسب‌وکار نشود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه همچنین از تدوین‌ پیش‌نویس مبارزه با تروریسم خبر داد.

پورسید با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: گستردگی جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌حدی است که در سطح جهانی هم دنیا فهمیده است که این اقدامات با قواعد حقوق بین‌المللی هیچ انطباقی ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه افزود: در قوه قضائیه در تعامل با دولت در حال بررسی این هستیم که چه اقدام حقوقی می‌توانیم علیه اسرائیل انجام دهیم.

وی افزود: همزمان با این تعامل در حال تدوین برخی پیش‌نویس‌ها مانند پیش‌نویس مبارزه با تروریسم هستیم که در صورت تصویب در مجلس، می‌تواند بخشی از خلأهای قانونی ما را برطرف کند و برخی از اقدامات دولت را می‌تواند علیه رژیم جعلی اسرائیل ساماندهی کند.

وی در ادامه این همایش گفت: در نظام حقوقی داخلی کشور و در ارتباطات بین‌المللی نیازمند توجه به اسناد و مصوبات بین‌المللی به‌ویژه اسناد مصوب سازمان ملل هستیم و برگزاری این همایش از نظر علمی گام مقدماتی خوبی هست برای این که بتوانیم حرکت حقوقی خود را به‌سمت نیازهای داخلی با توجه به اسناد بین‌المللی پیش ببریم و علاوه بر این بتوانیم دانش حقوقی داخلی کشور را در بخش بین‌الملل ارائه کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات