صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۰۷۵

از رسوائی کشیش‌ها تا حذف اسرائیل

۱ـ واکنش پاپ به رسوایی‌ جنسی کشیش‌ها
پاپ فرانسیس، رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در نامه‌ای خطاب به اسقف‌های سراسر جهان، کودک‌آزاری کشیشان را به شدت محکوم و از قربانیان طلب بخشش کرد. پاپ در این نامه اظهار داشت: کلیسا (واتیکان) از درد و رنج برخی از فرزندانش به دلیل آنکه متحمل آزارجنسی برخی کشیشان شده‌اند، می‌گرید و طلب بخشش دارد. این جرم سبب شرمندگی ما می‌شود؛ زیرا افرادی که مسئولیت نگهداری از این کودکان را برعهده داشتند، کرامت آنها را نابود کردند. موارد کودک‌آزاری به دست کشیش‌های کاتولیک، مشکلی است که در سال‌های اخیر در نقاط مختلف جهان علنی شده، به گونه‌ای که در طول یک سال ۸۰۰ فقره شکایت در این زمینه به واتیکان رسیده است و در مجموع ۹۰۰ کشیش نیز در طول ۱۰ سال به دلیل انجام این‌گونه تخلفات خلع لباس شده‌اند.

۲ـ حذف نام «اسرائیل» از کتاب‌های درسی کودکان فلسطینی

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت: مدارس «اونروا» به کودکان فلسطینی می‌آموزد که اسرائیل [رژیم صهیونیستی] وجود تاریخی ندارد و اراضی اشغالی، سرزمین قانونی فلسطین است. به نوشته این روزنامه صهیونیستی، در کتاب‌های درسی آژانس امدادرسانی و اشتغال فلسطینیان نقشه‌هایی رسم شده است که به جای واژه «اسرائیل» کلمه «فلسطین» آمده و پرچم فلسطین نیز بر روی آن قرار گرفته است. همچنین به جای شهر «تل آویو»، نام فلسطینی «تل الربیع» نوشته شده است. یدیعوت آحارونوت تأکید کرد، این اقدام اونروا، نهاد وابسته به سازمان ملل متحد همسو با قطعنامه شورای امنیت است.

۳ـ ۹۰ برابر شدن قیمت مسکن در ۲۰ سال گذشته

رئیس مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه هیچ یک از دولت‌ها برنامه جامعی برای مسکن اجرا نکردند، گفت: در طول ۲۰ سال گذشته قیمت مسکن تا ۹۰ برابر افزایش یافته است. عقبایی اظهار داشت: یکی از دلایل گرانی مسکن در سال‌های گذشته سوداگری بانک‌ها در این بازار بوده است. وی همچنین با اشاره به آمار اجاره‌نشینی در بازار مسکن ایران، گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد مردم ایران صاحب‌خانه هستند و ۳۳ درصد مستأجر وجود دارد و از رقم ۳۳ درصدی مستأجران کشورمان، ۱۳ درصد در خانه‌های سازمانی سکونت دارند.

▼ تا انتخابات
محمدعلی پورمختار درباره اینکه کدام یک از کاندیداهای اصولگرا توان رقابت با روحانی را دارد، گفت: روحانی در حال حاضر توانی ندارد و رأی یک کاندیدای ناشناس که در آینده معرفی خواهد شد، بیشتر از روحانی است. اصولگرایان رسیدن به وحدت و ائتلاف را امری لازم و ضروری می‌دانند. آنچه برای اصولگرایان و انقلابیون اتفاق خواهد افتاد، این است که در همان مرحله اول کار تمام می‌شود و کسی تفکر دو مرحله‌ای شدن انتخابات را ندارد و دلیلی هم برای دو مرحله‌ای شدن نیست.
سیدمحمدصادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان طی اطلاعیه‌ای در رابطه با شایعه کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، گفت: این حرف‌ها شایعه است چرا که من بستری هستم و حتی معلوم نیست زنده بمانم، الآن که با شما صحبت می‌کنم، دستگاه اکسیژن به من وصل است.
حشمتیان، رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوعش برای انتخابات سال ۹۶، اظهار داشت: تاکنون ۱۶ گزینه برای انتخابات ریاست‌جمهوری مدنظر ما هستند که یکی از آنها آقای علی مطهری است.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات