قزوین >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۷۸۲

کرونا واقعیت‌ها را رو کرد

پایگاه بصیرت / افتخار شریفی

آنان که انصاف را زیر پا می‌گذارند و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند در بحبوحه شیوع کرونا گفتند: «جان انسان‌ها برای حکومت ایدئولوژیک ایران مهم نیست» این یکی از مهم‌ترین محورهای حملات تبلیغاتی و روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است که هم در طی سال‌ها و دهه‌های اخیر و هم در زمان شیوع بیماری کرونا، دشمنان این آب‌وخاک بیش از گذشته بر آن سرمایه‌گذاری کردند و در بوق و کرنا کردند؛ ولی گویا تقدیر بر این بود که در بحرانی مانند ‎کرونا حقیقت به‌وضوح بر همه آشکار شود که اتفاقاً حکومت ایدئولوژیک ایران به حیات انسان‌ها اهمیت می‌دهد، نه قدرت‌های پوشالی و مدعی دروغین طرفدار جان انسان‌ها.

حفظ حیات و جان همه انسان‌ها، از زن گرفته تا مرد، کوچک گرفته تا بزرگ، مسلمان و  غیرمسلمان، پیرمرد و پیرزن و ... برای جمهوری اسلامی، برخلاف راهزنان حیات آدمی در غرب که می‌گویند «در شرایط کنونی نجات جان افراد کهنسال و مسن اولویت ما نبوده و مهم نیست» بسیار ارزشمند و حیاتی است.

 ‏جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ اسلام تمام مناسبات دینی و مذهبی و  همچنین مناسک عمومی، از نماز جماعت و جمعه گرفته تا مراسم دعا و نیایش، هیئت‌ها، زیارت حرم‌ها و اماکن متبرکه، که از مهم‌ترین ارکان حفظ و تقویت هویت جمعی دینی در این حکومت بودند را به خاطر حفظ جان انسان‌ها تعطیل کرد.

تعطیلی مناسک دینی و مناسبات ملی و مذهبی در جمهوری اسلامی زمانی صورت گرفت که در برخی از کشورهای به‌اصطلاح مدرن و پیشرفته و مدعی نجات جان آدم‌ها، مسابقات فوتبال و اسب‌دوانی با چندین هزار تماشاگر هنوز برپا بود.

‏نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم  منکر نقص‌ها، تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها باشیم و هیچ‌کس هم مدعی نیست که به مرحله‌ای آرمانی و ایده‌آل رسیده‌ایم. هیچ‌کس منکر برخی نقاط قوت و پیشرفت‌ دیگران نیست‌؛ اما این حد از تحقیر و تخفیف جمهوری اسلامی در قیاس با دیگران، چیزی جز جنگ روانی و تبلیغاتی نبوده و نیست. بدخواهان بدقلب، روحانیت و حکومت شیعه را به تعصب، تحجر و فربهی مناسک متهم می‌کنند ولی غافل از آنکه در تاریخ انقلاب اسلامی و حتی در تاریخ تشیع تصمیم‌گیری‌ها  و ریل‌گذاری‌ها بر مدار عقلانیت و شریعت بوده است؛ چراکه حرکت در مدار عقل و اندیشه از آموزه‌های مکتب اسلام است. امروز بر همگان عیان است که غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا شکست خورده است و غربی‌ها نمی‌خواهند این رسوایی و شکست آن‌ها دیده شود و لازم است ابعاد این ناتوانی و شکست بررسی و بیان شود. به تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند: «آمار بالای مبتلایان و فوت‌شدگان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و مشکلات مختلف مردم در این کشورها ازجمله بیکاری، این ناتوانی‌ها را اثبات می‌کند.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات