صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۱۰۶۳

نشانه‌های یک تغییر

پایگاه بصیرت / رضا قارزی

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود راهبرد اصلی خط و جریان غربی، عبری و عربی مرتجع را روشن کرده و می‌فرمایند: «دشمن امنیت و وحدت ملی را هدف گرفته است.»
در رویکرد دشمنان جریان مقاومت به دو مفهوم خلأ امنیتی و اشتباه راهبردی در اعتراضات ۱۴۰۱ می‌رسیم. به این شرح که در اعتراضات ۱۴۰۱ آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد کردن اشتباه راهبردی برای نظام و استفاده از شکاف‌های امنیتی و اطلاعاتی در کشور بودند. اما تمام طراحی‌های دشمنان به مددالهی و تدابیر رهبری درهم شکست. اما در ادامه مسیر وظیفه ما چیست؟
رهبر معظم انقلاب در جمع مردم سیستان و بلوچستان بر این مسئله تأکید می‌کنند: «دنیا در آستانه یک تحول است. قدرت استکباری آمریکا و اروپا ضعیف شده و قدرت‌های جدید در حال برآمدن هستند. نباید در مقابل نقشه‌های دشمن غافل بشویم. امروز تحول بزرگی در دنیا یا دارد آغاز می‌شود یا آغاز شده است. خطوط اصلی این تحول چند چیز است: در درجه‌ اول ضعیف شدن قدرت‌های استکباری دنیا. قدرت استکباری آمریکا ضعیف شده است و دارد ضعیف‌تر می‌شود.
یکی دیگر از خطوط اصلی این تحول، برآمدن قدرت‌های جدید منطقه‌ای و جهانی است. خود آنها می‌گویند شاخص‌های اقتدار آمریکا در دنیا رو به تنزل است. مثل چه؟ مثل اقتصاد. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتدار آمریکا اقتصاد قوی آمریکا بود؛ می‌گویند رو به تنزل است. یکی مسئله‌ امکان دخالت در دولت‌ها. آمریکا در دولت‌های گوناگون دخالت می‌کرد. امروز این حالت رو به افول است. امروز آمریکا مجبور است برای ضربه زدن به دولت‌هایی که می‌خواهد به آنها ضربه بزند، جنگ ترکیبی‌ای ایجاد کند که جنگ ترکیبی برای او بسیار هزینه‌زاست، آخرش هم به نتیجه نمی‌رسد. در مورد افول اروپا هم وضع بهتر از این نیست. شما خب می‌شنوید این روزها مسائل آفریقا را، کشورهایی که تحت نفوذ فرانسه بودند، یکی پس از دیگری دارند علیه فرانسه قیام می‌کنند. قدرت‌های غربی که در رأس‌شان آمریکاست و بعد هم اروپا امروز آن قدرت سابق را ندارند، رو به ضعفند و این ضعف بیشتر می‌شود. روز به روز قدرت‌های جدیدی هم دارند سر بلند می‌کنند. این تحول بزرگ جهانی است.»
مهم آنکه در شرایط انتخاباتی امسال، دولت باید توجه خاصی به این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشد.
امام خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۴۰۲ با قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها، از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: «با وجود کارهای اساسی تحسین‌برانگیز دولت، متأسفانه مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت است؛ لازم است تورم نامطلوب دو رقمی، هرچه ممکن است کاهش یابد و عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و رشد تولید؛ به عنوان شاخص‌های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله در برنامه هفتم توسعه، مورد توجه کامل قرار داشته باشد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات