صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۵۱

حرف روز/ تأمل‌برانگیز

وقایع دی ماه 96 و اعتراض‌ اخیر در بازار تهران‌ـ که البته با میدان‌داری تعداد معدودی که خود بازاری نبودند، اما با تحریک و تهدید درصدد به تعطیلی کشاندن بازار بودندـ از جمله مهم‌ترین تحولات سیاسی کشور طی ماه‌های اخیر است[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: وقایع دی ماه 96 و اعتراض‌ اخیر در بازار تهران‌ـ که البته با میدان‌داری تعداد معدودی که خود بازاری نبودند، اما با تحریک و تهدید درصدد به تعطیلی کشاندن بازار بودندـ از جمله مهم‌ترین تحولات سیاسی کشور طی ماه‌های اخیر است؛ وقایعی که در نگاه اول، به دلیل مسائل اقتصادی‌ـ معیشتی رخ داده‌اند. در واقع، هرچند نمی‌توان منکر مشکلات اقتصادی در کشور و رنجش مردم از این مشکلات بود، اما شکل‌گیری دو حرکت اعتراضی در ماه‌های اخیر به بهانه‌ این مسائل و همراهی نکردن عموم مردم با معترضان در هر دو برهه، حاوی پیام‌های مهمی است.
به عبارت دیگر، وقایع مذکور نشان می‌دهد برخلاف برخی انتقادها، گسست‌ها، اظهارنظرها و گاهی سیاه‌نمایی‌ها، مردم هنوز هم به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نظام و مسئولان برای حل مشکلات اطمینان دارند و هم به خوبی متوجه وضعیت پرفشار کنونی، دشمنی‌ها و خصومت‌های استکبار هستند.
در واقع، با وجود مشکلات در زندگی روزمره مردم، آنها ریشه‌ مشکلات را نه در اصل نظام، بلکه در ناکارآمدی برخی مسئولان و البته در فشارهای خارجی، با وجود تلاش برای رفع آنها می‌دانند. از این ‌رو، راه‌ حل مسائل را در شوریدن علیه نظام نمی‌بینند.
بنابراین، اکنون سؤال این است که اگر وضعیت موجود تا چند وقت دیگر ادامه پیدا کند، برای حفظ مقاومت و ایستادگی مردم چه باید کرد؟
به نظر می‌رسد برای حفظ مقاومت مردم در این وضعیت حداقل باید به دو موضوع مهم توجه شود؛ اول اینکه مسئولان به طور جهادی و انقلابی در متن مشکلات مردم حضور پیدا کرده، برای حل این مشکلات اقدامات عملی و اثربخش انجام دهند تا مردم به این اطمینان برسند که میان آنها و مسئولان فاصله‌ای نیست و برای حل مشکلات آنها انگیزه و عزم لازم وجود دارد. در گام بعدی، باید در «جهاد تبیین»، وضعیت خطیر کنونی که دشمن جنگ تمام‌عیار اقتصادی را علیه ملت ایران سامان داده، همراه با فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، نقاط قوت، تهدیدها، آسیب‌ها و... به خوبی برای مردم تبیین شود تا آنها هم احساس ضعف، شکست و یأس نکنند و به این باور برسند که همانند صحنه‌های گوناگون انقلاب، به ویژه زمان دفاع مقدس، تنها با مقاومت، هم‌دلی، هم‌صدایی، حفظ وحدت کلمه، نهراسیدن از دشمن، نهراسیدن از موانع و مشکلات و... می‌توانند بر مشکلات فایق آمده و دشمن را همچون همیشه ناکام و ناامید کنند؛ چرا که نه این اولین تجربه ملت ایران در برابر دشمنان است و نه آخرین توطئه دشمنان علیه آنها.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات