حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۱۳

شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود

از فرماندهان دفاع مقدس و همرزم شهید حجازی گفت: شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود و علاوه بر این شهید بزرگ در کادر سازی و ایجاد تحول در سازمان بسیج مستضعفین نیز بسیار اثرگذار بود.

دومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی در قالب محفل انس با قرآن کریم با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود

سردار باقر باقرزاده از همرزمان شهید حجازی در این محفل در ابتدای سخنان خود، خاطراتی از رشادت‌ها و سجایای اخلاقی و عملی این شهید سرافراز بیان کرد.

وی بیان کرد: شهید سردار حجازی تا آخرین لحظه عمر خود در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی تلاش کرد و جزو اولین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان تشکیل آن بود و در دوران دفاع مقدس نیز جزو فرماندهان بزرگ و فداکار در نبردهای حق علیه باطل به شمار می‌رفت.

همرزمان شهید حجازی تصریح کرد: سردار حجازی فردی قاطع، شجاع، خوش‌فکر، مخلص، کادرساز و تحول‌خواه بود که در تمام عرصه‌ها در خدمت اسلام عزیز تلاش می‌کرد.

باقرزاده اضافه کرد: شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود و علاوه بر این شهید بزرگ در کادرسازی و ایجاد تحول در سازمان بسیج مستضعفین نیز بسیار اثرگذار بود.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی با هدف خدمت به محرومین و محرومیت‌زدایی در دوران فرماندهی سردار حجازی الگوسازی شد.

فرمانده دفاع مقدس اضافه کرد: سردار شهید حجازی در طول 10 ساله خدمت در سازمان بسیج، بسیج را کاملاً متحول کرد و  اقشار مختلف و تخصصی برای خدمت‌رسانی بهتر برای مردم ایجاد شد.

وی گفت: شهید حجازی دوستی و ارتباط نزدیکی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشت، گفت: عمق رفاقت و ارتباط بین این دو سردار بیش از چند دهه سابقه داشت و بر همین اساس اقدامات بسیار درخشانی در جبهه مقاومت به ویژه در توانمندی موشکی حزب‌الله لبنان داشت.

باقرزاده عنوان کرد: خشوع و تواضع، ولایتمدار، امیدوار و امیدآفرین، تلاش و خدمت شبانه‌روزی، اخلاص و خستگی‌ناپذیری، توکل همیشگی به خدا، نظم و انضباط، نبوغ فکری و ذهن خلاق، تکلیف مدار، ساده‌زیستی، مردم‌داری، پاسخگو بودن از ویژگی‌های اخلاقی بارز سردار شهید حجازی بود.

همرزم شهید حجازی در ادامه با بیان اهمیت اقدامات سپاه پاسداران در حفظ امنیت و آرامش پایدار جامعه،اظهار داشت: اگر اقدامات و مجاهدت‌های سپاه نبود امروز وضعیتی در ایران ایجاد می‌شد که بسیار غمبار است.

وی خاطرنشان کرد: با مجاهدت و رشادت‌های جبهه مقاومت اسلامی و فرماندهان و رزمندگان جان‌برکف آن هر ساله عظمت و شکوه انقلاب اسلامی فزونی و زبونی دشمنان بیش‌ از پیش آشکار می‌شود.

باقرزاده گفت: شهید حجازی ولایتمدار و تکلیف‌پذیر بود و در هر جایگاهی که قرار گرفت منشا خیرات و برکات ارزشمندی شد که امروز می شود ثمره اخلاص در کار ایشان را دید.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات