صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۸۹۵۰
نماینده ولی فقیه در سپاه

فرماندهان باید مربی و هادی باشند

«حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جمع فرماندهان، استادان و دانشجویان دافوس با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف انبيا، تحقق حکمرانی الهی است، گفت: «یکی از تفاوت‌های فرماندهی در نظام الهی با سایر نظام‌ها در این است که فرمانده در نظام الهی باید مربی و هادی باشد، به این معنا که فرماندهان باید تعالی‌بخش زیر مجموعه خود باشند.»
وی افزود: «فرماندهی و مدیریت، شأن ربوبی دارد. فرماندهی در اصالت مختص خداوند متعال است و پیامبر، مبین ومجری و قائم مقام خداوند متعال است. پیامبر است که حکم خدا را می‌گوید و اجرا می‌کند، لذا شما فرماندهان باید بدانید که فرماندهی‌تان در امتداد فرماندهی خداست‌.»
نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: «فرماندهان برای اینکه بخواهند یک مربی و هادی هدایتگر باشند، باید از خودشان شروع کنند؛ چرا که معنویت برای فرماندهان کمال اخلاقی نیست، بلکه شرط انجام مأموریت است. بنابراین فرماندهان باید زمانی را در طول روز برای معنویت و حسابرسی خود قرار دهند. یکی از مهم‌ترین نکات برای یک فرمانده این است که برای موفقیت در مأموریت، هدف را گم نکند و در مسیر مستقیم هیچ موقع توقف نداشته باشد.» حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان با اشاره به نقش سپاه در مقابله با تهدیدات دشمنان، تصریح کرد: «با تلاش و الگوگیری از فرماندهان خوش‌سابقه، پیش‌برندگی سپاه همچنان حفظ و تقویت می‌شود.»
احداث بوستان در دانشکده دافوس
به پاس رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و یادبود شهدای مقاومت و به ویژه سرداران شهید زاهدی و حاج رحیمی با حضور فرماندهان، استادان، دانشجویان و کارکنان دافوس بوستانی به نام این دو شهید در دانشکده دافوس احداث شد. در این بوستان بنا به تأکید آیات و روایات نهال‌های مثمر زیتون و انجیر کاشته شد. کاشت نخستین نهال این بوستان به دست حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات