صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۴۸۰۸۵

کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی ‌شاهچرا‌غ‌ صادر شد

قوام کریمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس در شیراز اظهار داشت: تمام جرایم به‌صورت خاص در نیروهای نظامی و انتظامی ارتش، سپاه و مجموعه وزارت دفاع و جرایم خاص پرسنل وزارت اطلاعات در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود و هرجا کوتاهی و بی‌مبالاتی به وجود آمده باشد پاسخگو خواهیم بود.

کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی ‌شاهچرا‌غ‌ صادر شد

ادامه داد: امنیت مردم و اقتدار نیروهای مسلح دو مؤلفه توأمان ماست وهرجا که کوتاهی صورت گرفته باشد سازمان قضایی در این راستا ورود می‌کند و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص آخرین جزئیات پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ابراز کرد: در روز 4 آبان‌ماه سال گذشته که دستگاه قضایی و امنیتی دچار مسئله اغتشاشات بود و طبیعتاً حراست و حفاظت از حرم مطهر در آن زمان به‌طورخاص پیش‌بینی نشده بود؛ همچنین توان عمده نیروهای مسلح برای جلوگیری از اغتشاشات بود، دشمن از همین فرصت استفاده کرد و تروریست وارد حرم شاهچراغ(ع) شد، خادم و زائران شاهچراغ(ع) را به رگبار بست و آن جنایت را رقم زد.

کریمی تصریح کرد: در همان زمان نیروهای یگان امداد ظرف 3 دقیقه ورود کردند و یکی از نیروهای سپاه در آن محل حضور یافت اما به‌دلیل حفظ جان مردم تیراندازی انجام نشد با وجود این باز به‌دلیل امنیت مردم این سازمان به موضوع ورود کرده و مسئله را از دو جهت سلبی و ایجابی مورد توجه قرار داده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس در رابطه با پرونده نیروهای مسلح مربوط به حرم شاهچراغ ‌بیان کرد: به‌لحاظ بی‌احتیاطی و بی‌موالاتی ناشی از عدم اقدام به‌موقع نیروهای مسلح در حرم شاهچراغ پرونده‌ای در سازمان قضایی شکل گرفت و نیروهایی که کوتاهی کردند تحت تعقیب قرار گرفتند که منجر به صدور کیفرخواست و جلب بازرسی آنها شد.

کریمی ادامه داد: این پرونده وارد دادگاه نظامی یک شده و در زمان حاضر در دادگاه تجدیدنظر است که به‌زودی حکم این پرونده قطعیت می‌یابد که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: در زمان حاضر امنیت و حراست از حرم به‌شکل خوبی در حال انجام است و 3 تیم 8ساعته وظیفه تأمین و حراست را به‌عهده دارند‌.

در غروب روز چهارشنبه 4 آبان ماه سال جاری در پی بروز یک حمله تروریستی توسط گروهک داعش در حرم مطهر شاهچراغ در شهر شیراز 15 نفر به شهادت رسیدند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات