صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۵۹۳۸۲

پوتین «میشوستین» را برای پست نخست وزیری به دوما معرفی کرد

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه امروز، جمعه، اعلام کرد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، بار دیگر "میخائیل میشوستین" را برای تصدی پست نخست وزیری به دومای دولتی معرفی کرده است. 
این سیاستمدار یادآور شد که دومای دولتی "برای اولین بار در تاریخ روسیه مدرن ترکیب دولت؛ متشکل از رئیس دولت، معاونان وی و وزرای فدرال را تایید می‌کند." رئیس دومای روسیه گفت: «نمایندگان برای این منظور از اختیارات جدید خود که با اصلاحات قانون اساسی روسیه در سال 2020 بوجود آمده استفاده کرده و ترکیب کلی دولت را مورد تایید قرار خواهند داد.»
او توضیح داد: «بدین ترتیب مرحله جدیدی از کار مشترک بین قوای مقننه و مجریه آغاز  می شود که باعث رفع برخی مشکلات قبلی در خصوص تایید دولت یا یکی از وزرا خواهد شد و اکنون هم دولت و هم نمایندگان دوما مسئولیت نتیجه را خواهند داشت.»
والودین افزود که ابتدا بحث مربوط به نامزدی میشوستین در همه فراکسیون‌ها انجام شده و جلسه عمومی دومای دولتی بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود. ابتدا میشوستین گزارشی را ارائه داده و سپس نمایندگان سوالاتی را از او خواهند پرسید.
پیش از این، پوتین روز سه شنبه فرمان استعفای دولت فدراسیون روسیه را امضا کرد و در همان سند به دولت مستعفی دستور داد تا تشکیل کابینه جدید به کار خود ادامه دهد. پوتین در همان روز در مراسمی رسمی سوگند یاد کرده و برای یک دوره جدید به عنوان رئیس جمهور روسیه آغاز به کار کرد. بلافاصله پس از مراسم تحلیف، دولت روسیه استعفا داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات