تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۲۱۷۰

هشدار لبنان به صهیونیست‌ها: خساراتی به مراتب بیشتر از جنگ جولای ۲۰۰۶ در انتظارتان است

وزیر خارجه دولت موقت لبنان با بیان اینکه لبنان هرگز به دنبال جنگ نبوده و در تلاش برای مهار درگیری‌هاست ،تاکید کرد اسرائیل می‌داند که در صورت وقوع جنگ خساراتی بسیار بیشتر از جنگ جولای ۲۰۰۶ در انتظار آن خواهد بود.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان طی سخنانی درباره تحولات اخیر در فلسطین و همچنین تنش‌هایی که در جنوب لبنان با دشمن صهیونیستی وجود دارد اعلام کرد، کشورهای غربی تمایل دارند که اسرائیل طی 48 ساعت اعلام آتش‌بس کند تا بتوان مهار تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را مورد بررسی قرار داد.

هشدار لبنان به صهیونیست‌ها: خساراتی به مراتب بیشتر از جنگ جولای ۲۰۰۶ در انتظارتان است

بوحبیب در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت، دولت لبنان در حال برقراری تماس با طرف‌های مختلف لبنانی است تا امور خطرناک‌تر نشود و مانع گسترش درگیری‌ها شویم.

وی درباره تجاوزات رژیم اشغالگر به جنوب لبنان گفت، مقامات صهیونیستی از مدت‌ها پیش در حال تهدید لبنان هستند و می‌گفتند که لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانند اما این تهدیدات آنها بی‌معنا بوده و هرگز اجرا نمی‌شود و تنها به تحریک اوضاع دامن می‌زند.

عبدالله بوحبیب با ابراز نگرانی درباره وقوع جنگ در جنوب لبنان تاکید کرد این مسئله مربوط به اتفاقاتی است که در غزه رخ خواهد داد؛ در غیر این صورت لبنان همچنان در محدوده درگیری باقی می‌ماند اما این درگیری‌ها تبدیل به جنگ نمی‌شود. بنابراین ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم هرچه زودتر برای آتش‌بس در نوار غزه اقدام کنند.

این مقام لبنانی درباره هشدار سفارتخانه‌های غربی و عربی به اتباع خود در لبنان و خروج آنها از این کشور اظهار داشت، خودِ دولت لبنان نیز نگران وقوع جنگ است و اگر چنین جنگی آغاز شود هم برای لبنان و هم برای رژیم صهیونیستی بسیار مخرب خواهد بود.

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان درباره هماهنگی دولت با حزب‌الله اعلام کرد که گفت‌وگوی دائمی و تبادل اطلاعات میان دو طرف وجود دارد اما صحبتی درباره روند جنگ انجام نشده است.

وی درباره تماس‌های بین‌المللی در خصوص تحولات اخیر گفت که ایران خواستار توقف حملات اسرائیل به نوار غزه بوده و تهران ورود به جنگ و ویرانی را نمی‌خواهد.

عبدالله بوحبیب در پایان با اشاره به اینکه لبنان هرگز به دنبال جنگ نبوده است تاکید کرد اسرائیل به خوبی معنای جنگ را می‌فهمد و می‌داند در صورت وقوع جنگ خساراتی به مراتب بیشتر از جنگ جولای 2006 متحمل می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات