سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۰۶

پاسخ قالیباف به یک سؤال مهم؛ تأثیر اقدامات مجلس کجاست!؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود در مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران گفته است: مدیون خون شهدا و شما باشم اگر روزی کمتر از ۱۷ ساعت کار کنم و در طول ماه ۲ روز اتفاق نمی‌افتد که نماز صبح را در خانه خود بخوانم بلکه مستقیم وارد محیط کار می‌شوم و همانند دوران دفاع مقدس کار خود را انجام می‌دهم.

پاسخ قالیباف به یک سؤال مهم؛ تأثیر اقدامات مجلس کجاست!؟

 او می‌افزاید: ممکن است شما بگویید آثار این اقدامات چه بوده است، اما توجه کنیم که وظیفه ما قانونگذاری بوده و اجرای قانون در حوزه اجرایی است. این دستور مقام معظم رهبری است که فرمودند تفکیک قوا وجود دارد و باید آن را رعایت کرد. 

*تدقیق در کارنامه مجلس یازدهم نشان می‌دهد که این مجلس بر اساس مصوبات مهمی و مردمی که تاکنون به آنها پرداخته؛ توانسته یک مجلس تراز انقلابی باشد.

حقیقتی که می‌توان در قوانین مهمی مثل افزایش حقوق سربازان، تصویب قانون جوانی جمعیت، قوانین 3 گانه ویژه مسکن و اجاره، قانون رتبه‌بندی، قانون کالابرگ و... آنرا متبلور دید.

لکن مردم، متفکرین و فعالان جامعه باید در جریان باشند که مجلس سر سوزنی هم اختیار اجرایی در قبال هیچیک از این قوانین ندارد و همانطور که قالیباف نیز به درستی اشاره می‌کند؛ اجرای قوانین مربوط به حوزه اجرایی و قوه مجریه است.

به دیگر سخن اینکه اگر قانون خوب "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" تاکنون عملا اجرا نشده و یا در بحث اجرای قانون کالابرگ شاهد تغییر در متن مصرح قانون مجلس هستیم؛ مجلس در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد و مصلحت هم ایجاب دیگری ندارد.

تبیین دستاوردهای مجلس یازدهم و عملکرد جهادی و انقلابی آن از مصادیقی است که می‌تواند دستاوردهای "رأی خوب" را به مردم معرفی کند و از طرفی مشارکت بیشتری را نیز در انتخابات مجلس جدید در سال جاری سبب شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات