صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۰۲

مدارس مرگبار

تیراندازی در مدرسه‌ای در بلگراد که به کشته شدن هشت کودک و یک معلم انجامید، بازتاب وسیعی در رسانه‌های آمریکایی داشت. مردم در ایالات متحده که خود در طول یک سال گذشته با افزایش میزان کشته‌های ناشی از تیراندازی‌های مرگبار مواجه بوده‌اند، نسبت به خبر کشته شدن هشت کودک در صربستان حساسیت بیشتری داشتند.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» بر همین اساس تیتر یک خود را در روز پنجشنبه هفته گذشته به این حادثه در صربستان اختصاص داد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد، فرد مظنون که دانش‌آموز پایه هفتم است، قبل از شلیک گلوله با اسلحه پدرش به دانش‌آموزان، قصد حمله به معلم خود را داشته و او را نیز کشته است. بر همین اساس، گفته می‌شود نوجوان صربستانی، از پیش یک «فهرست نفرت» آماده کرده و در آن نام دوستان و معلمانش را که قصد کشتن آنها را داشته، آورده بود.
این اقدامی است که بسیاری از نوجوانان آمریکایی نیز با آن درگیر هستند. فرهنگ قلدری در مدارس سبب شده است، به جای آنکه نوجوانان و کودکان در مدارس به دنبال آرامش باشند، به تهیه فهرست‌های نفرت اقدام کنند و مرگ دوستان‌شان را بخواهند. آزاد بودن اسلحه در آمریکا و دسترسی کودکان به آن نیز سبب شده است اتفاقات مانند تیراندازی‌های جمعی بسیار بیشتر از سایر کشورها باشد.
تیتر یک شدن حادثه بلگراد البته در رسانه‌های آمریکایی نیت دیگری را نیز دنبال می‌کند و آن، اینکه مسئله تیراندازی‌های جمعی در ایالات متحده موضوع عجیبی نیست و برخی از کشورها به همین مسئله گرفتار هستند. «عادی‌سازی تیراندازی جمعی» در آمریکا پروژه‌ای است که برخی از رسانه‌های آمریکایی آن را دنبال می‌کنند و به همین دلیل به استقبال اخبار این‌چنینی در سایر نقاط دنیا می‌روند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات