صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۵۹۳۵۰

عبرت‌های ۱۱ اسفند برای ۲۱ اردیبهشت

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

🔹جمعه پیش رو، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. انتخابات مهم‌ترین نماد همبستگی اجتماعی در یک نظام سیاسی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در حکم تزریق خون جدید در رگ‌های مجموعه سیاسی کشور است.

🔹تعیین تکلیف بیش از ۴۰ کرسی باقی مانده از صحن بهارستان که می‌تواند به اندازه تعداد اعضای یک فراکسیون باشد، در بردارنده اهمیت مرحله دوم انتخابات برای تکمیل مجلس دوازدهم است.

🔹مواجهه جریان‌های سیاسی با یکدیگر در دور اول انتخابات و نحوه عرضه نامزد‌ها و برنامه‌های خود به مردم، نقص‌ها و آسیب‌های جدی داشت و انتظار می‌رفت با فروکش کردن انتخابات، بد اخلاقی‌ها و حاشیه سازی‌ها هم به محاق برود و جای خود را به هم افزایی و هماهنگی و برنامه ریزی برای آینده پارلمان بدهد.

🔹اما در همان روز‌های بعد از انتخابات و اعلام نتایج، به طور غیر منتظره‌ای بگو مگو‌های تندی بین طیف‌ها و منتخبان جدید درگرفت که اگر نبود تذکر به موقع رهبری، معلوم نبود انتهای این مسیر تجربه شده به کجا ختم شود.

🔹رهبر معظم انقلاب: «منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراواتِ کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند.»

🔹انتخابات همزمان که رقابتی بر سر برنامه‌ها و نامزد‌ها است آزمونی هم برای جریان‌های سیاسی است تا بلوغ و کارآمدی خود را بروز و ظهور دهند. خلاصه کردن همه چیز در کسب قدرت شاید برای آن‌ها خوشایند باشد، اما برای مخاطبان و افکار عمومی با قضاوت‌ها و ارزیابی‌های دیگری همراه خواهد بود. فراموش نشود که انتخابات در نهایت باید به تحکیم همبستگی اجتماعی ختم شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات