صبح صادق >>  فرهنگ >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۴۳

گام مبارک

پایگاه بصیرت / زهرا مغازه‌ای/ گروه فرهنگ
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران که از یک‌شنبه ٢٩ بهمن آغاز شده بود، چهارشنبه، 2 اسفند در مصلی امام خمینی(ره) به کار خود پایان داد. این نمایشگاه پس از شش سال وقفه با نام و رویکرد جدید، از سوی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» برپا شد و جایگاه و اهمیت رسانه را در جامعه و میان افکار عمومی نشان داد. رسانه‌های گوناگون از جمله رسانه‌های چاپی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فعالان رسانه در فضای مجازی در این نمایشگاه حضور داشتند.
اگرچه مدت زمان برگزاری نمایشگاه در مقایسه با سال‌های برگزاری آن کوتاه‌تر شده بود و می‌شد با تدابیری این زمان را طولانی‌تر کرد، اما در همین چهار روز غیر تعطیل مشتاقان و علاقه‌مندان بسیاری خود را به مصلی امام خمینی(ره) رساندند.
هفته‌نامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی «صبح صادق» نیز با بیش از 22 سال سابقه حضور مؤثر در این نمایشگاه شرکت کرده بود. در پنج روز برگزاری این نمایشگاه، غرفه صبح صادق میزبان بازدیدکنندگان، اهالی رسانه و هنر و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری بود. نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها فرصتی برای گفت‌وگوهای چهره به چهره با صاحب‌نظران، خبرنگاران و اهالی رسانه و همچنین با مخاطبانی که خواننده مطالب نشریه هستند و نمایشگاه فرصتی است تا نظرات خود را با دست‌اندرکاران نشریه در میان بگذارند. از دل این گفت‌وگوها، ایده‌ها، پیشنهادها و نکات قابل توجهی حاصل می‌شود که به ارتقای کار نشریه کمک می‌کند.
در مدت زمان برگزاری نمایشگاه افزون بر حضور بیش از ۶۰۰ غرفه‌ از رسانه‌های سراسر کشور، کارگاه‌های آموزشی با تدریس استادان برجسته حوزه رسانه، نشست‌های گوناگون حول محورهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و رویدادهای متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود.
مسئولان و فعالان رسانه‌ای، روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و خصوصی، دانشجویان، کارشناسان و استادان حوزه ارتباطات و همچنین مسئولان مخاطبان اصلی این نمایشگاه بودند. هرچند اقشار مختلف مردم هم به فراخور توجه و علاقه‌شان به حوزه خبر و رسانه نیز از دیگر مهمانان نمایشگاه بیست و چهارم به شمار می‌روند. در این دوره از نمایشگاه ۳۲ نشست برگزار شد که از میان این نشست‌ها، چهار کارگاه آموزشی با عنوان «اسرا» دایر شد که در این کارگاه‌های آموزشی روزنامه‌نگاران، دانشجویان ارتباطات و روزنامه‌نگاری امکان شرکت داشتند.
برگزاری نمایشگاه رسانه پس از شش سال وقفه گام مبارکی است که باید در سال‌های آینده ادامه یابد و در زمان مناسب و فرصت فراخ‌تر برپا و پیوند میان مخاطب و اصحاب رسانه بیش از پیش برقرار شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات