صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۰۸۷۱

بن‌بست اینترنشنال!

پایگاه بصیرت / نوید کمالی

«سیما ثابت از ایران اینترنشنال جدا شد»؛ این خبر هر چند کوتاه بود، اما درفضای مجازی بازتاب گسترده‌ای دارد؛ چرا که «سیما ثابت» در طول همکاری خود با ایران اینترنشنال و به ویژه ماه‌های آشوبناک سال گذشته عملاً به یکی از مهم‌ترین چهره‌های رسانه‌ای ضد ایرانی بدل شده بود که به واسطه تسلط بر تکنیک‌های عملیات روانی، تأثیر مخربی بر مخاطبان خود می‌گذاشت.
ثابت که مجری‌گری برنامه «چشم‌انداز با سیما ثابت» را بر عهده داشت، مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل و دکتری علوم سیاسی داشت و به دلیل سابقه همکاری با سرویس بین‌الملل «بی‌بی‌سی» یکی از با سابقه‌ترین کادرهای خبری تلویزیون ایران اینترنشنال شناخته می‌شد. با این حال به استناد آنچه خود او به عنوان چرایی جدایی از این شبکه تلویزیونی ضد ایرانی طرح کرده است، بروز چالش‌های اخلاقی در محیط کار ایران اینترنشنال موجب جدایی او از این رسانه شده است.
باید به این نکته توجه داشت که جدایی سیما ثابت از ایران اینترنشنال و افشاگری او در زمینه شرایط ناسالم اخلاقی حاکم بر این رسانه ضد ایرانی داعیه‌دار شعارهای خوش رنگ و لعابی، مانند «زن، زندگی، آزادی» آن هم در آستانه سالگرد حوادث آشوبناک سال گذشته به خوبی بحران راهبردی حاکم بر رسانه‌های ضد ایرانی را عیان می‌کند؛ چرا که آنها در حالی سیما ثابت را از دست دادند که عملاً او راهبر مهم‌ترین برنامه‌های ضد ایرانی این رسانه بود و طبیعتاً جایگزین کردن فردی با مهارت وی در هفته‌های پیش رو ناممکن خواهد بود. ضمن اینکه تأکید ثابت بر فضای نامساعد اخلاقی حاکم بر ایران اینترنشنال موجبات استعفای سایر کادرهای تخصصی این رسانه را نیز به مرور فراهم خواهد کرد که نتیجه آن افول بیش از پیش این شبکه ضد ایرانی خواهد بود.
طنز تاریخ اینجاست که مدیران ارشد این رسانه هر چند در راستای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته تمام تکنیک‌های سیاه عملیات روانی را علیه افکار عمومی کشورمان به کار گرفته بودند؛ اما در نهایت با کنار رفتن پرده‌ها از تاریکخانه رسانه‌ای‌شان ناچار به حذف مدیران و کارشناسانی منتقد به مفاسد حاکم بر این رسانه شدند.
البته باید به این نکته توجه داشت که سیما ثابت با پیش‌دستی در افشای شرایط نامساعد اخلاقی حاکم بر ایران اینترنشنال، در واقع به دنبال حفاظت از اعتبار رسانه خود در بین مخالفان جمهوری اسلامی ایران و مهیا کردن زمینه همکاری با دیگر رسانه‌های ضد ایرانی است؛ اما خواه ناخواه این افشاگری تیشه‌ای دیگر بر ریشه ناپایدار شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال است و اینکه در آینده‌ای نه چندان دور پرونده این رسانه به واسطه انبوه مفاسد اخلاقی بسته شود، دور از انتظار نیست!
در ضمن پیام دیگر این افشاگری به بن‌بست رسیدن جریان رسانه‌ای خارج‌نشین در شکل‌دهی موج دیگری از آشوب‌های خیابانی در سالگرد ناآرامی‌های منتج به اغتشاش در هفته‌های پیش روست! چرا که این جریان‌ها در ماه‌های اخیر شاهد موج قابل توجهی از اختلافات و تنش‌های درون تشکیلاتی بوده‌اند که نتیجه آن ریزش بخشی از بدنه این جریان‌ها بوده است.
حال باید نشست و دید که در هفته‌های پیش‌رو و پس از رسانه‌ای شدن پرونده جدیدی از فساد اخلاقی در یکی از مهم‌ترین رسانه‌های ضد ایرانی، چه کسانی غزل خداحافظی از مهم‌ترین رسانه ضد ایرانی را خواهند خواند؟! نظر شما چیست؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات