صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۷۴۹۱

نکته‌گرام

سیدرسول موسوی، دستیار وزیر خارجه کشورمان خطاب به اظهارات نیکی هیلی: این نیست که فقط خروج‌تان از افغانستان افتضاح بود، بلکه ورودتان، جنگ‌تان، اشغالگری‌تان و فرارتان هم افتضاح بود؛ ولی یک چیز را نادانسته راست گفتی، دلیل و باعث تمام آتش‌هایی که امروز در دنیا بر افروخته شده، آمریکاست. نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید.
 
داود منظور، معاون رئیس‌جمهور: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد به لطف الهی و با هوشیاری مردم فهیم و همیشه در صحنه، بزرگ‌ترین پروژه مشترک دشمنان خارجی و اذناب داخلی آنها برای تحریم انتخابات، با مشارکت ۲۵ میلیونی مردم شکست خورد.
 
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: پیروز انتخابات مردمند. مردمی ‌که در مقابل جنگ‌ تبلیغاتی و اقتصادی، غیورانه پای عَلَم انقلاب و رهبری ایستادند و محاسبات بدخواهان را به‌هم ریختند. فراتحلیل‌ نتایج این دوره از انتخابات از زاویه شعارها، کمپین‌ها، تخریب‌ها و ورود جریان‌های جدید مهم است. به‌قول یک بنده خدا: بماند به یادگار!
 
عابد اکبری، فعال رسانه: نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی و تسهیل نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. نیکاراگوئه استدلال کرده است که آلمان کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی را نقض کرده است.
 
شهاب اسفندیاری، فعال رسانه: خبرنگار از خانم خانه‌دار که اول صبح آمده رأی بدهد می‌پرسد برای چه آمدید؟ پاسخ کوتاه، اما قاطع است: «نمی‌خوام دشمن‌شاد بشیم». مرحبا به این بینش سیاسی، عزت نفس و عِرق ملی.
 
اطهر اینانلو، فعال رسانه: مسئله اعزام احتمالی نیروهای نظامی اروپایی به اوکراین مناقشه مربوط به جنگ اوکراین را وارد مرحله جدیدی کرده است که می‌تواند خطرات غیرقابل پیش‌بینی برای جهان داشته باشد. چنانکه رئیس‌جمهوری روسیه نیز امروز هشدار داد اگر این نظامیان غرب به اوکراین اعزام شوند، خطر جنگ هسته‌ای بیشتر خواهد شد.
 
حسن عابدینی، فعال رسانه: کارمندان دربار امیران، سلاطین، پادشاهان و رؤسای‌جمهور مادام‌العمر که تاج و تخت از پدر یا برادر به ارث برده‌اند، تحلیلگر دموکراسی در ایران شده‌اند. کارفرمایان‌شان که هنوز فرق صندوق رأی با جعبه میوه را نمی‌دانند هم اغلب در کمال شگفتی دوستان راهبردی غرب هستند.
 
علیرضا زادبر، فعال رسانه: اینکه بخشی از جامعه در رأی دادن به افراد سخت‌گیر شده‌اند، نشان خوبی است. دوران آسان رأی دادن و دوران رأی به شعارهای سطحی تمام شده است؛ این سختگیری جامعه به رشد جامعه کمک می‌کند. رشد از دل همین فرآیند زمانبر بیرون می‌آید. جوان دهه هشتادی مطالبات جدی‌تری نسبت به دهه شصت دارد. خوب است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات