خراسان رضوی >>  عمومی >> تیتر یک
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۴۲۵۲

امید، مهم‌ترین سرمایه نظام حکمرانی در هر جامعه است

در زیر آتش سنگین دشمن، یکی از عوامل بسیار مهم موفقیت، اداره مدبرانه و هنرمندانه کشور با خودداری مسئولان کشور از ورود به حاشیه‌ها به‌صورت آگاهانه و غیرآگاهانه است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسین عباسیان

یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های اساسی حکمرانی در کشور ما، بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است. دشمن نیز با درک اهمیت مسئله اقتصاد، سال‌هاست توان خود را برای ضربه زدن روی این بخش مهم متمرکز کرده و از ابزار‌های گوناگونی، همچون تحریم و تلاش برای محدودسازی روابط اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها استفاده کرده است. بدون شک، امروز مهم‌ترین اولویت کشور، تلاش شبانه‌روزی مسئولان در جهت رشد اقتصادی، مهار تورم، بالابردن سطح رفاه جامعه و رفع کاستی‌های معیشتی خانوارهاست

در زیر آتش سنگین دشمن، یکی از عوامل بسیار مهم موفقیت، اداره مدبرانه و هنرمندانه کشور با خودداری مسئولان کشور از ورود به حاشیه‌ها به‌صورت آگاهانه و غیرآگاهانه است. باید دانست مسائل و مشکلات، عوارض طبیعی مسیر پیشرفت هستند و نگاه به کاستی‌ها و ضعف‌ها باید با برنامه‌ریزی برای حل مسائل و تصحیح اشتباهات گذشته در ادامه مسیر کمک کند.

تقویت بازسازی روابط دولت‌ـ دولت برای چشیدن طعم کارآمدی نیز بسیار مهم است. نمی‌توان در وزارت اقتصاد تصمیمی گرفت که برای وزارت صمت مقبولیت نداشته باشد یا بانک مرکزی هر دو یا یکی را رد کند. نمی‌شود بخشی از تیم دولت بخش دیگری را قبول نداشته باشد یا کوچک شمارد و بازگویی علت مشکلات در فضای عمومی و رسانه‌ای کشور، مردم را خسته و ناامید کند.

شاید گزاف نباشد اگر بگوییم بزرگ‌ترین آسیبی که جامعه ایرانی در سال‌های گذشته متحمل شد، ضربه به امید مردم بود؛ امیدی که از یک‌سو با مشکلات فزاینده اقتصادی و سوءتدبیر‌ها و سوءمدیریت‌ها تهدید می‌شد و از سوی دیگر با سیاه‌نمایی بی‌وقفه رسانه‌های مخالف نظام به آن دامن زده می‌شد. در واقع، سرمایه امید، مهم‌ترین سرمایه نظام حکمرانی در هر جامعه است. هر آنکه در جهت توسعه امید عامه مردم گامی بردارد، در جهت حفظ امنیت و اقتدار ملی حرکت کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات