صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۶۵۰۱

پیشخوان

تصمیم جدید برای مالیات آمریکایی‌ها!
نشریه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد، در حالی که جو بایدن در تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه است، دولت وی در حال آماده شدن برای ارسال سلاح‌های بیشتر به اسرائیل است.
این نشریه در گزارش خود با اشاره به برخی مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، نوشت: «دولت بایدن در حال آماده شدن برای ارسال بمب و تسلیحات دیگر به اسرائیل برای افزوده شدن به انبار تسلیحات این رژیم است، در حالی که بایدن به دنبال برقراری آتش‌بس در غزه است.» براساس این گزارش، این تسلیحات شامل بمب‌های MK‌ـ82 و مهمات حمله مستقیم مشترک KMU‌ـ572 است که قابلیت هدایت دقیق به این بمب‌ها را اضافه کرده است، و فیوزهای بمب FMUـ139 است که ارزش این محموله ده‌ها میلیون دلار برآورد شده است. این نشریه با اشاره به یک مقام دولتی آمریکا نوشت: «روند ارسال این محموله همچنان در دولت در حال بررسی است و جزئیات دقیق آن ممکن است پیش از اطلاع‌رسانی این موضوع به رهبران کمیته‌های کنگره که باید روند این ارسال را تأیید کنند، تغییر کند. وزارت خارجه و دفاع آمریکا، و وزارت جنگ و نیروهای نظامی اسرائیل تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.»
 
بازی را تمام کن!
«توماس فریدمن» نویسنده مشهور آمریکایی در مطلبی در نشریه «نیویورک‌تایمز» نوشت: «یکی از غیرمنتظره‌ترین تحولات جنگ اسرائیل و حماس، تلاقی منافع و انگیزه‌های قدرتمند بازیگران مختلف از اسرائیل گرفته تا فلسطینیان، آمریکا و عربستان برای تشکیل یک دولت فلسطینی است که بتواند در صلح و آرامش در کنار اسرائیل ادامه حیات دهد. محمدبن‌سلمان اگر می‌خواهد نتانیاهو و حماس را شکست دهد، باید کار ناتمام عمویش ملک عبدالله را تمام کند. او باید اعلام کند که آماده سفر به بیت‌المقدس است تا ابتدا در مسجدالاقصی نماز بخواند و سپس در صحن کنست با مردم اسرائیل سخن بگوید و مستقیما به آنها بگوید: اگر شما با راه حل دو دولت همراه شوید، عربستان روابط با اسرائیل را عادی‌سازی خواهد کرد و بیت‌المقدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت، به شرطی که اسرائیل هم بیت‌المقدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین شناسایی کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات