صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۸۳۳۱۴

فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به ترکیه

در حالیکه ترکیه تمرکز نظامی خود را بر مبارزه با کردها در سوریه و عراق گذاشته و نه گروه های تروریستی، وزارت دفاع آمریکا نهایتا با فروش بمب های هوشمند به ترکیه موافقت کرد.
پایگاه بصیرت به نقل از مشرق:
حریت اعلام کرد: سرانجام پس از کش و قوس های بسیار پنتاگون با کسب مجوز کنگره آمریکا از فروش بمب های هوشمند به ترکیه خبر داد.
بر همین اساس آمریکا در قراردادی به ارزش ۷۰ میلیوون دلار اقددام به فروش این بمب ها به ترکیه خواهد کرد.
فروش این تسلیحات پیشرفته به ترکیه در حالیکه کردهای سوریه مدعی هستند آنکارا به جای حمله به مواضع گروه های تروریستی، مواضع آنها را هدف قرار می دهد سوال برانگیز است.
ترکیه عضو ناتو و از کشورهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا است. نمایندگان آمریکایی ۱۵ روز فرصت دارند تا مانع از فروش بمب های هوشمند و دقیق به ترکیه شوند. زمانی که نمایندگان آمریکایی نیز با این قرارداد موافقت کنند، دولت های ترکیه و آمریکا می توانند مذاکره برای قرارداد واقعی را آغاز کنند.
آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا که بر قراردادهای فروش تسلیحات به کشورهای خارجی نظارت می کند، اعلام کرده است که دولت ترکیه خواستار خریداری ۱۰۰۰ کیت بمب هوشمند و دقیق شده است. از این کیت ها برای ساخت و هدایت بمب ها با بهره برداری از سامانه های جی پس اس استفاده می شود.
آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا افزود: این مساله برای امنیت ملی آمریکا مهم است که به متحد خود در ناتو برای توسعه و ارتقای قدرت دفاعی کمک کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات