صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۹۴۷

الگویی برای همه دانشگاه‌های سپاه

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شهید محلاتی(ره) در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) برگزار شد. این مراسم با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان استان قم، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید محلاتی(ره) برگزار شد. در این مراسم تکریم و قدردانی از حجت‌الاسلام دکتر نجفی و معارفه حجت‌الاسلام دکتر هاشمی برگزار شد.
به گزارش صبح صادق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «مهم‌ترین ویژگی‌های موفقیت مؤمن این است که هرگز نه هدف و مقصد را فراموش می‌کند و نه مسیر را گم می‌کند. این خیلی مهم است که انسان بداند هدفمند آفریده شده و هرچه از عمر و سرمایه‌ها در این راه استفاده نشود، بازنده است. خدا در قرآن قسم یاد کرده است که انسان‌ها عموماً بازنده‌اند. «ان الانسان لفی خسر» خیلی‌ها جاده را گم کرده‌اند، چون هدف را گم کرده‌اند. طبق آیات و روایات توقف و در جا زدن هم، یعنی خسران، اما انسان‌های مؤمن منفعل نیستند؛ بلکه فعالند و در برابر حوادث مختلف چه تلخ و شیرین دنبال بالا رفتن هستند.» وی ادامه داد: «در زندگی مواظب باشیم حوادث ما را مدیریت نکنند و ما حوادث را مدیریت کنیم. مهم‌ترین عاملی که باعث مرگ ما می‌شود پیش از آنکه بمیریم، غفلت‌های ماست که باید مراقب باشیم. خدا در قرآن چند بار یادآوری کرده است. همه انسان‌ها در زندگی اسیر گرایش‌های‌شان هستند. انسان‌ها را به لحاظ گرایش به دو گروه تقسیم می‌کنند 1ـ مریدان دنیا و 2ـ مریدان آخرت که خدا به هر دو گروه کمک می‌کند. آنکه دنیا می‌خواهد به او می‌دهد و هر که آخرت خواست، به او اعطا می‌کند. کسی که آخرت را انتخاب می‌کند، شاید سختی بکشد، اما لذت می‌برد. شهادت هدیه الهی است. شهادت شهید زاهدی چقدر پربرکت بود و چه زلزله‌ای در کل دنیا به پا کرد که ان‌شاءالله برکاتش را خواهید دید.» حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در ادامه با توجه به هدف تشکیل دانشکده شهید محلاتی گفت: «این دانشکده باقیات الصالحات شهدای گذشته ما، به ویژه مرحوم طاهری خرم‌آبادی و شهید محلاتی است که هدفمند شکل گرفته است. هدف اولیه دانشکده شهید محلاتی تربیت مربی دینی و پاسداران بود، بعد گسترش یافت و بزرگ‌تر شد. هدف و رسالت بعدی آن تربیت همه کادر مورد نیاز نمایندگی، مربی، مدیر، هادی سیاسی، مسئول و ناظر بود که این هدف نباید گم شود و نباید در آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد غفلت قرار گیرد. همه اقدامات آموزشی و غیر آموزشی و تربیتی باید در راستای این هدف باشد.» نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه امروزه تربیت مربیان به تحول نیاز دارد، اظهار داشت: «دیگر مثل ۳۰ سال پیش و حتی ۱۰ سال پیش نمی‌شود مربی تربیت کرد. امروز برای سپاه مربیان، هادیان و مدیران متفاوتی احتیاج داریم که این تحول الزاماتی دارد و از جذب شروع می‌شود. باید برای این دانشکده سراغ کسانی رفت که لااقل بالقوه هم شایستگی، هم انگیزه و هم شوق مربی‌گری یا مسئولیت در مجموعه نمایندگی را داشته باشند. اینجا معامله با خداست. دوم در بحث آموزش باید دو محور مورد توجه باشد: ۱ـ آموزشی که همه دانشجویان باید ببینند و شامل علم و ایمان می‌شود. ۲ـ آموزش‌های تخصصی برای مربیان و مدیران.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نکاتی را برای پیشرفت و چشم‌انداز دانشکده شهید محلاتی بیان کرد و گفت: «این دانشکده باید الگوی همه دانشگاه‌های سپاه باشد. برای همین باید یک سری نکات را توجه کند 1ـ به روز کردن آموزش‌ها و محتواها. روش کنونی باید تغییر کند و به صورت کارگاهی بشود، 2ـ استادان باید قاطعیت داشته باشند تا این دانشجوها همانند خودشان مربی شوند. 3ـ کسانی که شایستگی مربی‌گری دارند، در صحنه استادی حضور پیدا کنند 4ـ اهتمام به کارورزی در دوره‌های تربیت حتما باید شکل بگیرد.»
نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با سپاس و قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام نجفی، حجت‌الاسلام هاشمی را به عنوان رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی(ره)  معرفی کرد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات