سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۹۷۰۶

آخرین توافقات دو کشور عراق و ایران در آستانه اربعین از زبان وزیر کشور

احمد وحیدی ظهر امروز در جریان بازدید از مانور زلزله در سد الغدیر ساوه در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات پیش رو با چهار مقوله سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت که از راهبردهای رهبر معظم انقلاب است با پیش ثبت نام از داوطلبان وارد فاز اجرایی شده است.
آخرین توافقات  دو کشور عراق و ایران در آستانه اربعین از زبان وزیر کشور

وی افزود: وزارت کشور در سطح وزارتخانه و همه رده‌ها در استانداری، فرمانداری، بخشداری و ... آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفند ماه سال‌جاری خواهد داشت و آموزش‌های لازم نیز به دست اندرکاران داده شده است.

وزیر کشور با اشاره به مشارکت خوب ثبت نام کنندگان گفت: حضور حداکثری داوطلبان در بحث پیش ثبت نام نشان از یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری می‌دهد و امیدواریم مردم برای تعیین سرنوشت کشور از حق خود در انتخاب افراد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته بعد از پیش ثبت نام‌ها، مرحله نهایی ثبت نام در ۲۷ مهرماه انجام خواهد شد و کلیه اقدامات و برنامه‌های انتخاباتی بر اساس برنامه زمان بندی در موعد مقرر خود اطلاع رسانی و اجرا می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ریزی دولت برای اربعین حسینی گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی توافقات خوبی با دولت عراق در زمینه کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زوار در مرزهای کشور انجام گرفته است .

احمد وحیدی افزود : با توجه به گرمای هوای نیروهای امدادی هلال احمر در مرزها و مسیر پیاده روی مستقر خواهند بود و واحد‌های بهداشتی و درمانی نیز در دو سوی مرزها به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد : استقرار سایه بان، استفاده از مه پاش، خنک کننده های موتور جت و هر اقدام دیگری که میتواند از گرمازدگی زوار بکاهد در دستور کار قرار خواهد داشت و مواکب حسینی نیز در مسیر پیاده روی و مرزها آماده خدمت به مردم خواهند بود.

وزیر کشور تصریح کرد: مشارکت مردم بعنوان یکی از اصلی ترین ارکان برگزاری مراسم اربعین زمینه یک اربعین باشکوه را فراهم خواهد کرد و دولت ایران و عراق نیز همکاری لازم برای انتقال تجهیزات و امکانات مواکب حسینی را در دستور‌کار خواهند داشت .

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات