صبح صادق >>  نگاه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۸۷

مارپیچ سکوت انتخاباتی!

در اهمیت انتخابات امسال همین بس که رهبر حکیم انقلاب 11 ماه پیش در دیدار رمضانی با کارگزاران نظام تأکید کردند: «مسئولان مرتبط، راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی خوب،سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم.»
شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات 11 اسفند شروع شده و روز جمعه مردم ایران پای صندوق رأی حاضر می‌شوند و نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را از میان نامزدها بر می‌گزینند. 
در اهمیت انتخابات امسال همین بس که رهبر حکیم انقلاب 11 ماه پیش در دیدار رمضانی با کارگزاران نظام تأکید کردند: «مسئولان مرتبط، راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم.»
همین رهنمود امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در آغازین روزهای سال جاری کافی بود تا مسئولان و متولیان هر بخش برای تحقق راهبردهای مورد تأکید معظم‌له دست به کار شوند و بسترسازی‌های لازم را فراهم کنند؛ اما رهبر معظم انقلاب به این بسنده نکردند و در ماه‌های اخیر در جلسات و جمع‌های گوناگون بر ضرورت و اهمیت این راهبردها به ویژه دو راهبرد «رقابت» و «مشارکت» تأکید کردند. 
حضور پرتعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نام‌نویسی آنها در این دوره، تلاش هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان برای بسترسازی حضور هرچه بیشتر داوطلبان، کمک رسانه ملی برای معرفی نامزدها از طریق شبکه‌های ویژه انتخابات و اقدامات و فضاسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغی که با کمک رسانه‌ها، نهادها و سازمان‌های گوناگون صورت گرفته، همه و همه شرایط را برای برگزاری یک انتخابات پرشور آماده کرده‌ است. 
در این میان، شیوه‌ها و شگردهای دشمنان ملت ایران برای القای کاهش پشتوانه مردمی نظام بر کسی پوشیده نیست، دشمنانی که در ادوار انتخابات از هیچ توطئه‌ای برای کاهش مشارکت دریغ نمی‌کردند، برای سرد کردن فضای مشارکت در این انتخابات بیش از دو سال طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند. آنها همانطور که در کلان راهبردشان مواجهه و مقابله ترکیبی با انقلاب اسلامی و ملت ایران را در دستور کار دارند، درباره این موضوع هم طراحی ترکیبی برای جلوگیری از برگزاری یک انتخابات باشکوه را مدنظر قرار داده بودند؛ اما پس از آنکه با درایت و دوراندیشی دیده‌بان انقلاب و تلاش‌ها و اقدامات دولت سیزدهم با هدف امیدآفرینی و حرکت در مسیر حل مشکلات، طراحی‌های شوم خود را در ایجاد دلسردی و ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی و همچنین تحقق سناریوهای امنیتی خود نقش برآب دیدند، به تکاپوی رسانه‌ای خود برای کم رونق کردن انتخابات و بالا بردن هزینه حضور افراد پای صندوق رأی رو آورده‌اند!
در این مرحله دشمن به دنبال این است که هزینه مشارکت و حضور پای صندوق رأی را برای افراد بالا ببرد. در این سناریو جامعه هدف دشمن، افرادی هستند که در نظرسنجی‌ها و نگرش‌سنجی‌ها از آنها با عنوان قشر خاکستری یا کسانی یاد می‌شود که حضور یا عدم حضورشان متأثر از فضای حاکم بر جامعه، شرایط ایجاد شده از سوی رسانه‌ها و... است. این طراحی برگرفته از نظریه «مارپیچ سکوت» است که بر اساس آن افراد جامعه متأثر از فضای ساخته و پرداخته رسانه‌ها و متأثر از دریافت‌های اجتماعی احساس می‌کنند در اقلیت قرار دارند و از این رو گرفتار مارپیچ سکوت شده و به سکوت و کناره‌گیری وادار می‌شوند. 
ملت بزرگ ایران در طول بیش از چهار دهه مواجهه با انواع تهدیدها و توطئه‌های دشمنان به خوبی دریافته که راز و رمز پیشرفت و آبادانی و پیروزی و اقتدار سیاسی و نظامی کشور، شناخت نقشه‌ها و طراحی‌های دشمن و خنثی کردن آنهاست. شاید به جرئت بتوان گفت، از محاسن دشمنی و عداوت جبهه استکبار، آبدیده شدن مردم ایران است که به فراخور تهدیدات راه‌های مقابله را آموخته و آزموده‌اند و به وسیله همین شناخت با حضور پرشور و مسئولانه در این انتخابات و آزمون مردم‌سالاری، پیروزی بزرگی برای ایران عزیز و شکست سنگینی برای دشمنان ایران رقم خواهند زد. این انتخابات یک بار دیگر نشان خواهد داد مردم بصیر و روشن‌بین ایران با هر سلیقه و عقیده‌ای دیدگاه خود را اعلام کرده و نماینده‌های خود را انتخاب می‌کنند و درگیر و اسیر طراحی‌های شوم دشمنان ایران نمی‌شوند. ان‌شاءالله
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات