اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۵۹۰۳۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛ ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای در شرف تعطیلی، اصلاح قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه کار و کارگری است.

سید صولت مرتضوی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در مراسم دیدار رئیس جمهور با کارگران، گزارشی از عملکرد فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و اظهار کرد: به روایت‌های متعدد و با راستی‌آزمایی امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون شغل ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش رسمی بالغ بر ۷۵۰ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است، یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و مشمولان بیمه بیکاری و این به آن معناست که ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی که خالص آن ۷۵۰ هزار نفر می‌شود.

وزیر کار تاکید کرد: از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تامین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی نیز اقداماتی انجام داده است. پس از ابلاغ سیاست‌ها همکاران ما در دولت در بخش‌های مختلف بسیج شدند و اقدامات مهمی را انجام دادند.

مرتضوی ادامه داد: گسترش بیمه اجتماعی پایه برای دانشجویان و زنان خانه‌دار، ایجاد پوشش بیمه درمان پایه رایگان از طریق بیمه سلامت برای ۵ دهک اول درآمدی، استقرار سامانه پایش فقر و شناسایی کامل فقرا، افزایش مستمری مددجویان کمیته امام (ره)، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تدوین برنامه‌های راهبردی برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی، حمایت از کودکان دارای سوءتغذیه و بازمانده از تحصیل، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری و بیماری‌های خاص، ایجاد ثبات و امنیت شغلی و حمایت از مشاغل ایجادی، تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهایی که در شرف تعطیل بودند، به ظرفیت اسمی رساندن سایر کارخانه‌ها که از ۱۰ هزار واحد عبور کرد، اصلاح قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم از جمله مهم‌ترین اقدامات وزارت کار است.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۸۷ درصد از اشتغال کارگاهی ما در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر هستند و توجه به امنیت و سلامت به حد قابل قبولی رسیده است. از اولویت‌های ما توانمندی کارگران از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای و تعریف دوره‌های متنوع با همراهی کارخانه‌ها و بخش خصوصی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم توجه به ارتقا امنیت غذایی مردم است که در همین راستا سه طرح مهم و محوری اجرایی شده است. طرح کالابرگ الکترونیکی که مربوط به آحاد جامعه است دایره شمول آن به ۶۰ میلیون نفر می‌رسد.

مرتضوی گفت: طرح دیگر مربوط به مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (طرح یسنا) است که شامل یک میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار در سه دهک نخست درآمدی است؛ همچنین دیگری طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان است که اختصاص به کودکانی دارد که به تغذیه مضاعف نیاز دارند و تعداد آنها بیش از ۱۴۵ هزار کودک در سراسر کشور است که با کمک وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند.

 وزیر رفاه تاکید کرد: تمام کسانی که برای زیرپوشش درآمدن بهزیستی در صف نوبت بودند الان تعیین تکلیف شده‌اند و همه مشمول مستمری شده‌اند.

سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه امروز(۱۱ اردیبهشت‌ماه) با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه برگزار شد.

رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری تقدیر کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات