صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۶۲۸۴

خبر

براساس اخبار منتشره، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای ارائه لیست مشترک انتخابات مجلس خبرگان رهبری به توافق رسیده‌اند و تا حصول لیست نهایی ۱۰ نفر باقی مانده است. طبق این توافق قرار است تهیه لیست در تهران بر عهده جامعه روحانیت مبارز و در قم بر عهده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باشد و جامعتین به لیست‌های تهیه شده تمکین کنند.
 
«محمد عطریانفر» فعال اصلاح‌طلب و از اعضای حزب کارگزاران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ گفت: «با توجه به تجربه کاری در وزارت کشور معتقدم در انتخابات تخلف می‌شود، اما تخلف تأثیرگذار در میزان آرا صورت نمی‌پذیرد، بر همین اساس در سال ۱۳۸۸ نیز آقای احمدی‌نژاد منتخب مردم بود. بر اساس نظریه حضرت امام(ره) وقتی فردی منتخب مردم است حتی اگر او مورد پسند ما نیست، حق نداریم نظر خود را به مردم تحمیل کنیم.» وی افزود: «عصر ۲۲ خرداد ۸۸ نیز گفته بودم بر اساس شواهد معتقدم احمدی‌نژاد پیروز این انتخابات است و در خوشبینانه‌ترین حالت انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود. گفتنی است در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ که با مشارکت ۴۰ میلیونی و مشارکت کم‌نظیر ۸۵ درصدی مردم نامزد اصلاح‌طلبان با ادعای پیروزی فتنه‌ای را در کشور به پا کرد، ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور از آن فتنه است.»
 
«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: «ما دلایل ردصلاحیت‌ها را به داوطلبان اعلام می‌کنیم، در همین راستا تاکنون حدود ۸ هزار دیدار با داوطلبانی که نکاتی نسبت به آنها وجود داشت، صورت گرفت؛ موارد را با آنها مطرح کردیم و اگر آنها نیز اسناد و نکاتی داشتند، دریافت کردیم.» وی افزود: «تعداد داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده که البته این رقم نهایی نیست.»
 
«سیدمصطفی میرسلیم» رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره آرایش انتخاباتی مجموعه‌های اصولگرا نیز یادآور شد: «هنوز تکلیف آنکه در تهران چند فهرست انتخاباتی از جریان اصولگرا داشته باشیم، مشخص نیست. خوب بود که همه اصولگرایان می‌توانستند به یک فهرست واحد برسند، اما این میسّر نمی‌شود. در خوشبینانه‌ترین حالت دو فهرست از اصولگرایان خواهیم داشت که در کل به نظرم بیشتر از دو فهرست خواهد شد.»
 
«محمدجواد حق‌شناس» فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه تا فرا رسیدن مجلس آینده زمان داریم و چه خوب است فضایی شکل بگیرد و در برخی امور تجدید‌نظر شود، گفت: «ما می توانیم انتخاباتی با رمق بیشتر داشته باشیم و زیان نبینیم.» وی در ادامه گفت: «مهم‌ترین دستاورد مردم در قرن حاضر رسیدن به صندوق رأی و جمهوریت بوده است که این مهم در سال ۱۳۵۸ و رفراندوم به مقبولیت رسید. برای رسیدن به جمهوریت از زمان مشروطیت دنبالش هستیم چرا امروز این امکان را از خودمان سلب کنیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات