صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۲۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 12 آبان

فراکسیون المستقبل اعلام کرده است، سعد حریری را برای نخست‌وزیری اولین دولت «عهد جدید» پیشنهاد می‌دهد. فراکسیون «تغییر و اصلاح» پارلمان لبنان نیز اعلام کرده است، از انتخاب سعد حریری برای سمت نخست‌وزیری لبنان حمایت می‌کند. حریری، رئیس جریان المستقبل و نخست‌وزیر اسبق لبنان گزینه مورد حمایت عربستان و غرب است که طی هفته‌های اخیر مدعی شده است مواضع سیاسی خود را تغییر داده است. وی همچنین از انتخاب میشل عون برای سمت ریاست جمهوری لبنان حمایت کرده است.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در نامه‌ای به حراست کل شهرداری تهران نوشت: «با توجه به بیانات اخیر دادستان محترم کل کشور مقتضی است در خصوص پرونده تسهیلات واگذار شده به تعاونی مسکن شهرداری تهران، ضمن هماهنگی کامل به بازپرس محترم و نماینده شهرداری در پرونده مذکور ترتیبی اتخاذ شود تا در مواجهه با هر گونه تخلف محرز در اسرع وقت برخورد لازم و عادلانه با متخلفان صورت گرفته و نتیجه آن به مردم اعلام شود.»
ناشر مجله معتبر علمی «نیچر» ۵۸ مقاله محققان ایرانی را به دلیل جعل علمی و دستکاری در مقالات دیگر، به حال تعلیق درآورد. بخش پزشکی این نهاد معتبر علمی جهانی نیز ۲۸ مقاله را به حال تعلیق در آورد. در همین حال شنیده می‌شود، پایگاه «اسپرینگر» نیز که در حوزه نشر مقالات معتبر علمی فعالیت می‌کند، ۳۰ مقاله محققان ایرانی را از پایگاه خود حذف کرده و در حال بررسی ۹ مقاله دیگر است.
«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا با «هما هودفر» که به تازگی پس از آزادی از زندان در ایران به کانادا بازگشته است، دیدار کرد. «استفان دیون» وزیر خارجه کانادا نیز در این دیدار حضور داشت. هودفر که به دلیل مسائل امنیتی بازداشت شده بود، چند هفته پیش به درخواست دولت کانادا و به دلایل انسان‌دوستانه به قید وثیقه آزاد شد.
منابع یمنی از سرنگونی هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی در منطقه «عسیر» واقع در جنوب عربستان خبر دادند. به گزارش شبکه «المسیره»، این چندمین هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی است که با هدف رصد تحرکات نیروهای یمنی و مراکز نظامی و امنیتی آنها بر فراز آسمان یمن به پرواز در می‌آید و پدافند هوایی ارتش یمن آن را منهدم می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات