صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۹۱۰

جنون صهیونیست ها در حمله به کنسولگری ایران

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته، دوشنبه، بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند. بر اثر این تجاوز 7 نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی به شهادت رسیدند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته، دوشنبه، بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند. بر اثر این تجاوز 7 نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی به شهادت رسیدند.

بر اساس اظهارات حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه، جنگنده اسرائیلی بر فراز جولان اشغالی ۶ موشک را به سمت ساختمان کنسولی ایران در دمشق شلیک کرد که ۳ موشک توسط پدافند سوریه منهدم شد اما ۳ موشک دیگر به ساختمان کنسولی ایران اصابت کرد.

شبکه خبری العالم در گزارشی به نقل از منبع نظامی سوری نوشت: ️تمام اشخاصی که در ساختمان کنسولی بودند به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. سردار زاهدی فرمانده نیروی قدس در سوریه و لبنان و معاونش به شهادت رسیدند. این دومین تجاوز هوایی رژیم اسرائیل به شهر دمشق طی یک هفته و سومین تجاوز به سوریه است. رژیم اسرائیل  هفته گذشته علاوه بر شهر دمشق، اطراف شهر حلب را هدف قرار داده بود.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، شهادت سردار محمدرضا زاهدی و همراهانش را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی سپاه پاسداران به خصوص نیروی قدس و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت.

حزب‌الله تأکید کرد: «این جنایت بیانگر آن است که دشمن اسرائیلی همچنان در حماقت خود گمان می‌کند که با ترور فرماندهان و رهبران می‌تواند موج خروشان مقاومت مردم را متوقف کند؛ بی‌گمان این جنایت بدون مجازات و انتقام از دشمن باقی نخواهد ماند».

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بامداد امروز (سه‌شنبه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام خبر احضار سفیر کشور سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه از ارسال «پیام مهم» به دولت واشنگتن خبر داد.

او نوشت: در پی حمله تروریستی رژیم اسراییل مقام سفارت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به امور وزارت خارجه فراخوانده شد، در این احضار ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسراییل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ناگفته نماند که تلویزیون اسرائیل 2 ماه قبل چند فرمانده سپاه پاسداران را تهدید ضمنی کرده بود. سردار محمدرضا زاهدی، سردار عبدالرضا مسگران، محمدسعید ایزدی و عبدالرضا شهلایی از جمله افراد در این لیست بودند. کانال صابرین‌نیوز در همین رابطه نوشت که گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شخصا عملیات ترور مقامات ایرانی در دمشق را رهبری کرده است، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و رئیس موساد نیز در محل مدیریت عملیات حضور داشته‌اند.

کانال ١٢ اسرائیل هم در این رابطه نوشت: سفارت به عنوان یک قلمرو مستقل دولتی که سفارت به آن تعلق دارد در نظر گرفته می‌شود، یعنی حمله به سفارت ایران مانند حمله به قلمرو ایران است. در همین حال وزیر خارجه سوریه حمله به ساختمان کنسولی ایران را محکوم کرد. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اعلام کرد حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران را که منجر به شهادت شماری از بی‌گناهان شد، محکوم می‌کنیم. سفیر ایران در دمشق نیز گفت: این حقیقت رژیم صهیونیستی است که به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد. ما حمایت خود را از مقاومت تجدید می‌کنیم و نگران هیچ اقدامی از سوی این نهاد غاصب نیستیم. رسانه‌های عبری هم مدعی شدند جنگنده‌های ارتش صهیونیستی منتظر ماندند و به محض خروج سفیر ایران از ساختمان کنسولی اقدام به حمله به این ساختمان کردند. 

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.
واکنش سازمان ملل در حالی است که اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن ساختمان کنسولی ایران در دمشق نقض سریع و آشکار کنوانسیون 961 است. به گفته سفیر ایران در سوریه، حمله به ساختمان کنسولی ایران توسط جنگنده F3۵ رژیم صهیونیستی انجام شده است. همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: رفتار نتانیاهو نشان می‌دهد او از تعادل خارج شده است.
محمدرضا زاهدی (متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ اصفهان) نظامی ایرانی است که از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه محسوب می‌شد. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به ‌عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز بود و از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نیز معاونت عملیات سپاه پاسداران را برعهده داشت. زاهدی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از فرمانده‌های میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین بود. وی در سال ۱۳۸۴ برای مدت کوتاهی فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت. وی از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات