صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۲  ، 
کد خبر : ۱۱۰۱۱۱

اخبار ویژه 16 شهریور


ایران

دیگه چه خبر؟

حکم جلب علی کروبی صادر شد

خبر اول این که به دنبال شکایت مسئولان یک شرکت مخابراتی از شرکت خدماتی پرشین تاگام، دادسرای عمومی و انقلاب تهران حکم جلب مدیران این شرکت را صادر کرد. پس از بازداشت یکی از مدیران شرکت پرشین تاگام، وی در اعترافات اولیه اعلام کرده: شرکت پرشین تاگام توسط علی کروبی فرزند مهدی کروبی مدیریت می‌شود و بنده تنها مسئولیت عقد قراردادها را بر عهده داشته‌ام.

برپایه این گزارش، شرکت پرشین تاگام قرار بوده در قبال دریافت مبلغی هنگفت بخشی از کارهای تبلیغاتی یک شرکت مخابراتی را انجام دهد که به علت عدم تحقق این مسئله،‌ شرکت یادشده از علی کروبی مدیر پرشین تاگام به اتهام تصرف غیرقانونی بیش از 2 میلیارد تومان شکایت کرده است. این گزارش می‌افزاید: این مدیر شرکت در حال حاضر با سپردن وثیقه آزاد است اما دستگاه قضایی حکم جلب سیار علی کروبی فرزند مهدی کروبی راصادر کرده است.

 طرح ترور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل

خبر دیگر این که منابع خبری گزارش دادند همزمان با اغتشاش هواداران یک نامزد ناکام انتخاباتی و تحریکات صورت گرفته علیه عناصر شاخص اصولگرا، طرح ترور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل نیز در دستور کار عوامل پیاده نظام طراحان کودتای مخملی قرار گرفته بود که با شناسایی و دستگیری به موقع عوامل آن این توطئه در نطفه خفه شد. یکی از عوامل اجرایی طرح حذف فیزیکی دکتر مکانیکی پس از دستگیری اعتراف کرد در قبال اخذ 2 میلیون تومان قرار بود ضمن تهیه مواد منفجره، دفتر وی را منفجر کند. یکی از دستگیرشدگان اظهار داشته: به ما گفته‌اند تعدادی از افراد از جمله آقای مکانیکی مانع تحقق اصلاحات هستند و باید حذف شوند.

 جایزه نوبل؛ پاداش خوش‌خدمتی تویتر در دامن‌زدن به آشوب‌ها

شنیدیم کهتویتر که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران، حمایت ویژه‌ای از آشوبگران انجام داد و مورد اشاره هیلاری کلینتون نیز قرار گرفت، به‌خاطر این فعالیت‌ها به‌عنوان نماینده دریافت جایزه نوبل معرفی شده است.

پخش فیلمی از آخرین لحظات زندگی و مرگ مشکوک ندا آقا سلطان به‌عنوان دلیل معرفی شدن این سایت برای دریافت جایزه صلح نوبل عنوان شده است. به نوشته روزنامه امریکایی کریستین ساینس مانیتور، نقش تویتر در هماهنگی حوادث پس از انتخابات بی‌نظیر بود، به طوری که از نقش یک شبکه فراتر رفت و فرصت‌های فراوانی را در اختیار معترضان قرار داد و آن‌ها به‌راحتی می‌توانستند هماهنگ شوند. این روزنامه امریکایی در پایان آورده است: سایت تویتر به‌عنوان سلاح جنگ نرم برای دموکراسی کارآیی زیادی دارد که انتشار مرگ مشکوک ندا‌آقا‌سلطان از جمله این موارد است.  

گفت‌وگوی دسته‌جمعی با ایران در دستور کار وزرای خارجه عرب

با خبر شدیم که یک منبع آگاه در اتحادیه عرب گفت: در یکصد و سی و دومین نشست دوره‌ای وزرای امور خارجه عرب که قرار است در سپتامبر جاری در قاهره برگزار شود، یک بند درباره گفت‌وگوی دسته‌جمعی با ایران در دستور کار این نشست قرار خواهد گرفت. این مقام مسئول در گفت‌وگو با ایرنا فاش کرده: عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب ضرورت فراهم کردن زمینه انجام گفت‌وگوی عمیق بین کشورهای عربی و ایران درباره کلیه مسائل را به وزرای امور خارجه عرب گوشزد کرده است.  

بازداشت محافظ یکی از مقام های کشور به اتهام جاسوسی صحت ندارد

خبر رسیده که وزارت اطلاعات خبرهای برخی رسانه‌ها را درباره بازداشت محافظ یکی از مقامات کشور به اتهام جاسوسی تکذیب کرد. برخی رسانه‌ها اخیراً خبرهایی را مبنی بر دستگیری و بازداشت محافظ یکی از مقامات کشور به اتهام جاسوسی منتشر کرده‌اند. در تکذیبیه وزارت اطلاعات آمده است: با توجه به انتشار خبری تحت عنوان «بازداشت محافظ یکی از مقامات کشور به اتهام جاسوسی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)» در برخی سایت‌ها و مطبوعات در تاریخ چهاردهم شهریورماه به آگاهی می‌رساند خبر فوق صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

 اتهامات یمن علیه ایران برای دریافت کمک از عربستان است

یک خبر دیگر این که سخنگوی جنبش الحوثی ادعای مقامات یمنی علیه ایران را در راستای جلب حمایت مالی عربستان سعودی دانسته و گفته: این اتهامات برای دریافت کمک از عربستان سعودی است چرا که دولت به علت کمبود بودجه و منابع مالی، زمام امور را به دست ریاض سپرده است.

محمد عبد السلام با رد اتهام‌های مطرح شده از طرف دولت یمن مبنی بر اینکه حوثی‌ها جدایی طلب و خواهان بازگشت حکومت امامان زیدی هستند، افزوده: «سید‌حسین بدرالدین الحوثی» بعد از حوادث 11 سپتامبر دست به ارشاد مردم و ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین مقابله با هجمه فرهنگی، سیاسی و نظامی امریکا زد و از مسلمانان خواست تا علیه این هجمه موضع‌گیری قاطعی کنند تا جایی که این ارشادات منجر به تظاهرات‌‌هایی با شعار الله‌اکبر، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، «پیروزی از آن اسلام است» و همچنین اقدام مردم مبنی بر تحریم کالاهای امریکایی و اسرائیلی شد و مردم به دور از تعصبات مذهبی و به صورت مسالمت‌‌آمیز و بدون هدف قرار دادن احدی و البته بر اساس فرهنگ قرآنی با هجمه امریکا به مقابله پرداختند. سخنگوی جنبش الحوثی ادامه داده: این اقدامات با مخالفت شدید حکومت یمن مواجه شد و بعد از مداخله آشکار امریکا در امور یمن، صنعا حملاتی را بر ما تحمیل کرد و این جنگ‌ها، جنگ‌هایی اسرائیلی و امریکایی با تجهیزات جنگی دولت یمن و عربستان سعودی است.

 فستیوال تورنتو ابزار تبلیغاتی اسرائیل

دست آخر این که نزدیک به 50 تن از صاحبنظران و فیلمسازان برجسته جهان از همراهی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با دستگاه تبلیغات اسرائیل انتقاد کردند. این انتقاد به دنبال آن برانگیخته شد که مسئولان بخش «شهر به شهر» جشنواره را به شهرهای اسرائیلی تل‌آویو و جفا در سرزمین‌های اشغالی اختصاص دادند و در آن آثار 10 فیلمساز اسرائیلی به نمایش درآمد. بخش شهر به شهر هر سال به نگاه فیلمسازان ساکن یکی از مناطق جهان اختصاص دارد.

 جمهوری اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی اعلام کرد شب یکشنبه ایشان با حضور در مدرسه امام سجاد علیه السلام با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که به صورت محرمانه برگزار شد دو مرجع تقلید ضمن بررسی مسائل مختلف تصمیمات مشترکی اتخاذ نمودند. پایگاه یاد شده این واقعه را « دیدار مهم دو مرجع تقلید » نامیده اما محتوای مذاکرات را منتشر نکرده است .


به گزارش جهان اخبار رسیده حاکی از آن است که به پیشنهاد برخی مراکز و تصمیم مسئولان مربوطه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات و آشوب های پس از انتخابات دیگر بصورت علنی نخواهد بود. پیش از این دادگاه رسیدگی به پرونده این متهمان بصورت گروهی و علنی بود که به تشخیص مسولان قرار بر این شد این دادگاه بصورت غیرعلنی به جرایم و تخلفات رسیدگی کند. گفته می شود ابعاد جدید در پرونده و ملاحظات امنیتی در این خصوص باعث گردیده که این روش برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اتحاد شود. در این روش پرونده هر یک از متهمانان بصورت انفرادی رسیدگی می شود.


در اطلاعیه صادر شده از سوی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س ) با اعلام برنامه های مراسم احیا شبهای قدر نامی از آیات عظام جوادی آملی امینی و استادی و حجت الاسلام ناطق نوری دیده نمی شود. به گزارش خبرنگار مهر در قم در اطلاعیه ای که از سوی حرم مطهر درخصوص شبهای قدر صادر شده علیرضا پناهیان جایگزین ناطق نوری شده است و این درحالی است که طی چند سال گذشته آیات عظام جوادی آملی امینی استادی و ناطق نوری هر کدام یکی از شبهای احیا را به اجرای مراسم می پرداختند. مدیر تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه (س ) در گفتگو با خبرنگار مهر در قم اظهار داشت : مراسم شب های قدر همچون سنوات گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) برگزار می شود. احمد شمس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر پیرامون علت حذف آقای ناطق نوری از سخنرانان این مراسم گفت : آقای ناطق نوری شخصا اعلام کرده اند که آمادگی حضور ندارند.

کیهان

رسام دستگیر شده من که نمرده ام! (خبر ویژه)

فائزه هاشمی، اعترافات کارمند و تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس در دادگاه متهمان اغتشاشات را «انجام وظیفه سفارت» توصیف کرد!

وی در گفت وگو با سایت شاخه جوانان حزب کارگزاران درباره اظهارات حسین رسام مدعی شد: اعترافات کارمند سفارت انگلستان چیزی نبود جز انجام وظیفه. هر سفارتی از اوضاع طرف مقابل گزارشی تهیه می کند تا سیاست هایش را بر مبنای شرایط واقعی آن کشور بریزد.

فائزه هاشمی که در جریان برخی اغتشاشات خیابانی بازداشت شد و سپس با برخی وساطت ها آزاد شد، همچنین تدارک کودتا در پوشش انقلاب مخملی از سوی دشمنان انقلاب را انکار کرد و گفت: انقلاب مخملی در مفهوم عام آن می تواند به معنای اصلاح طلبی و بیان مسالمت آمیز ضرورت اصلاحات و تلاش برای انجام آن باشد که چیز بدی نیست(!) اینکه که حالا رسانه های خارجی و یا خارجی ها در تایید تحرکات مردمی چیزی بگویند این نشانه وابستگی نیست. مگر امام در خارج از کشور در فرانسه نبودند؟ مگر مقامات فرانسوی کشور خود را پناهگاه انقلابیون قرار نداده بودند؟ مگر بسیاری دانشجویان از آمریکا مبارزه نمی کردند؟ مگر رسانه های خارجی و از جمله BBC در آن زمان مسایل ایران را بشدت و به قوت پوشش نمی دادند؟ مگر مردم در آن زمان در نهایت بی اعتمادی به رسانه های ملی، اخبار را از رسانه های خارجی نمی گرفتند؟ پس با این اوصاف باید بگوییم که انقلاب اسلامی هم در مسیر خواست بیگانه رقم خورد و یا انقلاب مخملی بود؟

فائزه هاشمی اشاره ای به این واقعیت نکرد که «اگر سفارت انگلیس از طرف مقابل (جمهوری اسلامی) جاسوسی می کند و این چیزی جز انجام وظیفه نیست» نقش برخی عناصر کارگزارانی نظیر محمد عطریانفر و سعید لیلاز که به شهادت حسین رسام، سال ها مشغول جمع آوری و مبادله اطلاعات با این سفارتخانه بوده اند را باید به حساب چه چیزی گذاشت؟ جاسوسی، مزدوری یا خیانت؟ تنها تفاوت ماجرا در این میان این است که کارمندان سفارت انگلیس، پوند دریافت می کنند اما حضرات وطنی از پول بیت المال، نوکری اجنبی می کنند.

ریختن قبح همکاری با دشمنان بدنام ملت ایران است که باعث می شود نامبرده به توجیه عملکرد اغتشاش طلبان شبکه بی بی سی بپردازد و بگوید انقلاب مخملی که چیزی بدی نیست. البته با توجه به اینکه برادر همین خانم (مهدی هاشمی) به عنوان یکی از متهمان القای سازماندهی شده تقلب و ایجاد اغتشاش آن هم از پول بیت المال در انگلیس به سر می برد، درک تجانس وی با انگلیسی ها امر غامضی نیست.

فائزه هاشمی در دوران مدیریت خود در روزنامه زنجیره ای «زن» هم این روزنامه را تبدیل به پاتوق عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلب کرد و برای اولین و در اقدامی نادر- و البته قابل فهم- خبرنگاری را برای مصاحبه با بیوه معدوم شاه به خارج فرستاد!

 اسرائیل به شیوه «شمر» متوسل شد

سفر 10 روزه آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به پنج کشور آفریقایی با هدف ضربه به امنیت ملی مصر صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری قدس پایگاه خبری سوریه با اعلام این مطلب نوشت: لیبرمن به دلیل اهانت هایی که علیه ملت و رئیس جمهوری مصر ساعاتی پس از تصدی پست وزارت خارجه وارد کرد از سفر به مصر منع شده است. وی در سیاست خارجی اسرائیل بر تهدیدات امنیت ملی مصر که آب یکی از ارکان اصلی این امنیت محسوب می شود، تمرکز ویژه ای کرده است.

برپایه این گزارش انتخاب پنج کشور اتیوپی، اوگاندا، کنیا، نیجریه و غنا که از میان آنان سه کشور دسترسی کاملی بر منبع رود نیل دارند تصادفی نبوده است. رود نیل که شریان حیاتی مصر محسوب می شود از دو دریاچه تانا در نیجریه و ویکتوریا ما بین کنیا و اوگاندا سرچشمه می گیرد و لیبرمن می کوشد در سفر به این پنج کشور قراردادهایی را امضا کند که براساس آن اسرائیل به ساخت تأسیسات آبی بر روی دو دریاچه تانا و ویکتوریا مکلف خواهد شد. این توافق همچنین شامل ساخت تأسیسات آبی بر روی نقطه خروجی نیل آبی در دریاچه تانا و نقطه خروجی نیل سبز از دریاچه ویکتوریا است. تأسیسات آبی ای که اسرائیل وعده ساخت آن رابه کشورهای کنیا، اوگاندا و نیجریه داده می تواند تهدید مستقیمی بر امنیت ملی مصر باشد.

رود نیل با 6671 کیلومتر طول، طولانی ترین رود جهان است.

  تروریست های جنگ نرم به خاطر عملیات خرابکاری جایزه می گیرند

پس از جنایتکارانی نظیر اسحق رابین، شیمون پرز، آریل شارون، هنری کیسینجر و انور سادات، شبکه تویتر هم به خاطر سرویس دهی ویژه به وزارت خارجه آمریکا در اغتشاشات خیابانی ایران، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

به گزارش روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور، «نقش تویتر در هماهنگی حوادث پس از انتخابات بی نظیر بود، به طوری که از نقش یک شبکه فراتر رفت و فرصت های فراوانی را در اختیار اغتشاشگران قرار داد و آنها به راحتی می توانستند هماهنگ شوند.»

کریستین ساینس مانیتور خاطرنشان کرد سایت تویتر به عنوان سلاح جنگ نرم برای دموکراسی کارایی زیادی دارد که انتشار مرگ مشکوک ندا آقاسلطان از جمله این موارد است.

گفتنی است خانم ندا آقاسلطان در منطقه ای خلوت و به دور از آشوب ها به طرز مشکوکی به قتل رسید و بلافاصله فیلم تصادفا!! تهیه شده از این جنایت در شبکه بی بی سی و تویتر منتشر شد تا به تهییج عواطف و شعله ور کردن آشوب در ایران کمک کند. آرش حجازی شاهد قتل فقط چند روز قبل از این ماجرا به تهران آمد، تصادفا!! سر صحنه ترور حاضر شد و بلافاصله روز بعد از ایران خارج شد و به انگلیس بازگشت تا از طریق بی بی سی تحلیل و تفسیرهای مورد نظر اینتلیجنس سرویس را بازگو کند.

شبکه تویتر نقش ویژه ای در سازماندهی اغتشاشگران، القای تقلب در انتخابات و اجرای سناریوی مشترک سه سرویس اطلاعاتی سیا، موساد و اینتلیجنس سرویس ایفا کرد تا آنجا که وزارت خارجه آمریکا در اوج درگیری ها از مدیران تویتر خواست تعمیرات شبکه را به تاخیر بیندازند.

هیلاری کلینتون با وجود اصرار هیئت حاکمه آمریکا بر کتمان نقش خود در آشوب های خیابانی، بعدها اذعان کرد که آمریکا به طور پنهانی و از جمله از طریق شبکه هایی چون تویتر و فیس بوک از اغتشاشات حمایت کرد. به گفته فهمی هویدی تحلیلگر مصری، فقط در 2 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران، 18هزار پیام دروغ درباره تقلب در انتخابات منتشر شد که اغلب آنها را کاربران اسرائیلی تهیه و منتشر کرده بودند.

جنگ نرم رسانه ای جبهه استکبار و بازی خائنانه شماری از سیاست بازان داخلی در پروژه دشمن باعث جان باختن شماری از هموطنان و لطمه به حیثیت و اقتدار ملی شد و به همین دلیل هم هست که در روزگار زمین گیری ژنرال های پنتاگون، مدال و پاداش های مالی ویژه خرابکاری و براندازی را در پوشش جایزه صلح به امثال شبکه تویتر و عناصری نظیر شیرین عبادی اختصاص می دهند. 

سوء استفاده از شهید

در اطلاعیه ای که دیروز با امضای خانواده محترم شهید آیت الله قدوسی در یکی از روزنامه های صبح چاپ شده آمده است امسال خانواده آن شهید بزرگوار «برای جلوگیری از تکرار آنچه که در مراسم مشابه صورت گرفته است، از برگزاری مراسم سالگرد آیت الله شهید قدوسی خودداری می کند»!

چاپ این اطلاعیه در حالی است که مراسم سالگرد آیت الله شهید قدوسی همه ساله از سوی شاگردان آن شهید برگزار می شود و دیشب نیز این مراسم به روال همه ساله و با حضور شاگردان و دوستداران شهید قدوسی برگزار شد و اما، از آنجا که برگزاری مراسم برعهده شاگردان شهید بوده است، اعلام لغو آن تحت نام خانواده محترم شهید در روزنامه مورد اشاره، درخور تامل به نظر می رسد.

گفتنی است در اطلاعیه مزبور به «موارد مشابه»! اشاره ای نشده ولی با توجه به حضور برخی افراد با ظاهر زننده و برخوردهای غیراخلاقی در اینگونه مراسم که بعد از انتخابات دهم از سوی هواداران یک کاندیدای ناکام صورت گرفته، به نظر می رسد خانواده محترم شهید قدوسی با انتشار این اطلاعیه قصد داشته اند از سوءاستفاده یک جریان سیاسی جلوگیری کنند. جریانی که مواضع و عملکرد آن نظیر طرفداری از آمریکا، ائتلاف با کلان سرمایه داران، همراهی با جاسوسان نشان دار، ارتباط پنهان با انگلیس و... کمترین همخوانی با مواضع اسلامی و انقلابی آیت الله شهید قدوسی نداشته است.

 مذاکره حضوری رابط آمریکا با منافقین جدید

رئیس گروهک نهضت آزادی شکست مدعیان اصلاح طلبی در انتخابات را قابل پیش بینی دانست.

ابراهیم یزدی به دویچه وله گفت: به نظر من این شکست اصلاح طلبان هم قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری بود اما نه آقای خاتمی می خواست و می توانست رهبری جنبش اصلاح طلبی را ایفا کند و نه نمایندگان اصلاح طلب مجلس چنین نقشی را برعهده گرفتند تا بتواند به یک نیروی اثرگذار سیاسی در جامعه تبدیل شود. به نظر من هنوز هم پس از حوادث پس از انتخابات و با وجود فراهم شدن زمینه های عینی و ذهنی، چنین چیزی شکل نگرفته است.

وی همچنین جریان اصولگرایی حاکم بر کشور را «جریان راست» عنوان کرد و گفت: جنبش اصلاح طلبی در وجود چند فرد مثل آقایان کروبی و خاتمی و موسوی خلاصه نشده است. اما جریان راست نمی تواند این بازی را ادامه دهد.

یزدی درباره همکاری با خاتمی و موسوی و کروبی برای تشکیل جبهه، به مذاکرات حضوری انجام گرفته اشاره کرده و گفت: ما آماده ایم تا با آنها در چارچوب ضوابط و منشور شخصی همکاری کنیم. به آنها، هم حضوری گفته ایم و هم پیغام داده ایم که اگر از ما دعوت کنند همکاری می کنیم و اگر دعوت نکنند، در راستای منافع ملی از آنها حمایت خواهیم کرد.

یزدی اخیرا در مصاحبه های مشابه با خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد هم در نقش وکیل مدافع اصلاح طلبان ظاهر شده و گفته بود که آنها حذف شدنی نیستند. حمایت عنصر بدنامی چون رئیس گروهک نهضت آزادی که جزو رابطان شناخته شده آمریکا محسوب می شود و به تعبیر جیمز بیل «او و امیرانتظام تا دلتان بخواهد آمریکایی هستند»، بزرگترین عار برای مدعیان اصلاح طلبی و کسانی چون خاتمی و موسوی و کروبی است تا چه رسد به اینکه مذاکرات «حضوری» هم بین دو طیف صورت گرفته باشد.

ابراهیم یزدی در حالی از واژه راست به جای اصولگرایی استفاده کرده که گروهک متبوع وی و موتلفان سیاسی آنها به خاطر گرایش حاد به آمریکا- در حد نوکری- دقیق ترین مسما برای نام راست گرایی هستند اما این امر را کتمان می کنند.

حضرت امام(ره)، نهضت آزادی و سران آن را به واسطه عملکردهای خائنانه شان به عنوان پدران معنوی منافقین توصیف کردند و الفت مدعیان اصلاح طلبی (چپ های سابق) با این گروهک و ستایش شدن از سوی پدران منافقین عبرت آموز است.

نهضت آزادی مدت هاست می کوشد مدعیان اصلاح طلبی را به همراه گروهک های ضدانقلاب در یک جبهه علیه نظام گرد هم آورد و پس از ناامیدی از خاتمی و مصطفی معین، در موسوی و کروبی طمع کرد که ظاهرا طمع بی جایی هم نبوده و حضرات به خدمت درآمده اند. با این وجود، گروهک مذکور حاضر نیست از لحن طلبکارانه و سرزنش آمیز خود نسبت به مدعیان اصلاح طلبی کوتاه بیاید.

قدس

«رحیمی» خبرساز شد

قدس- گروه سیاسی: دیروز الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری به هیأت رئیسه خواستار بررسی درستی مدرک محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی رئیس جمهور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی قدس، وی گفت: برای ما به عنوان نمایندگان مردم باید مشخص شود ایشان دکتری دارند یا خیر، اگر دارند که مسأله منتفی است و اگر نه باید نسبت به مسؤولان اجرایی جدی تر برخورد شود.

نادران ادامه داد: آقای رئیس جمهور می گویند من در معرفی وزرا صلاحیت و توانایی آنها را می سنجم و کاری ندارم در انتخابات به چه کسی رأی داده اند، اما آقای رحیمی در یکی از استانها حضور یافته و گفته است: چون شما نرخ رأی تان به آقای احمدی نژاد بالاتر است ما برایتان امتیازات مالی قایل می شویم.

وی گفت: پس اگر در استانی به آقای رئیس جمهور رأی نداده باشند باید تنبیه شوند؟

 اشاره رهبر انقلاب به مظلومیت شاهنامه ایرانی در برابر افسانه کُره ای

شبکه ایران - محمد مهدی سیار از شاعران جوان حاضر در نشست و دیدار جمعی از شعرا با حضرت آیة ا... خامنه ای گفت که در حاشیه این دیدار، رهبر معظم انقلاب با اشاره به پیشینه کهن و میراث فرهنگی و ادبی کشورمان گفتند که چندی است که یک سریال کره ای ساخته و پخش شده است که بسیاری از مردم نیز این سریال را دنبال کرده و نگاه می کنند. این سریال حماسه هایی که در تاریخ واقعی این کشور هم وجود ندارد را به نام قهرمان خود به تصویر می کشد؛ در حالی که ما با استفاده از آثاری مانند شاهنامه فردوسی می توانیم بهتر از اینها را هم بسازیم.سیار افزود: اشاره رهبر انقلاب به سریال تلویزیونی جومونگ بود.

 زلزله بزرگ برای وزیر سابق!

قدس- گروه سیاسی: سایت خبری جهان به بهانه خداحافظی زاهدی از وزارت علوم، در خبری مدعی شد وی در دوران تصدی وزارت علوم با شرکت در اجلاس سزامی 2008 در اردن بر خلاف قواعد و رسوم دیپلماتیک ایران نه تنها با وزیر رژیم صهیونیستی در این اجلاس شرکت می کند بلکه به دور از چشم دوربین ها و اصحاب رسانه و در پشت درهای بسته به مذاکره با رالب (راغب) مجادله، وزیر علوم وقت رژیم صهیونیستی می پردازد.

این سایت خبری افزوده است: هر چند تلاشهای بسیاری برای رسانه ای نشدن این ماجرا انجام شد اما زمزمه سفارت زاهدی سایت جهان را بر آن داشت تا با انتشار عکسهایی از این دیدار، مسؤولان ارشد دولت و مقامات دیپلماسی کشور را در انتخاب افراد آگاه به شؤونات انقلاب اسلامی یاری کند.

 نزاع در جلسه خداحافظی محمد جهرمی

ایلنا- جلسه خداحافظی محمد جهرمی با وزارت کار به نزاع کشیده شد.

در این مراسم محمد جهرمی در حال سخنرانی بود که فردی از وی تقاضا کرد ، در کنار تریبون بایستد. با وجود موافقت محمد جهرمی، بلافاصله پس از پایان سخنرانی او فرد مورد نظر مورد هجوم قرار گرفت و در مقابل چشم شیخ الاسلام وزیر جدید کار مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شنیده می شود این فرد مدرس زبانهای خارجی است. البته مجری برنامه خداحافظی محمد جهرمی تلاش بسیار داشته است تا او را بیمار روانی معرفی کند اما تنی چند از کارمندان وزارت کار این ادعا را رد می کنند.

 شکایت مجمع روحانیون از فرمانده سپاه و کیهان

نواندیش- کمیته سیاسی مجمع روحانیون مبارز، در جلسه شنبه شب خود تصمیم گرفت از عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه به دلیل آنچه ایراد اتهام و اهانت به چند تن از شخصیتهای مجمع، نشر اکاذیب و نقض آشکار وصیتنامه حضرت امام خمینی(ره) خوانده است، به دادسرای عمومی و انقلاب تهران شکایت کند. این تشکل اصلاح طلبان، از روزنامه کیهان نیز شکایت می کند.

 اتهام به ایران برای دریافت کمک از عربستان

فارس- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش الحوثی، ادعای مقامات یمنی علیه ایران را در راستای جلب حمایت مالی از عربستان سعودی دانست و گفت: این اتهامات برای دریافت کمک از سعودی است زیرا دولت به علت کمبود بودجه و منابع مالی، زمام امور را به دست ریاض سپرده است.

 تکذیب شایعه بازداشت محافظ یکی از مقامات

مهر- وزارت اطلاعات شایعه بازداشت محافظ یکی از مقامات کشور به اتهام جاسوسی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) را تکذیب کرد.

 امیدوار رضایی: دادگاه متهمان و متخلفان کهریزک همزمان برگزار شود

مهر- امیدوار رضایی، یک عضو کمیته ویژه مجلس بر ضرورت برگزاری دادگاه متخلفان در بازداشتگاه کهریزک همزمان با دادگاه متهمان آشوبهای اخیر تأکید کرد.

 لاریجانی امام جماعت شد

مهر- رئیس مجلس شنبه شب میزبان جمعی از دانش آموزان دختر و پسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بود و افطار را با آنان صرف کرد. لاریجانی همچنین به خاطر نبود پیشنماز، امامت جماعت را پذیرفت و دانش آموزان حاضر نماز را به امامت رئیس مجلس اقامه کردند.

 تودیع الهام بدون الهام

مهر- جلسه تودیع و معارفه وزیر دادگستری صبح یکشنبه در وزارت دادگستری در حالی برگزار شد که محمد رضا رحیمی معاون پارلمانی رئیس جمهور، بختیاری وزیر دادگستری جدید و حجةالاسلام خلفی حضور داشتند اما غلامحسین الهام به دلیل آنچه مشغله کاری بیان شد، حضور نداشت.

 پست جدید برای جانشین مشایی

جهان- حمید بقایی به عنوان سرپرست مناطق آزاد تجاری- صنعتی منصوب می شود.وی که تا پیش از معاونت مشایی در کارنامه کاری خود مسؤولیت سایت رادیو تهران را بر عهده داشت که بعدها به عنوان رئیس دفتر مشایی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مشغول به کار شد و به ناگاه به عنوان قائم مقام رئیس جمهور و اکنون معاون رئیس جمهور منصوب شده است.

 یک شهروند ایرانی در عربستان ناپدید شد!

ایسنا- همسر فردی به نام شهرام امیری گفت که همسرش از تاریخ 1388/3/10 برای اعمال حج عمره وارد عربستان سعودی شده، اما پس از چند روز تماس تلفنی اش با خانواده قطع شده است.

وی با کمک خواستن از مطبوعات، خبرگزاریها و مسؤولان در اعتراض به اقدام دولت عربستان در این زمینه گفت: عربستان که خود را میزبان زائران خانه خدا می داند چگونه نتوانسته است امنیت همسر مرا تأمین کند؟

 حکم جلب علی کروبی صادر شد

فارس- دستگاه قضایی حکم جلب علی کروبی را صادر کرد. به دنبال شکایت مسؤولان شرکت ایرانسل از شرکت خدماتی پرشین تاگام، دادسرای عمومی و انقلاب تهران حکم جلب مدیران این شرکت را صادر کرد.پس از بازداشت یکی از مدیران شرکت پرشین تاگام، وی در اعترافات اولیه اعلام کرد: شرکت پرشین تاگام از سوی علی کروبی مدیریت می شود و بنده تنها مسؤولیت عقد قراردادها را بر عهده داشته ام.بر پایه این گزارش، شرکت پرشین تاگام قرار بوده در قبال دریافت مبلغی هنگفت بخشی از کارهای تبلیغاتی شرکت ایرانسل را انجام دهد که به علت تحقق نیافتن این مسأله، شرکت ایرانسل از علی کروبی مدیر پرشین تاگام به اتهام تصرف غیرقانونی بیش از 2 میلیارد تومان شکایت کرده است.

گفته می شود شرکت ایرانسل که از اسپانسرهای مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری بوده، حدود 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان کارتهای اعتباری ایرانسل به شرکت خدماتی- تبلیغاتی پرشین تاگام تحویل داده اما این شرکت از برگشت پول فروش این کارتها خودداری کرده است.

 بازداشت یکی از مدیران علی آبادی

تابناک- یکی از مدیران پیشین تربیت بدنی استان تهران به همت سربازان گمنام امام زمان در استان تهران پس از مسجل شدن جرایمش در حوزه های مالی و اداری ورزش تهران بازداشت شد.

 معرفی آلیا و ذبیحی به عنوان وزیران آموزش و پرورش و نیرو

ایسنا- رحیمی، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور خبر داد که فاطمه آلیا و علی ذبیحی به عنوان وزیران پیشنهادی برای آموزش و پرورش و نیرو از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات