بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۴۴

کنعانی: اشغال هر چقدر هم طولانی شود، حقی برای اشغالگر ایجاد نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که ملت فلسطین صاحبان اصلی و مالکان همیشگی این سرزمین هستند، گفت آن کسانی که باید خاک فلسطین را ترک کنند و بروند، صهیونیستهای غاصب و اشغالگر هستند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: آن کسانی که باید خاک فلسطین را ترک کنند و بیرون بروند، صهیونیستهای غاصب و اشغالگر هستند.

کنعانی: اشغال هر چقدر هم طولانی شود، حقی برای اشغالگر ایجاد نمی‌کند

وی افزود: ملت فلسطین صاحبان اصلی و مالکان همیشگی این سرزمین هستند و همانگونه که دهه‌ها برای آزادی سرزمین خود صبر، مجاهدت و مقاومت و جانفشانی کردند، همچنان خواهند ماند و سرزمین خود را از لوث وجود اشغالگران جنایت‌پیشه پاک خواهند کرد. اشغال هر چقدر هم که طولانی شود، حقی برای اشغالگر ایجاد نمی‌کند.

 

 

 

ناصر کنعانی همچنین در اظهارنظری دیگر،  اقدامات مختلف نظامی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و برخی حامیان آن را که با هدف زمینه‌سازی برای کوچاندن اجباری مردم مظلوم فلسطین از نوار غزه انجام می‌شود را قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چنین تلاشی را در کنار تشدید محاصره، قطع آب و برق و ممانعت از ارسال مواد غذایی و دارو به غزه، از مصادیق بارز جنایت جنگی و نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و از مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد خواست سریعا اقدامات بازدارنده و مؤثر برای متوقف کردن جنایات جنون‌آمیز رژیم آپارتاید صهیونیستی به عمل آورند.

حسین امیرعبداللهیان شنبه ۲۲ مهرماه در نشست خبری در محل سفارت ایران در بیروت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره کوچ اجباری ساکنان غزه گفت: در مورد کوچ اجباری ساکنان غزه آنچه می‌بینیم نشانگر آن است رژیم آپارتاید اسرائیل به جای مقابله در میدان جنگ حمله علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان را در دستورکار خود قرار داده است.

وی افزود: این در حالی است که رهبران مقاومت در دیداری که داشتم تأکید کردند همچنان شهرک‌های صهیونیستی و مراکز نظامی رژیم اسرائیل در کنترل نیروهای مقاومت است. صهیونیست‌ها آنقدر آشفته، شوک زده و به هم ریخته هستند که حتی قادر به بازپس گیری این شهرک‌ها و مراکز نظامی در روزهای گذشته نبودند و علیرغم برخورداری از حمایت یکجانبه آمریکا باز از روی ضعف صرفا به حمله به مراکز غیرنظامی و شهروندان در غزه روی آورده‌اند.

امیرعبداللهیان در رأس هیأتی سیاسی در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به منطقه غرب آسیا و کشورهای محور مقاومت سفر کرد و امروز یکشنبه پس از انجام رایزنی‌ها در چهارمین مقصد سفرش، دوحه را به مقصد تهران ترک کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات