صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱  ، 
شناسه خبر : ۳۴۶۱۱۳
از فرماندهان دفاع مقدس و همرزم شهید حجازی گفت: شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود و علاوه بر این شهید بزرگ در کادر سازی و ایجاد تحول در سازمان بسیج مستضعفین نیز بسیار اثرگذار بود.

دومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی در قالب محفل انس با قرآن کریم با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

سردار باقر باقرزاده از همرزمان شهید حجازی در این محفل در ابتدای سخنان خود، خاطراتی از رشادت‌ها و سجایای اخلاقی و عملی این شهید سرافراز بیان کرد.

وی بیان کرد: شهید سردار حجازی تا آخرین لحظه عمر خود در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی تلاش کرد و جزو اولین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان تشکیل آن بود و در دوران دفاع مقدس نیز جزو فرماندهان بزرگ و فداکار در نبردهای حق علیه باطل به شمار می‌رفت.

همرزمان شهید حجازی تصریح کرد: سردار حجازی فردی قاطع، شجاع، خوش‌فکر، مخلص، کادرساز و تحول‌خواه بود که در تمام عرصه‌ها در خدمت اسلام عزیز تلاش می‌کرد.

باقرزاده اضافه کرد: شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود و علاوه بر این شهید بزرگ در کادرسازی و ایجاد تحول در سازمان بسیج مستضعفین نیز بسیار اثرگذار بود.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی با هدف خدمت به محرومین و محرومیت‌زدایی در دوران فرماندهی سردار حجازی الگوسازی شد.

فرمانده دفاع مقدس اضافه کرد: سردار شهید حجازی در طول 10 ساله خدمت در سازمان بسیج، بسیج را کاملاً متحول کرد و  اقشار مختلف و تخصصی برای خدمت‌رسانی بهتر برای مردم ایجاد شد.

وی گفت: شهید حجازی دوستی و ارتباط نزدیکی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشت، گفت: عمق رفاقت و ارتباط بین این دو سردار بیش از چند دهه سابقه داشت و بر همین اساس اقدامات بسیار درخشانی در جبهه مقاومت به ویژه در توانمندی موشکی حزب‌الله لبنان داشت.

باقرزاده عنوان کرد: خشوع و تواضع، ولایتمدار، امیدوار و امیدآفرین، تلاش و خدمت شبانه‌روزی، اخلاص و خستگی‌ناپذیری، توکل همیشگی به خدا، نظم و انضباط، نبوغ فکری و ذهن خلاق، تکلیف مدار، ساده‌زیستی، مردم‌داری، پاسخگو بودن از ویژگی‌های اخلاقی بارز سردار شهید حجازی بود.

همرزم شهید حجازی در ادامه با بیان اهمیت اقدامات سپاه پاسداران در حفظ امنیت و آرامش پایدار جامعه،اظهار داشت: اگر اقدامات و مجاهدت‌های سپاه نبود امروز وضعیتی در ایران ایجاد می‌شد که بسیار غمبار است.

وی خاطرنشان کرد: با مجاهدت و رشادت‌های جبهه مقاومت اسلامی و فرماندهان و رزمندگان جان‌برکف آن هر ساله عظمت و شکوه انقلاب اسلامی فزونی و زبونی دشمنان بیش‌ از پیش آشکار می‌شود.

باقرزاده گفت: شهید حجازی ولایتمدار و تکلیف‌پذیر بود و در هر جایگاهی که قرار گرفت منشا خیرات و برکات ارزشمندی شد که امروز می شود ثمره اخلاص در کار ایشان را دید.

 

منبع: تسنيم

نام:
ایمیل:
نظر: