صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۶۵

ارزشیاب شایستگی‌‌‌‌های پاسداری

دوره توانمندسازی ارزشیاب‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه به همت معاونت نیروی انسانی نمایندگی 21 و 22  آذر در دانشکده عقیدتی ـ سیاسی شهید محلاتی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «صبح صادق»، «سردار فرجیان‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در این دوره گفت: «دوره‌ای که شما ارزشیابان اکنون در آن قرار دارید، برای ارتقای دانش سازمانی و تخصصی شماست.»
وی یکی از مهم‌ترین طرح اقدام‌ها در موضوع نیروی انسانی را «تقویت روحیه استقامت، تاب‌آوری و امید به آینده» در کارکنان نمایندگی و سپاه دانست و افزود: «لازمه رسیدن به این اهداف آن است که باید امید به آینده در کارهای‌مان داشته و در برابر سختی‌ها و مشکلات پایداری کنیم. از دیگر اقدام‌ها «تحکیم و توسعه روابط انسانی مبتنی بر روابط اسلامی و برادرانه» هست. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در هر پست، جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم، با هم برادر هستیم. همه باهم برادر هستیم و باید با سعه صدر برای همدیگر وقت بگذاریم و این روحیه برادرانه را تقویت کنیم.»
سردار فرجیان‌زاده گفت: «وقتی که مسئولیت هدایت و صیانت را عهده‌دار می‌شویم، اولین وظیفه این است که خودمان اسوه باشیم. در واقع باید منش، سخن و گفتار ما، سبک فکری و مدیریتی ما باید اسوه و الگو برای همه باشد. ما باید دغدغه هدایت و صیانت از شایستگی‌های سپاه را داشته باشیم و نمی‌شود داعیه هدایت داشته، ولی خودمان عامل به ارزش‌ها نباشیم.»
وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات ارزشیابان خاطرنشان کرد: «شما ارزشیاب شایستگی‌های پاسداری هستید و این کار بسیار سختی است. جایگاه شما و مسئولیت شما خیلی خطیر است. در واقع شما در جایگاه یک قاضی نشسته‌اید وقتی که پس از تحقیقات تعیین نمره برای هر سنجه می‌کنید، دارید فرد را قضاوت و داوری می‌کنید که این خیلی جایگاه مهمی است. در این قضاوت که درباره افراد می‌کنید، حق‌الناسی به عهده شماست و لذا باید خدا را در نظر داشته و به هیچ وجه حواشی کار ارزشیابی شما را تحت تأثیر قرار ندهد. حب و بغض‌ها و رابطه‌ها... نباید در نتایج ارزشیابی تأثیر بگذارد. در عین اینکه همه با هم برادر هستیم، ولی چارچوب‌ها باید رعایت شود، چراکه شالوده سپاه همین ارزش‌ها و شایستگی‌هاست.»
در ادامه «سردار نقی‌زاده» هم گفت: «اکنون پس از چهار دوره ارزشیابی دوره پنجم آغاز شده است و نتایج ارزشیابی در نظامات نیروی انسانی، از جمله ترفیعات، تشویقات، ارتقای تحصیلی‌ها، تبدیل عضویت‌ها و انتخاب پاسداران نمونه تأثیر دارد.»
وی افزود: «البته لازم است نتایج ارزشیابی در حقوق و مزایا تأثیرگذاری مستقیم داشته باشد که این موضوع در دوره پنجم مد نظر قرار گرفته و در آینده نتایج ارزشیابی عملکردی کارکنان در کسری از مزایای کارکنان تأثیر مستقیم خواهد داشت. انجام این روند باعث رشد عملکرد افراد، و در کل رشد شاخص عملکرد در سپاه می‌شود که لازمه این کار ارزشیابی صحیح و مطابق با فرآیند آن است.»
بنابر همین گزارش در پایان این دوره از نفرات برتر در عرصه ارزشیابی قدردانی شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات