صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۵۴۰۶۹

بازگشت به دوران بربریت

پایگاه بصیرت / رضا قارزی/ گروه سیاسی
در نقد و بررسی مواضع سران رژیم اشغالگر، همراهان و رؤسای آمریکایی‌ـ اروپایی آنان، در جنگ اخیر و قتل عام بشری در غزه در دوران ادعای لیبرال دموکراسی غرب هیچ‌گونه رویکردی به نام انسانیت، حقوق بشر، شرافت، مشروعیت، امنیت، حفظ انسان‌ها و دیگر مفاهیم و اصطلاحات راهبردهای مطرح در نظام بین‌الملل غرب دیده نمی‌شود؛ در ادامه به برخی نکات عینی آن می‌پردازیم:
۱‌ـ «بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس خطاب به ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: «برای کودکانی که برنگشته‌اند، برای کشته‌شده‌هایی که هرگز برنمی‌گردند و برای اینکه وحشت ۷ اکتبر هرگز برنگردد، باید برگردیم و غزه را با همه قدرت‌مان له کنیم. باید حماس را نابود کنیم و بدون هیچ مصالحه و توافقی به نوار غزه برگردیم.» ۲‌ـ وزیر دفاع، ارشدترین مقام دولتی و نظامی دولت آمریکا، عنوان داشت: «جنگ مقاومت با روسیه از سویی نشان از درک و فهم سران شیطان بزرگ از عظمت فاجعه رخ‌داده برای رژیم اشغالگر قدس دارد.» ۳‌ـ «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به فلسطین رفت و پس از دیدن اوضاع شوکه شد. خبرنگار از او می‌پرسد: «چه دیدی؟» او می‌گوید: «یک شکنجه حقوق بشری در حال رخ‌دادن است.» خبرنگار می‌پرسد: «پس چرا کاری نمی‌کند؟» پاسخ می‌دهد: «من به‌عنوان یک مسیحی در سیاستِ آمریکا به‌همراه خیلی‌های دیگر به قانون متعهد هستیم.»  ۴‌ـ خبرنگار العالم در غزه گزارش داد رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با قطع ارتباطات و اینترنت مانده در غزه به مدت ۱۲ ساعت این منطقه را از عالم خارج جدا کند.  ۵‌ـ پس از تهدید رئیس «شین بت» مبنی بر اینکه اسرائیل رهبران حماس را در سراسر جهان ازجمله در ترکیه و قطر ترور خواهد کرد، اطلاعات ترکیه (میت) به اسرائیل درخصوص عملیاتی که موساد در خاک ترکیه انجام می‌دهد، هشدار داد.  ۶‌ـ مردم سرزمین‌های اشغالی نتانیاهو را باعث و بانی عملیات طوفان الاقصی می‌دانند. افکار عمومی، برخی چهره‌های سیاسی و مقامات رژیم، خواهان استیضاح و برکناری نتانیاهو هستند. صهیونیست‌های مهاجر به این سرزمین بعد از نبرد، آنجا را مناسب زندگی و سرمایه‌گذاری نمی‌دانند. دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعتبار خود را نزد افکار عمومی از دست داده‌اند. مردم دیگر گنبد آهنین و دیوار حائل را عامل امنیت و آرامش نمی‌دانند. رژیم دیگر عوامل بازدارندگی در اختیار ندارد. تبدیل آتش‌بس موقت و تمدید آن به آتش‌بس طولانی پس‌لرزه‌های شدید امنیتی، اقتصادی، سیاسی و... به‌دنبال دارد.
پرسش مهم؛ آیا اسرائیل قادر به خروج از این مخمصه بزرگ نسل‌کشی که گرفتار آن شده، خواهد بود؟ دنیا تا چه حد از آنچه در غزه گذشته و می‌گذرد، می‌داند و چه خواهد کرد؟ 
نکته پایانی؛ جنگ فعلی برای رژیم جعلی یک جنگ وجودی ا‌ست: یا باید اهداف خود را محقق کند یا به دلیل ساختار میلیتاری حکومتی دچار فروپاشی خواهد شد. 
این جمله پیرمرد فلسطینی منتشرشده در رسانه‌ها خطاب به دنیا خواندنی است: «غزه مگر با جهان چه کار کرده که این‌چنین بی‌رحمانه بمباران و قتل عام می‌شود؟ ما جز زندگی کریمانه، عزتمندانه و آزادگی چه‌چیزی خواسته‌ایم؟ بایدن، تو کشورت را ابرقدرت جهان می‌دانی، آن وقت به کشتار زنان و کودکان غزه می‌پردازی؟»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات