صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۱۱۶۸۶۹

اخبار ویژه روزنامه های ششم مهر88


 کیهان

پیدا کنید بیانیه نویس را! (خبر ویژه)

واخوردگی و بی آبرویی احزاب اصلاح طلب در جریانات پس از انتخابات اخیر و علی الخصوص پس از آن که سرکردگان احزاب با اقرار به سناریوسازی های خباثت آمیز احزاب در آستانه انتخابات و پس از آن، اندک اعتبار احزاب پدرسالار را فرو ریختند، جریانی که به جای حزب مشارکت بیانیه می دهد، در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها با صدور بیانیه ای کاسه گدایی خود را به سمت دانشجویان دراز کرده تا ضمن تحریک به ایجاد آشوب در دانشگاه ها بتواند از این مجال برای احیای مجدد خود بهره جوید. شاخه دانشجویی حزب مشارکت در بیانیه جدید خود دانشجویان را پرچمداران جنبش سبز خوانده و تمنا نموده است تا به ندای حزب مشارکت برای حضور در صحنه اعتراضات لبیک گفته شود. جالب آن که در این بیانیه، نظام اسلامی به ایجاد تحرکات رادیکال دانشجویی متهم شده و دانشجویان دعوت به خویشتن داری شده اند. این لطیفه سیاسی در حالی در این بیانیه حزبی مطرح شده است که قاطبه دانشجویان از سابقه سیاه حزب مشارکت و دیگر احزاب اصلاح طلب در استفاده ابزاری از دانشجویان در سال های قبل و دعوت ایشان به ایجاد بلوا و آشوب با اطلاعند. نکته جالب تر اما اینکه، بیانیه های اخیر حزب مشارکت در حالی صادر می شود که اعضای اصلی این حزب یا در زندان هستند و یا استعفا داده اند، حال سوال این است که چه کسی این بیانیه ها را می نویسد؟! پیدا کنید پرتقال فروش را!

اجتماع عظیم 20 نفره! (خبر ویژه)

تجمع 20 نفره(!) سلطنت طلبان برای اهدای لوح سپاس به یکی از مسئولان سی ان ان، با تحقیر تجمع کنندگان پایان یافت!

«امیر.ش» گرداننده یکی از تلویزیون های سلطنت طلب که پس از تلاش بسیار تنها توانست تجمع 20 نفره در برابر ساختمان سی ان ان را سامان دهد، گفت: مسئولان سی ان ان در جمع ما نیامدند چون شرایط جوی خوب نیست و باران می آید. البته بزودی در جای دیگری ما لوح را تقدیم ایشان می کنیم.

ظاهراً تجمع سلطنت طلبان در سپاس از پوشش حوادث انتخابات آن قدر اندک و مضحک بوده که مسئولان سی ان ان، حضور در آن را مطابق شأن خود ندیده اند!

در تجمع یاد شده، پرچم ایران به پرچم آمریکا گره زده شده بود و شعارهایی چون مرگ بر چین، نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران سر داده شد.

همچنین برگزارکننده جلسه، از فروکش کردن اغتشاشات در ایران کلی گله کرد و گفت: برای آزادی باید هزینه داد!

کریم بغدادی از حمام آمد (خبر ویژه)

لابد شنیده اید قصه شتری را که با زانوان پینه بسته و چرکین می گفت از حمام می آید. حکایت همین کریم بغدادی منافقین است و ادعای اینکه تجمع چند ده نفره گروهک های ضدانقلاب در نیویورک «جوشیده از درون ایران و جامعه مدنی آن است».

عبدالکریم لاهیجی عضو گروهک تروریستی منافقین که به خاطر سنوات مزدوری اش به استخبارات رژیم صدام به کریم بغدادی شهرت یافت، در گفت وگو با رادیو زمانه ادعا کرد: «تجمع سلطنت طلبان، چریک های فدایی خلق و مجاهدین ] منافقین[ در نیویورک علیه حضور احمدی نژاد در نشست سازمان ملل، از درون ایران و آن چه که جامعه مدنی ایران می دانیم، جوشیده است. شعارهای این تجمع همان شعارهایی هستند که من 27 سال پیش به جرم تکرار آنها مجبور شدم از ایران فرار کنم و کشور را از کوه ترک کنم.»

وی در عین حال با قیاس به نفس گفت: شما مطمئن باشید بخش بزرگی از کسانی که به موسوی و کروبی رای دادند، سکولار هستند منتها چون انتخابات انتخابات محدودی بوده، به کسانی رای داده اند که فکر می کردند انتخاب آنها، ایران را یک قدم به سمت اهدافشان نزدیک تر می کند.

گفتنی است برخی سران منافقین بارها رفتار ساختارشکنانه کروبی و موسوی را ستوده و در عین حال آنان را به خاطر سوابق حضور در نظام مورد سرزنش و توهین قرار داده اند.

 

   شاهد مفقود شده توسط خود کروبی فراری داده شد! (خبر ویژه)

جاسوس مشترک موساد و سیا، جزئیات فرار «الف-ش» شاهد ادعایی کروبی از کشور را فاش کرد و گفت سر«س» باید بر شانه های ما باشد.

علیرضا نوری زاده در گفت وگو با تلویزیون روژهه لات اظهار داشت: «آقای ش گفته است که من را کروبی از کشور خارج ساخت همچنان که خانم مریم- ص را یکی از مجریان شبکه صدای آمریکا از ایران خارج ساخته است».

افشای نقش کروبی در فرار شاهد دروغین وی- درباره ادعای تجاوز به بازداشت شدگان- در حالی است که کروبی پس از طرح ادعای مذکور و دعوت شدن به کمیته سه نفره قوه قضائیه جهت توضیح بیشتر و ارائه سند، با مظلوم نمایی ادعا کرد «الف- ش» پس از طرح ماجرا در دیدار با من، مفقود شده و هر بلایی سر وی بیاید، مسئولیتش با دادستانی است(!)

کروبی هنوز به ادعای نوری زاده واکنشی نشان نداده است اما تحقیقات کمیته 3 نفره قوه قضائیه نشان می داد همزمان با ادعای کروبی مبنی بر مفقود شدن «الف-ش» و بی خبری از وی، محمد داوری سردبیر سایت اعتمادملی(سحام نیوز) با «ش» در تماس بوده است.

نامبرده پس از خروج از کشور بلافاصله با رادیو فردا به گفت وگو و طرح ادعا-سناریو-ی از پیش نوشته شده پرداخت.

نوری زاده در گفت وگوی خود و در ادامه گزافه گویی های 30 سال گذشته ضد انقلاب ورشکسته اظهار داشت: یقین دارم اگر 100 هزار نفر ده شب تظاهرات کنند کار جمهوری اسلامی تمام است.

تایم اوت مجری آمریکایی در بخش حساس مصاحبه با احمدی نژاد (خبر ویژه)

مجری معروف آمریکایی در گفت وگو با رئیس جمهور کشورمان مجبور شد اعتراف کند مردم فلسطین به بهانه هولوکاست، مظلوم واقع شده اند.

لاری کینگ مجری سی ان ان در مصاحبه با دکتر احمدی نژاد، موضوع هولوکاست (نسل کشی یهودیان) را پیش کشید و گفت: من خودم یک یهودی ام و برخی اقوام من در این واقعه کشته شده اند.

رئیس جمهور کشورمان در واکنش به اظهارات وی با بیان اینکه «متاسفانه بعضی از رسانه ها، حرف من را تغییر می دهند و از خودشان یک خبر جایگزین می سازند و بعد شروع به تبلیغ می کنند»، به کینگ گفت: «من یک استاد دانشگاه هستم و تعدادی سؤال در مورد هولوکاست دارم. آیا پرسیدن سؤال جرم است؟ هولوکاست در کجا و توسط چه کسی صورت گرفت.»

مجری سی ان ان جواب داد «در اروپا و توسط آلمان ها.» اما وقتی دکتر احمدی نژاد گفت «پس مردم فلسطین در قضیه هولوکاست چه نقشی داشتند»، کینگ بلافاصله با دستپاچگی سخنان احمدی نژاد را قطع کرد و خواستار تنفس شد!

با شروع دوباره مصاحبه، مجری پرسابقه سی ان ان به رئیس جمهور کشورمان گفت: من دقیقا می دانم شما چه می گویید و نکته را گرفتم ولی مردم فلسطین را برای چند دقیقه ای در این مورد به کنار بگذارید(!)

احمدی نژاد در واکنش گفت: من یک استاد دانشگاهم نه یک خبرنگار. بنابراین باید پاسخ سؤال را به صورت آکادمیک داد. من باز هم پرسش هایم را مطرح می کنم و بعد می پرسم گناه مردم فلسطین چیست که به جرم هولوکاست، آنها باید نسل کشی شوند؟

در این هنگام لاری کینگ گفت: «مردم فلسطین مرتکب این گناه نشدند» که بلافاصله احمدی نژاد به وی گفت «احسنت!».

نفس گیری این مصاحبه برای کینگ باعث شد وی چندبار اعلام تنفس کند.

در همین حال روزنامه های صهیونیستی با اشاره به تقلای نتانیاهو برای اثبات هولوکاست طی سخنرانی اش در سازمان ملل، تاکید کردند وی در تله رئیس جمهور ایران افتاده است.

«الوف بن» تحلیلگر سیاسی روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: صرف اینکه رئیس کابینه اسرائیل دلایلی را درباره وقوع هولوکاست مطرح و ارائه می کند نشان می دهد که مشکلی وجود دارد. وقتی بحث درباره وقوع هولوکاست پس از گذشت 64 سال از پایان جنگ جهانی دوم به سازمان ملل متحد رسیده، پس احمدی نژاد در ایجاد شک و تردید در این موضوع پیروز شده و این وضعیت به شدت نگران کننده است.

خالی بندی اوباما چند ساعت بیشتر دوام نیاورد (خبر ویژه)

ساعاتی پس از درشت گویی اوباما در نشست سران گروه 20 علیه ایران، وی در نطقی رادیویی اعلام کرد خستگی و دلزدگی مردم آمریکا از جنگ را درک می کند و دنبال راه حل است.

باراک اوباما پریروز برای خالی نبودن عریضه تهدید کرده بود «در صورتی که راهکارهای دیپلماتیک و مذاکرات اول اکتبر در ژنو به نتیجه نرسد، تحریم های مؤثرتر و دردآورتری را علیه ایران اتخاذ می کنیم. اگر ایران خواسته ما را نپذیرد راهی را برگزیده که به درگیری می انجامد.»

هر چند برخی رسانه ها بخش اخیر اظهارات اوباما را به «تهدید نظامی» تفسیر کردند که با برخی لفاظی های مشابه مقامات آمریکایی- مبنی بر اینکه هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده- همخوانی داشت، اما اوباما دیروز در نطقی رادیویی گفت: ما همچنان برای گفت وشنودی معقول با ایران آماده ایم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خطاب به مردم گفت: خستگی شما را از جنگ افغانستان می فهمم به خصوص که این مسئله به دلزدگی تان از جنگ عراق افزوده شده است.

به گزارش رادیو فرانسه وی اضافه کرد: وضعیت نیروهای نظامی خارج در افغانستان وضعیت بغرنج و دشواری است. من در انتظار سؤالات دشواری از طرف افکار عمومی آمریکا هستم. خود من هم با همین سؤالات سخت روبرو هستم(!) و برای روشن شدن آنها با مشاورانم صحبت می کنم. من به فکر یافتن راه حلی برای مشکل افغانستان هستم اما راه حل معجزه آسایی در این باره وجود ندارد.

من که استعفا دادم ولی زنده های جبهه ملی یک مهستان درست کنند! (خبر ویژه)

عضو مرکزیت گروهک جبهه ملی در پی لغو بازداشت و خروج از زندان، از مرکزیت این گروهک استعفا داد و در عین حال از اعضای 75 سال به بالای جبهه ملی خواست یک شورای مهستان(!) تشکیل دهند.

کوروش-ز در نامه ای به شورای مرکزی جبهه ملی نوشت: این بار آهنگ آن را ندارم با اندیشه های خود برای باز زنده سازی جبهه ملی، مزاحم روش های سی ساله و زمان آزموده هموندان گرامی شورای مرکزی جبهه ملی باشم و دوستان را آزرده کنم.

به گزارش سایت جبهه ملی، وی در این نامه که همزمان با استعفای برخی اعضای جبهه ملی صورت گرفته، می نویسد: عدم تشکیل همایش چهارسالانه جبهه ملی و تجدید انتخابات شورا، بازنگری اساسنامه و یک درون نگری تحلیلی، بازتاب خوبی برای حیثیت تاریخی جبهه ملی ایران ندارد. از آنجا که من قصد ندارم در هر حال در کنگره آینده شرکت کنم، دوستان می توانند بی نگرانی، هر چه زودتر آن را برپا سازند.

وی با بیان اینکه کثرت اعضای قدیمی، جبهه ملی را از انرژی جوان اندیشه های نو و دانش سیاسی روزآمد محروم کرده، می نویسد: پیشنهاد من این است که یک شورای عالی مشورتی به نام شورای مهستان تشکیل شود که مقامی بالاتر از شورای مرکزی داشته و دارای حق وتوی مصوبات شورا باشد. همه اعضای پیشین زنده شورای مرکزی و هر عضو شورای کنونی که 75 سال به بالا باشد می تواند در شورای مهستان عضو شود.

کوروش- ز توضیح نداد که دعوت به اندیشه های نو و دانش سیاسی روزآمد چه ربط معقولی به تشکیل شورای باستانی مهستان و دادن حق وتو به آن دارد!

گروهک جبهه ملی دهه هاست که از حیز انتفاع وخاصیت سیاسی ساقط شده و بیشتر به عنوان یک موزه یا خاطره سیاسی به آن نگریسته می شود.

قدس

اخبار ویژه 

ملاقات خبرگان با هاشمی چگونه شکل گرفت؟

عصرایران- در اجلاس شهریور ماه، وقتی قرار شد طبق سنت مألوف دیدار هاشمی رفسنجانی و اعضای مجلس خبرگان برگزار شود، تعدادی از نمایندگان این مجلس در اعتراض به مواضع اخیر هاشمی تصمیم گرفتند به این دیدار نروند.

این وضعیت از سوی آیة ا... قره باغی نماینده مردم آذربایجان غربی به دفتر رهبری اطلاع داده و کسب تکلیف می شود که پاسخی مبتنی بر دعوت به همگرایی از سوی دفتر به وی داده می شود.در پی این پیام وحدت بخش، آن تعداد از نمایندگان خبرگان که خواستار حضور نیافتن در ملاقات با هاشمی بودند، از تصمیم خود صرف نظر کردند و بدین ترتیب دیدار شکل گرفت.در این نشست همچنین تعدادی از خبرگان معترض به مشی هاشمی از وی خواسته اند، مواضعی هماهنگ تر با رهبری در پیش بگیرد تا سبب ایجاد شائبه نشود.آیة ا... هاشمی رفسنجانی نیز در این نشست به خبرگان اطمینان داد که هیچ اختلافی بین او و رهبری وجود ندارد و هرگاه در مسائلی میان ایشان اختلاف نظر باشد، وی از نظر ولی فقیه پیروی می کند.

حذف ایران باستان از کتاب تاریخ تصویب نمی شود

ایسنا- مهندس مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از منتفی شدن تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی خبر داد و در ادامه در مورد بحثهای مطرح شده در مورد حذف «ایران باستان» از کتب درسی تاریخ، گفت: این مورد تأیید نشده است.

روحانی: 70 درصد خلاف واقع

ایسنا- حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت 70 درصد فیلم اخیر هسته ای سیما را خلاف واقع خواند.

مخالفت هاشمی با استعفای یزدی

آینده- هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نامه آیة ا... یزدی برای استعفا از دبیری مجلس خبرگان، با موافقت نکردن با استعفای وی، برای نایب رئیس دوم مجلس خبرگان آرزوی بهبودی کرد.

عضو کاروان کشتی پناهنده شد؟!

جوان آنلاین- اخبار به دست آمده از ایرانیان حاضر در سالن مسابقه ها حاکی است که یکی از همراهان تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران که به منظور شرکت در پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2009 بزرگسالان جهان به دانمارک آمده بود، به آلمان پناهنده شده است . این فرد که حتی آی . دی کارت ورود و خروج نیز دریافت کرده بود، روز جمعه به آلمان پناهنده شده است . هنوز مشخص نیست این فرد چه سمتی در تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران داشته است .

 

حسینیان: برید کنار، آنفلوانزا دارم!

خبرآنلاین- دیروز در مجلس، حسینیان با بیان اینکه آنفلوانزا گرفته است، حاضر به پاسخگویی به پرسشهای خبرنگاران نشد و آنها را با سرعت ترک کرد.در این میان یکی از خبرنگاران به شوخی از او پرسید که آیا پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک و روبوسی با احمدی نژاد و حمید رسایی آنفلوانزا گرفته اید؟ او هم درحالی که در حلقه ای از خبرنگاران قرار گرفته بود، به شوخی پاسخ داد: نه پس از روبوسی با خبرنگاران آنفلوانزا گرفتم! خبرنگاری به شوخی به وی گفت: خبرنگاران خارج نرفته اند که آنفلوانزای خوکی بگیرند و حسینیان گفت که خبرنگاران با همه مراوده دارند.

 

ادعای کنارگذاشتن شرکت خصوصی از معامله تاریخی

آینده- یک کنسرسیوم نزدیک به بنیاد تعاون سپاه در حالی دیروز 51 درصد سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران را خرید که پیش از آن، با ارسال نمابری از سازمان خصوصی سازی، شرکت تعاونی پیشگامان کویر به دلایل امنیتی دارای صلاحیت خرید شرکت مخابرات تشخیص داده نشد.کرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی سازی مدعی است این شرکت از شرکت در این مزایده انصراف داده، اما مسؤولان این تعاونی می گویند سازمان خصوصی سازی این شرکت را از مزایده اخراج کرده است.

 

یک شاعربه خاتمی: شعر مرا پس بده

ایرنا- مرتضی امیری اسفندقه شاعر کشور که سال 76 شعری به خاتمی رئیس جمهور وقت تقدیم کرده بود با اتفاقهای پس از انتخابات خرداد 88 با سرودن قطعه ای، شعرخود را پس گرفت.امیری اسفندقه در پایان این قطعه آورده است:طبع من از غزل گفته پشیمان شده است/برسانید به او: شعر مرا پس بدهد

حداد عادل تکذیب کرد

جام جم آنلاین- حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پس از رونمایی از جلد دوم کتاب دایرَ المعارف دفاع مقدس در حاشیه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر یکی از خبرگزاریها مبنی بر این که حداد عادل گفته است که آقای هاشمی رفسنجانی در اجلاس مجلس خبرگان رهبری 45 دقیقه تلاش کرده، نمایندگان این مجلس را قانع کند، اما موفق نشد، گفت: من چنین اظهارنظری نکردم و نمی دانم این خبرگزاری (فارس) از کجا چنین خبری را آورده است.وی به خبرنگار این خبرگزاری گفت: من در اجلاس مجلس خبرگان رهبری شرکت نداشتم و اطلاعی از آن ندارم و در هیچ جا در این زمینه صحبت نکردم.

زیبا کلام: احمدی نژاد کوتاه نیامد

شبکه ایران - صادق زیبا کلام با اشاره به صحبتهای احمدی نژاد در سازمان ملل گفت: احمدی نژاد نشان داد که به اصول انقلاب و نیز تهاجم به قدرتها پایبند است.این استاد دانشگاه تهران با رد برخی اظهارات مبنی بر تغییر گفتمان احمدی نژاد درباره هولوکاست گفت: به هیچ وجه این سخنان را قبول ندارم و معتقدم احمدی نژاد از مواضعش کوتاه نیامده است.

نقل قول شهروند مصری درباره احمدی نژاد در گلوبال پست

رجانیوز- نویسنده گلوبال پست با اشاره به نطق رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته است: به خوبی به یاد دارم که در سال 2007 هنگام صرف یک چای در یک قهوه خانه در قاهره، یک شهروند مصری به من گفت: احمدی نژاد آن قدر جرأت دارد که در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستد، کدام رهبر دیگر را در جهان می شناسی که بتواند چنین کند؟

 

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات