آذربایجان غربی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۶۰

روحیه انقلابی داشتن رمز موفقیت انقلاب اسلامی

جريان انقلابي بايد بداند؛ اگر براي انقلاب هزينه ندهد و به موقع تصميم نگيرد و به تكليف انقلابي خود عمل ننمايد و همچنان، پس از سخنان راهگشاي رهبری، تنها به تفسير و تحليل آن بپردازند، قطعاً روزهاي سختي بر انقلاب و انقلابيون خواهد گذشت، زيرا جريان غير انقلابي، مدتهاست پروژه خيانت به انقلاب اسلامي را در دستور كار خود قرار داده و تصميم گرفته كه نيروهاي مؤمن به اسلام و انقلاب را با ابزاري همانند محدويت در اقدام، انزوا و گوشه گيري و كنترل تأثير گذاري مواجه کند.
پایگاه بصیرت / پوریا عبداله زاده

در بیانات رهبر فرزانه انقلاب همیشه شاهد استفاده از لفظ انقلابي گري و انقلابي ماندن صحبت بوده ایم، اما علت بازگويي مکرر اين مفهوم چه مي باشد؟ آيا اين يك دغدغه از منظر رهبري است يا به عنوان يك اصل مهم مي توان از آن ياد كرد؟ چرا خيلي روي آن تاكيد مي شود؟ آيا اين الفاظ سياسي در نزد دولت و ملت به فراموشي يا كمرنگي سوق پيدا كرده است؟

رهبر معظم انقلاب در اين خصوص مي فرمايد ؛ انقلاب مال همه است، انقلاب يك شط جاري است... و همه مي‌توانند انقلابي باشند تا بتوانيم اين راه دستيابي به اهداف انقلاب را با موفقيت پيش ببریم.

  شاخص هاي انقلابي گري و انقلابي ماندن:

1- پايبندي به مباني و ارزش هاي اساسي اسلام و انقلاب

2- هدف گيري آرمانهاي انقلاب و همت بلند براي رسيدن به آنها

3- پايبندي به استقلال كشور

4- حساسيت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعيت از آن

5- تقواي ديني و سياسي

در واقع بايستي به نظام جمهوري اسلامي نگاه كنيم و بدانيم جايگاهش كجاست به وضعيت بحراني جهان و نظام بين الملل نيز توجه كنيم كه  انقلاب اسلامي به جايگاهي از اقتدار و عظمت دست يافته كه معادلات پيچيده منطقه و جهان جز با نظر جمهوري اسلامي لاينحل مي ماند و لذا جريان ناب انقلابي با بصيرت و شجاعت بايد در راستاي دفاع همه جانبه از نظام اسلامي هزينه پرداخت نمايد و اجازه ندهد عده اي از انقلابيون پشيمان، انقلاب اسلامي را براي خاندان اشرافي و فاسد خود هزينه نمايند.

امام خميني (ره) تكليف جريان انقلابي را سال هاي قبل معين کرده و فرموده اند: «ما با خواست خدا، دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در كشورهاي اسلامي مي‌شكنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور اسلام راستين و بيان احكام محمدي -صلي الله عليه و اله- است، به سيطره و سلطه و ظلم جهان‌خواران خاتمه مي‌ دهيم و به ياري خدا، راه را براي ظهور منجي مصلح كل و امامت مطلق حق، امام زمان ـارواحنا فداه ـ هموار مي ‌كنيم.»(صحيفه امام ج 16، ص 345 ).

جريان انقلابي بايد بداند؛ اگر براي انقلاب هزينه ندهد و به موقع تصميم نگيرد و به تكليف انقلابي خود عمل ننمايد و همچنان، پس از سخنان راهگشاي رهبری، تنها به تفسير و تحليل آن بپردازند، قطعاً روزهاي سختي بر انقلاب و انقلابيون خواهد گذشت، زيرا جريان غير انقلابي، مدتهاست پروژه خيانت به انقلاب اسلامي را در دستور كار خود قرار داده و تصميم گرفته كه نيروهاي مؤمن به اسلام و انقلاب را با ابزاري همانند محدويت در اقدام، انزوا و گوشه گيري و كنترل تأثير گذاري مواجه کند.

امام خميني(ره) در خصوص خيانت ياران انقلاب فرمودند: «من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته‌ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام.. از خدا مي‌خواهم كه به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد.» (صحيفه، ج 21، ص 322 ) .

در خاتمه به توصيه هاي مهم رهبر فرزانه انقلاب به اين نكات مهم دست مي يابيم كه عبارتند از :

1- بايد از بيان حرفهايي كه «دو جرياني»، «دو قطبي گري» و «تخاصم» به وجود مي آورد خودداري كرد تا دشمن، همه ايران را يكپارچه ببيند.

2- دشمن اصلي ما انگليس و امريكاست و بايستي آنها را جبهه اي ديد. ( امريكا البته در مركز اين جبهه قرار دارد اما امتداد اين جبهه به جاهاي گوناگون و گاه حتي به داخل كشور كشيده مي شود كه بايد مراقب فعاليتهاي همه شاخه هاي پنهان و پيداي اين جبهه بود)

3- برجسته بودن و پررنگ ماندن خطوط فاصل با دشمنان.

4-  بايد مراقب باشيم خطوط مرزي با دشمنان انقلاب و امام و ملت كم رنگ نشود.

5- هركسي در مقاطع مختلف ممكن است از دولتي خوشش بيايد يا نيايد كه البته ايرادي ندارد اما اتحاد ملت و دولت، نبايد در هيچ حالتي بر هم بخورد.

6- اقتصاد مقاومتي را تنها راه تحقق استقلال اقتصادي اعلام مي دارند.

7 - در حوزه اقتصاد، مهم، فعال كردن ظرفيت هاي دروني كشور است و نبايد همه چيز را به جذب سرمايه گذاري هاي خارجي منوط كرد.

8-  ملت و مسئولان به وعده نصرت خدا اعتماد كامل كنيد و مطمئن باشيد آينده به كوري چشم دشمنان از آن ملت و جوانان ايران است.

در واقع ايشان انقلاب اسلامي را سرمايه ممتاز و منحصر به فرد ملت و كشور دانسته و تأكيد می کنند: براي به نتيجه رسيدن انقلاب، هزينه هاي سنگيني پرداخت شده است اما در كنار اين هزينه ها منافع فراواني نيز وجود داشته است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به استحكام انقلاب اسلامي بعد از گذشت حدود 4 دهه می افزایند: امروز شرايط ملت ايران، روشن تر و هموارتر از گذشته است و هزينه ها قابل اجتناب تر شده اند.

انقلاب با عزم، اراده و ايمان مردم بوجود آمد و با همين نيروي مردمي باقي ماند و ريشه دواند و در مقابل تهديدهاي نظامي و تحريم ها ايستاد و فلج نشد و شجاعانه و سربلند به حركت خود ادامه داد كه از اين پس نيز بايد اين حركت ادامه يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه انقلابي بودن فقط منحصر به دوران مبارزه يا دوران امام (ره) نيست، خاطرنشان می کنند: انقلاب و انقلابي گري براي همه دورانهاست و انقلاب يك رود جاري است و همه كساني كه براساس شاخص هاي انقلابي گري عمل كنند، انقلابي هستند حتي جواناني كه امام (ره) را هم نديده باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات