صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۶۵۹

پیام واقعه اخیر، عیان شدن چند‌باره آسیب‌پذیری دفاعی رژیم صهیونسیتی است

در پی حملات راکتی صبحگاهی که بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید، به میلیون‌ها اسرائیلی دستور داده شد که در پناهگاه‌های بمب در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی خود بمانند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ بشیر اسماعیلی

حمله غافلگیرکننده نیرو‌های حماس به رژیم صهیونسیتی، به سرعت بدل به بمب خبری در محافل سیاسی جهان گردید. در این حمله فرودگاه‌ها و مواضع نظامی صهیونیست‌ها با ۵ هزار راکت هدف قرار قرار گرفتند. در پی این حملات راکتی صبحگاهی که بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید، به میلیون‌ها اسرائیلی دستور داده شد که در پناهگاه‌های بمب در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی خود بمانند.

این حمله راکتی مثل دفعات گذشته نشان داد سپر دفاع موشکی رژیم صهیونسیتی موسوم به گنبد آهنین، با وجود بار‌ها ترمیم و رفع ایراد، هنوز قادر به حفاظت از آسمان سرزمین‌های اشغالی نیست. در عین حال طبق گزارشات، ده‌ها تن از نیرو‌های شبه‌نظامی حماس توانستند از مرز‌های به‌شدت مستحکم اسرائیل عبور کرده و وارد خاک آن شوند. این حملات غافلگیرانه در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل را در حال سپری کردن تعطیلات خود بوده است.

در این ایامی که کشور‌های عربی و به ویژه عربستان سعودی، در خوف و رجای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی هستند، پیام واقعه اخیر، عیان شدن چند‌باره آسیب‌پذیری دفاعی رژیم صهیونسیتی است. این آسیب‌پذیری در حالی خود را نشان می‌دهد که گروه‌های شبه نظامی مثل حماس و حزب الله لبنان با حداقل تجهیزات و با تکیه بر فنون جنگ نامتقارن بر قوای سازمان یافته و مجهز به تسلیحات غربی رژیم صهیونسیتی فائق آمده‌اند.

در عین حال رژیم صهیونسیتی با مساحتی قریب به بیست هزار کیلومتر، به طور ماهوی فاقد عمق استراتژیک محسوب می‌شود در برابر حملات نظامی آسیب‌پذیری زیادی دارد. به علاوه اینکه رژیم صهیونسیتی در حالی بین سرزمین‌های اسلامی پیرامون خود با صد‌ها میلیون جمعیت قرار گرفته است که جمعیت آن به ده میلیون نفر نمی‌رسد. با وجود اینها، آنچه موجب قدرت‌نمایی کاذب رژیم صهیونسیتی در این سال‌ها شده، حمایت همه جانبه غرب به ویژه آمریکا از آنان است.

در واقع عملیات اخیر حماس این اعتماد به نفس و خودباوری را به کشور‌های عربی خواهد داد که اگر اتحاد اسلامی و ایمان به مبانی دین مبین اسلام محور قرار گیرد، هیمنه رژیم صهیونسیتی فروخواهد ریخت.

در عین حال توافقاتی برای عادی‌سازی روابط مثل پیمان ابراهیم، بین دولت‌ها صورت گرفته است و ملت‌های اسلامی عموماً با چنین وضعیتی توافق ندارند. این مسأله در شبکه‌های اجتماعی، جام جهانی قطر و محتوای هنری و ادبی مردم مسلمان منطقه قابل مشاهده است. تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونسیتی از دست اتفاقاتی که توسط حماس رخ داد، میتواند تا به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین و دست برداشتن از سیاست‌های راست‌گرایانه امثال حزب لیکود، برای مهار این رژیم موثر واقع شده و الهام‌بخش سایر مسلمانان باشد.

در اولین نشانه تاثیرگذاری حمله به رژیم صهیونسیتی، عربستان سعودی ضمن اشغالگر خطاب کردن رژیم صهیونسیتی، این حمله را نتیجه خشونت‌های سال‌های گذشته صهیونیست‌ها قلمداد کرد. مسأله‌ای که تاثیر فوری این عملیات را در منطقه نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات