صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۹۸۵

پایان دکترین «بن گوریون»

پایگاه بصیرت / حیدر بردبارنسب
طبق دکترین «بن گوریون» اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این رژیم جعلی باید برای رسیدن به اهداف خود سه راهبرد کلان را همیشه مورد توجه قرار دهد: ۱ـ جنگ پیش‌دستانه و غافلگیرانه، ۲ـ عدم جنگ و درگیری در درون شهرهای رژیم و ۳ـ کوتاه و سریع بودن جنگ‌ها و جلوگیری از فرسایشی شدن‌ جنگ.
یکی از اقدامات مهم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آموزش اضلاع مقاومت به ویژه گروه‌های مقاومت فلسطین، نظیر حماس و جهاد اسلامی، مهندسی معکوس دکترین نظامی بن گوریون است.
در عملیات طوفان‌الاقصی، اصل اول رژیم مهندسی معکوس شد، یعنی در زمانی که همه و به خصوص رژیم اشغالگر فکر می‌کردند حماس به یک حزب صرفاً سیاسی تبدیل شده است، توانست دستگاه پیچیده اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در هم‌ بکوبد و بزرگ‌ترین عملیات تاریخ فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را رقم بزند.
اقدام دوم مهندسی معکوس، امنیت پایدار در شهرهای رژیم صهیونیستی است؛ یعنی شهرهای رژیم از شمال تا جنوب روزانه مورد حمله راکت و موشک قرار می‌گیرد، تا جایی که بعضی از شهرهای شمال فلسطین اشغالی به صورت کامل تخلیه و به سایر شهرها با شرایط بسیار سخت نگهداری می‌شوند و روز به روز وضعیت‌شان نیز بدتر می‌شود. با حمله ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۷ اکتبر از سوی حماس، امنیت داخلی رژیم با چالش جدی و ترمیم‌ناپذیر روبه‌رو شده است.
آخرین اقدام حماس و گروه‌های مقاومت فرو بردن رژیم در یک جنگ فرسایشی و بلندمدت است که این اقدام دقیقاً مهندسی معکوس اصل سوم بن گوریون است. این فرسایش هزینه‌های سنگینی از قبیل نظامی، اقتصادی، صنعت توریسم، مهاجرت معکوس و... را در پی داشته است. همه اینها به جز اقدامات غیر قانونی رژیم و نسل‌کشی کودکان و زنان فلسطینی است که مردم جهان را بیدار کرد و مسئله اول جهان و آرمان فلسطین را اولویت جهان قرار داد و آبروی نداشته رژیم از بین رفت.
حال رژیم طبق اصل دوم بن‌گوریون به دلیل اینکه جنگ فعلی را از درون شهرهای رژیم خارج کند و جبهه مقاومت را با سایر کشورها درگیر کند و خود فرصت ‌بازسازی و‌ ترمیم به دست بیاورد، به کنسولگری ایران حمله و یک زمین بازی جدید را تعریف کرد. ولی در نگاه کلان این اقدام رژیم را می‌توانیم یک‌ تاکتیک فرض کنیم. تاکتیک، یعنی اقدام کوچکی که سبب شود راهبرد‌های بلندمدت حفظ شوند. پس نباید فریب تاکتیک‌ها و دست و پا زدن‌های رژیم و‌حامیان آن را خورد، توجه و حمایت از راهبردهای جبهه مقاومت بزرگ‌ترین عامل پاسداشت خون شهدای راه آزادی قدس است. اما اقدام ‌جمهوری اسلامی در مقابله با این اشتباه رژیم اینقدر هوشمندانه بود که رژیم صهیونیستی از این‌ پاسخ قاطع و‌ دقیق به سودی نرسید و حتی وضعیتش از قبل نیز بدتر شد.
عملیات ترکیبی و قدرتمند وعده صادق به جهانیان این پیام را منتقل کرد که هیچ کشوری و حتی اتحاد کشورها نیز نمی‌توانند امنیت رژیم صهیونیستی را با وجود چندین لایحه دفاعی و پدافندی با همراهی چندین کشور دیگر تأمین کنند.
جهان متوجه شد که دیگر رژیم بازدارندگی و امنیت پایدار خود را از دست داده است.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات