کرمانشاه >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۸۴۰

آزادی بیان به سبک آمریکایی

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/محسن کرمی

دولت و کنگره آمریکا به رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود، در ادوار مختلف به ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین،قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی در سازمان ملل متحد را وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رای مثبت داده بودند.

همچنین مجلس سنای آمریکا بتازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷ میلیارد دلار به تصویب رساند که ۴ میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد.

پس از این اقدامات بود شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت.

این اتفاقات حتی صدای برخی مقامات آمریکایی را نیز در آورده است . برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به تامین مالی رژیم صهیونیستی در این جنگ وحشتناک ادامه دهیم، تاکید کرد: «آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی بنیامین نتانیاهو نشان داده‌اند»؛ اما تصاویری که از دانشگاههای آمریکا مخابره می شود نشان دهنده برخورد بسیار خشن و غیر انسانی پلیس با معترضان است. حال اگر در کشوری که در مقابل آمریکاست اتفاقی بسیار کمتر از آنچه که الآن در حال رخ دادن است اتفاق بیفتد دولت آمریکا فورا با ژست ریاکارانه احساس نگرانی می کند و به دولت مقابل توصیه می کند که خویشتنداری کند ولی خود خلاف آنچه که توصیه می کند انجام می دهد.

به نظر می رسد آتشی که عملیات مقتدرانه طوفان الاقصی در ۷ اکتبر برافروخت، وجدان های انسانی را به وسعت یک جهان بیدار کرد و حالا گریبان دولت آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی را گرفته است، لذا به گفته بسیاری از کارشناسان، وجهه رژیم صهیونیستی در انظار بین المللی وجهه مناسبی نیست و این بدین معناست که این رژیم بیش از پیش به نابودی نزدیک شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات