چند رسانه ای >>  عکس >> آخرین عناوین
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۹۵۶۲
در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران مجموعه رسانه‌ای صبا انجام شد

تصاویر/ رونمایی از «تبیین‌گر ۱» و «پهلوی‌ها»

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و معاون سیاسی سپاه در مجموعه‌ فرهنگی رسانه‌ای صبا برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی مجموعه‌ فرهنگی ـ رسانه‌ای صبا (هفته‌نامه صبح صادق و پایگاه خبری تحلیلی بصیرت) برگزار شد، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه حجت‌الاسلام «حسین طیبی‌فر» و معاون سیاسی سپاه «سردار جوانی» حضور داشتند.

۲۵ سال پیش در چنین روزی «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به دست عده‌ای منحرف از حقیقت اسلام، تندرو و... در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید. در تقویم جمهوری اسلامی ایران بعضی روزها بنا بر تکریم مقام زحمت‌کشان نام‌‌گذاری شده است؛ از روز جمله روز معلم، کارگر، پرستار، پزشک، پاسدار و... و با شهادت «محمود صارمی» در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، این روز نیز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شد.

«علی حیدری» مسئول مرکز مطالعات سیاسی و سردبیر صبحصادق در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران، به اهمیت جایگاه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد.

حیدری گفت: «جهاد تبیین یا جهاد روایت با سنگرنشینی سربازان و رزمندگان در عرصه جنگ و نبرد رسانه‌ای و رویارویی شناختی با دشمن است.»

سردبیر صبح صادق در ادامه افزود: «میدان مواجهه ما با دشمن، مقابله با دروغ، شایعه، وارونه‌نمایی، سیاه‌نمایی، برچسب‌زنی، بزرگ‌نمایی، پاره حقیقت‌گویی و در یک کلمه مقابله با جریان تحریف است.»

وی خاطرنشان کرد: «در این میدان نبرد پرحجم، شبانه‌روزی و نابرابر، انگیزه و ایمان و اعتقاد همکاران و دوستان کارساز است؛ اما از حمایت و همراهی هم بی‌نیاز نیستند.»

«سردار جوانی» معاون سیاسی سپاه نیز که السابقون مجموعه و از مؤسسان هفتهنامه صبحصادق است، با اشاره به تاریخ ۲۰ و چند ساله شروع به کار صبح صادق، نامی از دوستان قدیمی برد و سخنانی در زمینه جهاد تبیین و وظایف خبرنگاران بیان کرد.

در ادامه مراسم حجتالاسلام والمسلمین «حسین طیبیفر» جانشین نماینده ولیفقیه در سپاه سخنرانی کردند.
ایشان با اشاره به اینکه این مجموعه با رسانه‌های دیگر فرق دارد، گفتند: «شما مبتنی بر حقیقت و با استفاده از قرآن و روایت درست و دقیق در فضای رسانه تولید متن و محتوا می‌کنید و این، تفاوت اساسی این مجموعه با سایر رسانه‌های موجود در کشور و دنیاست.»

حجت‌‌الاسلام طیبی‌فر با گذری به قرآن و بیان مطالبی مبتنی بر اندیشه قرآنی، آیات ۶۵ تا ۶۹ سوره نحل را مبنای سخنان خویش قرار داد و با بیان اینکه مفاهیم این آیات با فعالیت دوستان رسانه‌ای در مجموعه صبا هم‌خوانی دارد، چنین توضیح داد: «آیه ۶۶ سوره نحل اشاره دارد که خداوند در وجود چهارپایان مثل گاو و گوسفند شیر را قرار داد که هم نوشیدنی و هم خوردنی است هم آب است و هم غذا، اما این شیر از میان آن علف‌های گندیده جویده‌شده گاو و گوسفند و خون و... بیرون آمده و تولید شده و تولیدات رسانه‌ای در این مجموعه و سایر مجموعه‌های رسانه‌ای در سپاه از این دست است؛ اینکه برویم از میان آن همه خبر و اطلاعات آنچه را درست و حقیقی است، استخراج کنیم و مبتنی بر امیدآفرینی و بیان حقیقت، به مخاطب خوراک فکری دهیم و مخاطب را با خبر درست تغذیه کنیم، در این مجموعه اتفاق می‌افتد‌.»

اما بخش دیگر مراسم، تجلیل از همکاران رسانه‌ای مجموعه بود که با همراهی سردار جوانی و حجت‌‌الاسلام طیبی‌فر انجام شد.

بخش پایانی برنامه هم رونمایی از آثار جدید تولیدی در مرکز فرهنگی ـ رسانه‌ای صبا بود.
این آثار چند رسانه‌ای با دو عنوان مجموعه صوتی «تبیینگر۱» و «پهلویها» با هدف جهاد تبیین و روایت است که رونمایی آن از سوی جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه و معاون سیاسی سپاه صورت گرفت.
«تبیینگر ۱» شامل گفتارهایی از دکتر یدالله جوانی در عرصه جهاد تبیین و شامل مجموعه صوتی ۶۰ قسمتی در زمینه موضوعات مهمی نظیر:
جنگ شناختی ـ جهاد تبیین
ماهیت رژیم پهلوی و ضرورت انقلاب
انگیزه‌های قیام‌ امام خمینی(ره)
دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی
دین و سیاست ـ حکومت دینی در عصر غیبت
ولایت مطلقه فقیه
و چرایی تمرکز دشمن بر تخریب رهبری است.

مجموعه «پهلویها» هم شامل سه درسنامه آموزشی با مباحثی از عباس سلیمی‌نمین، قاسم تبریزی و مسعود رضایی و یک مجموعه مستند به نام «در برابر طوفان» است.

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات