سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۹۱۹۶

دریادار سیاری: نباید در حوزه تربیت و آموزش به «خواب حرفه‌ای» دچار شویم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ضمن تأکید بر لزوم نظارت مستمر بر آموزش‌ها اظهار کرد: همه مربیان و اساتید دقت و تلاش کنند تا دچار خواب حرفه‌ای نشوند.
دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز(دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌) در همایش تجلیل از برترین اساتید و مربیان ارتش که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: اهمیت نیروی انسانی در همه سازمان‌ها مشخص است و در این جلسه باید به اهمیت نیروی انسانی توجه کنیم.وی افزود: پیش‌تر گفته می‌شد نیروی انسانی اما امروز از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد می‌شود که باید کیفی آموزش دیده و با مهارت باشد.معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: آنچه در دنیای امروز موجب بالندگی سازمان‌ها می‌شود سرمایه انسانی آن‌هاست و اگر نیروی انسانی بالنده، کیفی و سرافراز در سازمان وجود نداشته باشد، مسیر سازمان قطعاً معکوس خواهد بود و رشد نخواهد کرد. وی ادامه داد: باید به تربیت و آموزش آینده سازان در ارتش توجه کنیم که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت اول فرماندهان است و یکی از موضوعاتی است که باید همیشه در دستور کار ما قرار داشته باشد.
دریادار سیاری با بیان اینکه جایگاه تربیت آموزش یک جایگاه بسیار والا است تاکید کرد: این عزیزان با از خود گذشتگی، ایثار و تلاش موجب تربیت نیروی انسانی با کیفیت می‌شوند. وی افزود: همه آن‌هایی که امروز در حوزه تربیت و آموزش مشغول هستند، وظیفه تربیت آینده سازان ارتش را برعهده دارند. بنابراین جایگاه اساتید و مربیان در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک جایگاه والا و ارزشمند است که باید به آن توجه خاصی داشت. رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه تهدیدات آینده متفاوت هستند خاطرنشان کرد: اساتید باید توجه کنند که باید دانشجوی خود را به گونه‌ای آموزش دهند که برای مقابله با تهدیدات آینده آمادگی داشته باشند. اگر نگاه به آینده وجود نداشته باشد، آنگاه تربیت و آموزش ما برای روزمرگی است.وی افزود: محیط، فناوری‌ها و سلاح و تجهیزات آینده در حال تغییر است و هر جنگی که امروز اتفاق می‌افتد در مقایسه با جنگ‌های گذشته حاوی تغییراتی است. به همین دلیل باید با توجه به مولفه تهدیدات در آینده دانشجویان را تربیت کنیم.
دریادار سیاری ضمن تاکید بر لزوم عدم دچار شدن به غافلگیری فناورانه در جنگ‌ها، تاکید کرد: ما باید دانشجویان را همگام با فناوری‌ها آموزش دهیم و به پیش برویم.وی ادامه داد: اقدامات خانواده تربیت و آموزش ارتش، اقدامات بسیار ارزشمندی بوده است که نخستین نمایشگاه تربیت آموزش که سال گذشته برگزار شد به خوبی مشاهده شد. دستاوردهای نمایشگاه به گونه‌ای بود که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از این دستاوردها استقبال کرد و خواهان اجرای آن در این نهاد شد.معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: همه دانشجویانی که در مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحصیل می‌کنند باید بتوانند نیازهای جنگ آینده را تامین کنند.وی ادامه داد: اساتید و مربیان باید به زیرساخت‌های آموزشی توجه و باید به مرور زمان در جهت نوسازی و بهسازی مرکز آموزشی حرکت کنند. در انتخاب اساتید مربیان و فرماندهان مراکز آموزش دقت شود تا بهترین افراد نیروی انسانی انتخاب شوند تا دانشجویان را به بهترین نحو آموزش دهند. دریادار سیاری همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر آموزش‌ها تاکید کرد و گفت: همه مربیان و اساتید دقت و تلاش کنند تا دچار خواب حرفه‌ای نشوند، خواب حرفه‌ای به این معناست که گاهی به علت انجام بسیار زیاد یک کار تصور می‌کنیم که در حد اعلای آن کار قرار داریم و برتر از ما وجود ندارد. وی افزود: هنگامی که به این حالت رسیدیم یعنی دیگر به پژوهش، مطالعه و به روز شدن کاری نداریم و فکر می‌کنیم نسبت به همه مطالب اشراف داریم، آنگاه دچار روزمرگی می‌شویم که آفت مدیریت و فرماندهی است.
رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه اگر دچار روزمرگی در حوزه تربیت و آموزش شدیم و به روز نشدیم و نسبت به فناوری‌ها و تجهیزات روز تسلط نداشتیم این زمان است که دچار روزمرگی و خواب حرفه‌ای شده‌ایم، تصریح کرد: خواب حرفه‌ای بزرگترین آسیبی است که در حوزه تربیت و آموزش بر یک استاد و مربی غلبه پیدا می‌کند. دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: استاد و مربی باید هنگام مراجعه به هر کلاس به روز باشد چون فناوری و علم در حال تغییر بوده و دانشجوی تحت آموزش نیز با روز گذشته متفاوت است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات