سیاسی >>  سایر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۷۰

محسن رضایی: آمریکا پایش را از جنایات در غزه بیرون بکشد

عضو‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز همه می‌دانند اگر آمریکا پایش را از جنایات در غزه بیرون بگذارد اسرائیل سریعا عقب‌نشینی خواهد کرد و آن‌ها باید این کار را بکنند.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین و در پاسخ به این سوال که شما بارها به احتمال گسترش جنگ غزه و عمیق‌تر شدن آن اشاره کردید و حتی وزیر خارجه ایران هم این احتمال را مطرح کرد و به نظر شما این گسترش چگونه خواهد بود، گفت: جنگ فقط در غزه محدود نخواهد بود، کشتی‌ها، هواپیماها و دفاتر صهیونیست‌ها در جهان اسلام پراکنده‌اند و اگر خون جوانان مسلمان به جوش بیاید دیگر این اماکن نه تنها در کشورهای جهان اسلام بلکه حتی در اروپا و آمریکا هم امنیت نخواهند داشت چرا که مساله فلسطین تبدیل به مساله انسانی شده و حقوق بشر غربی و آمریکایی را زیر سوال برده است و هر روزی که جنگ غزه بیشتر ادامه پیدا کند احتمال گسترش جنگ بسیار بیشتر است و توصیه ما آتش بس و خروج اسراییل از غزه است. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سوالی دیگری گفت: امروز همه می‌دانند اگر آمریکا پایش را از معرکه بیرون بگذارد اسراییل سریعا عقب نشینی خواهد کرد و آن‌ها باید این کار را بکنند. 

وی اضافه کرد: اگر رژیم صهیونیستی از غزه عقب نشینی نکند و به جنایاتش پایان ندهد طی هفته‌های آینده احتمال گشوده شدن جبهه های جدید علیه آنها وجود دارد. 

وی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اجلاس کشورهای عربی و اسلامی در ریاض و اینکه چقدر همگرایی بین کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین خواهد بود؛ گفت: روابط کشورهای اسلامی روز به روز بهتر خواهد شد چرا که آمریکا در غرب آسیا ضعیف شده است. 

رضایی با توضیح اهداف غرب در حمایت از اسرائیل تصریح کرد: جنگ غزه جنگ نفت است و فردای روزی که اسرائیل اینجا نباشد نفت به ۱۵۰ دلار می رسد؛ جنگ غزه جنگ وحدت اسلام است و با نبود این رژیم اتحاد بین کشورهای غرب آسیا شکل می‌گیرد و در نهایت جنگ غزه جنگ حفظ پل دسترسی غربی‌ها به شرق و قدرت های شرق است و با نبود اسراییل این پل در هم خواهد شکست. 

وی  در پایان گفت: باید با برگزاری انتخابات توسط خود مردم فلسطین سرنوشت شان رقم بخورد و این در صورت خروج اسراییل ممکن خواهد شد و اجلاس ریاض هم شروع یک حرکت خوب در راستای وحدت جهان اسلام خواهد بود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات