صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۰۸۳

چگونگی عملیات روانی دشمن در رسانه

دشمن برای عقاید، عواطف و نگرش جوانان جامعه در جهت تامین منافع خود و القای خود تحقیری و بی هویتی به آنان نقشه می‌کشد. راهکار مقابله با عملیات روانی دشمن در رسانه این است که باید توطئه‌های دشمن را شناخت و برای مبارزه با آن، راهکار معرفی کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

رسانه‌ها به عنوان ابزار بسیار قوی، نقش مهمی در پیاده‌سازی عملیات روانی و پروپاگاندای دشمن دارند. در کشور ما در حال حاضر طبق آمار‌های موجود نزدیک به ۴۹ میلیون تلفن هوشمند فعال در اختیار مردم قرار دارد که قریب به ۵۰ درصد مردم آنلاین هستند. نزدیک به ۱۰۰ هزار کانال ایرانی در تلگرام موجود است که می‌تواند در زمان کوتاهی وقایع موجود را به کل کشور مخابره کند.

این حجم سریع انتقال اطلاعات، در عملی شدن توطئه‌های دشمن، از جمله گسترش اعتراضات، فتنه انگیزی، تهدید و عملیات ترور در کشور بسیار تاثیرگذار است.

در واقع میدان اصلی جنگ، فضای ذهنی افراد جامعه و تصمیم سازان کشور می‌باشد. دشمن برای عقاید، عواطف و نگرش جوانان جامعه در جهت تامین منافع خود و القای خود تحقیری و بی هویتی به آنان نقشه می‌کشد. راهکار مقابله با عملیات روانی دشمن در رسانه این است که باید توطئه‌های دشمن را شناخت و برای مبارزه با آن، راهکار معرفی کرد.

برای کنترل این کارزار رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرمودند، دشمن نقشه می‌کشد؛ هنر این است که توطئه و نقشه دشمن را بشناسیم و برای مقابله و خنثی کردن کار دشمن، طرح و انگیزه و فکر داشته باشیم. ایشان راهکار مقابله با توطئه‌های دشمن را معنویت، تقوا و مراقبت شخصی و گروهی می‌دانند.

هرچه جامعه از، ولی امر مسلمین بیشتر تبعیت کند تقوا در جامعه فزونی یافته و توطئه‌های دشمن بی تاثیر و خنثی خواهد شد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات