صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۵۱۹

پايگاههای آل سعود زير حملات نيروهای يمنی

نيروهاي يمني تجهيزات و پايگاه هاي سعودي در نجران، جيزان و عسير را هدف قرار دادند.
پایگاه بصیرت: 
در درگيري ميان ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي يمن با نظاميان عربستان در جيزان، نجران و عسير، شماري از نظاميان سعودي کشته و مقاديري از تجهيزات نظامي آنها منهدم شد.
توپخانه ارتش و نيروهاي مردمي يمن پايگاه الشبکه عربستان در الخوبه را هدف قرار داده و روستاي خل نيز در منطقه جيزان هدف گلوله هاي يگان موشکي قرار گرفت.
همزمان نيروهاي يمني توپخانه دشمن در پايگاه نظامي المصفق را با دقت تمام، هدف قرار دادند. شماري از نظاميان سعودي نيز در حمله توپخانه اي به محل تجمع آنها در پايگاه الحثيره به هلاکت رسيدند.
پايگاه نظامي جلاح يکي ديگر از پايگاه هاي نظامي دشمن منهدم شد.
يگان موشکي نيروهاي يمني منطقه الخضراء را موشک باران کردند که در پي آن ده تانک دشمن از منطقه گريختند. پايگاه نظامي العش نيز خمپاره باران شد. دو پايگاه رجلا و نهوقه و پايگاه بن يالين و مرکز ديدباني سقام نيز موشک باران شد.
در منطقه عسير عربستان توپخانه نيروهاي يمني ارتفاعات الشيباني را هدف قرار دادند. پايگاه هاي الحضار و ملطه به وسيله چند خمپاره هدف گرفته شد. محل تجمع نيروهاي سعودي در منطقه مرزي الربوعه نيز هدف قرار گرفته شد.
همچنين يگان موشکي ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي يمن پايگاه المعطن و العين الحاره و قزع در جيزان عربستان را با دوازده موشک هدف قرار داد.
عبدالله المعلمي نماينده عربستان سعودي در سازمان ملل متحد در خصوص برگزاري مذاکرات ميان طرفهاي دخيل در مناقشه يمن ابراز اميدواري کرد. از چند هفته پيش کارهاي مقدماتي گفتگوي دولت يمن و نيروهاي انصارالله يا انقلابيون اين کشور پيگيري مي شود و انتظار مي رود که در همين ماه اين گفتگوها آغاز شود.
"اسماعيل ولد شيخ احمد،" فرستاده سازمان ملل متحد در يمن، براي برگزاري مذاکرات ميان دولت يمن که از حمايت عربستان سعودي برخوردار است و نيروهاي انقلابي يمن يا انصارالله که تحت حمايت ايران هستند و سال گذشته کنترل صنعا پايتخت يمن را به دست گرفتند، تلاش هاي زيادي کرده است.
نماينده عربستان در سازمان ملل متحد در ديدار با مسئولان يمني در آمريکا تاکيد کرد: ما نسبت به مذاکرات يمن خوشبين هستيم و اميدوار هستيم که مطابق برنامه اين گفتگوها برگزار شود.
المعلمي خاطر نشان کرد: شبه نظاميان يمن که ابتدا تلاش کرده بودند درخواست عقب نشيني از مناطق تحت تصرف خود را دور بزنند، اخيرا تغيير موضع داده و آماده هستند درباره عقب نشيني از اين مناطق مذاکره کنند.
عربستان سعودي مارس گذشته (اسفند 93) به اتفاق برخي از کشورهاي عرب حملات هوايي خود را بر ضد نيروهاي مردمي يمن آغاز کرد. در اين حملات بسياري از غيرنظاميان يمني نيز کشته شده اند.
مناقشه مسلحانه يمن اواخر ماه مارس زماني تشديد شد که ائتلافي از کشورهاي عرب به فرماندهي عربستان سعودي حملات هوايي گسترده خود را به منظور متوقف کردن پيشرفت گروه انصارالله که تلاش مي کرد کنترل شهر عدن و بخشهاي ديگر يمن را به دست گيرد، آغاز کردند. ائتلاف کشورهاي عرب ازگروههاي مخالف انقلاب مردمي يمن که در مقابله با انصارالله ناتوان هستند، حمايت مي کند.
سازمان ملل متحد بحران انساني در يمن را يکي از وخيم ترين بحرانها در جهان دانسته و هشدار داده است که هشتاد درصد از مردم اين کشور با خطر قحطي مواجه هستند.
خالد الايمني نماينده يمن در سازمان ملل متحد اعلام کرد برنامه مذاکرات صلح يمن اين هفته نهايي خواهد شد و فرستاده سازمان ملل متحد در يمن به زودي براي اعلام اين خبر به نيويورک خواهد رفت. فرستاده سازمان ملل متحد در يمن به تازگي اعلام کرد انتظار دارد مذاکرات صلح يمن دهم تا پانزدهم نوامبر آغاز شود.
الايمني خاطر نشان کرد در مذاکرات صلح يمن عقب نشيني تدريجي شبه نظاميان از صنعا و ديگر مناطقي که اشغال کرده اند، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. وي تصريح کرد اين يک ديدگاه کلي و مثبت است. پيشنهاد اول سازمان ملل متحد درباره مذاکرات صلح يمن که ژوئن گذشته ارائه شده بود، راه به جايي نبرد.
نيروهاي انقلابي يمن که در حملات خود از حمايت طرفداران "علي عبدالله صالح،" رئيس جمهور پيشين يمن، برخوردار هستند، سپتامبر 2014 (شهريور 93) صنعا را به تصرف خود درآوردند و کنترل چندين منطقه ديگر را نيز به دست گرفتند.
ژوئيه گذشته نيروهاي دولتي يمن با حمايت ائتلاف نظامي عربستان سعودي موفق شدند نيروهاي مردمي را از پنج استان جنوبي يمن بيرون کنند تا بتوانند از اين پس به فکر آزادسازي صنعا باشند.
علاوه بر مناقشه مسلحانه در يمن که تلفات و خسارات زيادي بر جا گذاشته است گردباد بي‌سابقه اي نيز اين هفته برخي از مناطق يمن را درنورديد و بارانهاي سيل آسايي در اين کشور اتفاق افتاد که خسارتهاي سنگين به بار آورد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات